Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:36

Wauw, wat zijn de bakken leuk ingericht! _/-\o_

Bij de aanschaf van de volgende hamster wil ik ook graag zo'n bak maken. Alleen nu vroeg ik mij af hoe je die het beste schoon kan maken?
Ik had zo'n standaard hamsterkooi en die maakte ik 1 keer in de 2 weken schoon. Vaak wat natte plekjes er eerder uit.
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven!

xDenies

Re: Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:38

Het is zo hilarisch dat iedereen zo 'moeilijk' doet over het schoon maken :P Over 8 tot 12 weken haal je gewoon de hele bak leeg en schep je het met een stoffer en blik er uit! Klaar, tijd voor een nieuwe inrichting :D

Door de dikke laag hoef je minder schoon te maken en zijn er weinig tot geen natte plekken. Sowieso is een echte natte plek niet goed.

Wellicht zien we je in de toekomst een keer op de Hamsterscaping pagina :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:44

Wauw, wat ontzettend gaaf! Zoiets zou ik ook wel voor mijn cavia’s willen. Die hebben al een ontzettend groot hok, maar deze inrichting is zo leuk! :-)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:52

Cavia scapen moet ook vast te doen zijn ;) Dan kan je wat meer stenen en hoge grassen gebruiken zoals in hun natuur!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:34

Met de muizen maak ik het wel wat vaker schoon! Maar dat is goed te doen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 22:58

Muizen zijn inderdaad sowieso met iets meer en functioneren ook iets anders qua territorium afbakenen. Dat ruikt inderdaad sneller :)

Afbeelding
Eén van mijn laatste Herfst Scapings.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:11

Ik ben gewoon jaloers op jouw hamsters :') Prachtig zeg! Je wordt er al vrolijk van als je er naar kijkt!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:22

Door jouw topic wil ik weer een hamster :+

Ik vind het echt heel mooi wat je allemaal gedaan hebt! Goed ook dat je het zegt van het schoonmaken, dat het heel erg meevalt. Mijn handen jeuken nu om zelf ook een bak in te richten.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:35

Oh wauw, wat gaaf!!
'helaas' heb ik gerbils, die doen zelf aan landscaping, dus wat ik mooi neerleg, wordt in no-time gesloopt en verbouwd :-D
Echt goed dat dit een hele 'rage' veroorzaakt en daarmee meer diertjes een fijne leefomgeving geeft :-)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 07:42

Gerbils is lastig ja.

Ondertussen gebeurd het in veel winkels. Helaas is het momenteel meer commercieel dan in het welzijns opzicht. Ineens is er rodentscaping enz. Totaal niet mijn doel er achter en ook zorgt het er voor dat ik mij op de achtergrond houd. Het moet voor de dieren zijn en niet voor de kassa en nog steeds met de helft van de adviezen de plank volledig mis slaan. (Te kleine loopwielen, te weinig bodem, niet echt scapen, te kleine verblijven enz)

Als fokker zijnde kan ik wel op deze manier zorgen dat mensen een goede huisvesting aanschaffen :)

Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:33

pff prachtig weer!!! ik krijg gewoon de neiging om naar de winkel te rijden en zo hok te kopen enz.
En ik heb niet eens een hamster!!! _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 08:52

Ach, eerst de huisvesting in orde en daarna komt de hamster vanzelf :P

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:02

Moet dan eerste ruimte maken voor een hok. Wil dan wel op een fijne hoogte hebben, in de woonkamer en niet een een "lege" kamer waar ik niet tot nauwelijks kom (tuurlijk zou ik er dan vaker komen hahaha)
zucht, zeg het maar niet te hard, want dan krijg ik het op mijn heupen. Al is het misschien wel een oplossing voor mijn probleem "mijn huis is leeg" syndroom.

