Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabri schreef:TS lokt dit wat uit door haar titel over een gevaarlijke vechthond en haar openingszin. Het lijkt me gewoon verstandig anderen niet te overtuigen van het feit dat dit soort honden toch onschuldige lief zijn want dit type hond is er nu juist op gefokt om te vechten en de verhalen van de slachtoffers van dit soort vechthonden zijn nou niet bepaald om vrolijk van te worden.
kiwiwitje schreef:wat ik dan wel weer jammer vind ; TS komt hier de mooie foto's van haar hond showen. En de meeste reacties gaan niet eens over de foto's maar over de vechthond discussie.. En over het wel of niet omlopen(met kindjes/honden)
Het enige waar ik in dit geval over kan vallen is het loslopen. Als eigenaar van een ''vechthond/powerbreed/HRras'' loop je gewoon al achter. Die van mij komen ook niet los.
Maar TS, ze is een plaatje! Ik blijf haar kleur prachtig vinden en het plezier straalt van de foto's af
En om me dan toch even te mengen in de discussie:
En ja, het kan ook aan andere honden liggen en het probleem ligt niet alleen bij dit soort rassen. Ik heb hier 2 staffords, met een heel fijn karakter. Maar ik kan door een aantal honden in de wijk niet met mijn honden over straat. Om de dood eenvoudige reden dat ze mijn honden al eens te pakken hebben gehad. Maarja, als mijn honden (of een er van) dan dat schattige bolletje fluf te pakken heeft zijn het mijn honden waar commentaar op komt. Dat dat schattige bolletje fluf eerst mijn hond te pakken gehad heeft maakt dan niet uit. Want ja, mijn hond is niet ernstig gewond of dodelijk verwond. Het feit dat ik dan vervolgens maanden training nodig heb om weer in de buurt van anderen honden kan komen zonder dat mijn hond compleet over de zeik gaat (letterlijk) maakt dan niet uit..
Als iedere hondenbezitter wat minder aan zichzelf zou denken, iets meer kennis zou hebben en zich verantwoordelijk zouden gedragen dan zouden er een hoop minder problemen zijn..
antje_vip schreef:Wat een snoepie! Maar idd een heel gevaarlijk ras, zoals op de laatste foto te zien is dat je vriend lelijk in zijn gezicht gebeten wordt! Hoe is het met hem?
Hier in de asielen blijven dit type honden ook veel te lang zitten helaas
capopjekop schreef:Ik snap heel goed dat mensen die zelf niks met het soort hond hebben angst hebben of voorzichtig zijn. Je hoort het immers helaas te veel in de media. Anderzijds vind ik het jammer dat door de slechte de goede het moeten bezuren. Ik ken inmiddels heel wat van dit soort honden en hun baasjes en die weten wat ze in huis hebben en nemen hun verantwoordelijkheid. Dus dat zorgt ervoor dat naast begrip ik me ook wel een beetje stoor aan het generaliseren. Ik snap nu iig wel beter hoe sommige Marokkanen zich wel niet moeten voelen.