Kan geen hond nemen, want die moet op sommige dagen meer dan 7 uur thuis zitten (werk)
Kan geen kat nemen, ik ga nog wel eens onverwacht meerdere dagen (max 7) weg
Kan geen konijn nemen, zie reden kat

Ik wil best gezelligheid van een dier in huis hebben maar ik draai zulke onverwachte dagen dat het gewoon niet mogelijk blijkt te zijn. Heb zelfs een tijd geleden nog heel veel informatie ingewonnen betreft kippen houden, zo erg dat ik meer informatie had betreft gewoontes en voer dan de mensen die de spullen verkochten (oke, soms gebeurt dat snel, maar deze fokte zelfs kippen al jarenlang) Had zelfs al een hok gekocht. Echter staat deze nu 4 maanden later nog steeds verpakt in de dozen in de schuur. (groot hok)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:18

Jeetje wat ontzettend gaaf! Ik wens dat alle hamsters zo’n onderkomen krijgen. Geweldig!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:54

Ik heb een meisje uit mijn oude klas ook enthusiast gekregen en zij haar baas in de dierenwinkel. Dus daar staat nu ook een bak :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 10:08

Ceetje_bokt schreef:
Jeetje wat ontzettend gaaf! Ik wens dat alle hamsters zo’n onderkomen krijgen. Geweldig!

In de dierenspeciaalzaak waar ik werk doen we bihna niet anders.

Ik als fokker zijnde hanteer dit als minimaal eb hier zitten ze in 100x58

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:39

Wat ontzettend leuk dit! Ik kwam dit topic al eens eerder tegen en dacht toen al, goh dat is ook wel leuk.

Uiteindelijk vandaag toch energie bij elkaar geraapt om het hele aquarium schoon te maken! Het staat toch al een tijd leeg en raak het niet kwijt. Dit vind ik er zo leuk uit zien!

Wel een paar vraagjes, hoe doe je dat met het water? Die van mij maakt echt een zooi van een waterbakje..
Zijn er nog dingen waar ik echt op moet letten?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 22:09

Toch gewoon dat waterbakje :) Het is gezonder en natuurlijker.

Je moet goed opletten dat niets kan instorten en de boel dus veilig is als er gegraven wordt :D Dat is eigenlijk de belangrijkste tip. Daarnaast is het van belang dat je er voor zorgt dat je geen open ruimte hebt en dus een goed gevulde ingerichte ruimte. Je hebt immers een prooi en vlucht dier.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:11

Dankje, gaat goed komen! Heb al een beginnetje (oké, bodembedekking :') ) maar zal sowieso nog heel veel spullen bij halen. Ben benieuwd hoe mijn hamster het gaat vinden!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:37

Het ziet er echt gaaf uit! Je herfst bak vind ik ook goed gelukt :)
Inderdaad wel leuk om met thema's te werken! Als je elke 3 maanden alles zou verschonen kan je mooi alle seizoenen af gaan :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 23:58

Yacintha schreef:
Dankje, gaat goed komen! Heb al een beginnetje (oké, bodembedekking :') ) maar zal sowieso nog heel veel spullen bij halen. Ben benieuwd hoe mijn hamster het gaat vinden!

Wellicht handig om het 'stappenplan' een beetje er naast te houden, ook qua spullen. Dan heb je wat handvaten en kan je daar van uit je eigen creativiteit gebruiken!

@ Temeraire,

Dankjewel! En inderdaad, bijna wel :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 20:34

De Campbelliebak vandaag aangepakt. Dit is een bak van 1.20 en is de enige toegestane bak beneden in de woonkamer :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het huidige uitzicht vanaf de bank :')

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:36

Heerlijk <3

Mijn gerbils hebben ook 1,20 en kleiner zou ik echt niet meer willen (groter wel :') )

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:09

Mooi! <3

Helaas hier wel een rusje die haar bak omgraaft dus echt meerdere verhogingen kan ik niet maken met mijn wilgenbruggen, dan graaft ze eronder door.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:36

Maar wat is er erg dan als ze er onder door graven? Als dat erg zou zijn dan moet je gebruik maken van grote en brede ladders zodat de hele rand dicht is. Juist doordat je kleine lange gebruikt kunnen ze er onder door. Kwestie van goed verstevigen :) Het scapen is er juist voor bedacht om het zo goed mogelijk voor een hamster te maken.