Vroeger heb ik ook wandelende takken gehouden, waaronder deze soort. Na elke vervelling werd ik banger voor ze, dus ik ben ermee gestopt haha!
Pepperrr
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 11:00
Sonja89 schreef:
Vroeger heb ik ook wandelende takken gehouden, waaronder deze soort. Na elke vervelling werd ik banger voor ze, dus ik ben ermee gestopt haha!
Dat snap ik heel goed! Ze zijn ook zo groot! Ik moet zeggen dat ik de vrouwtjes ook liever niet oppak aangezien ze snel slaan met hun achterpoten en ook flink hard kunnen knijpen. Als ik er een moet vastpakken trek ik vaak gewoon een handschoen aan, dan knijpen en slaan ze in de handschoen. De mannetjes zijn wel een stuk rustiger, ik heb nog nooit meegemaakt dat die knijpen of slaan. Als die er genoeg van hebben vliegen ze gewoon weg haha!
Wat grappig! Op mijn middelbare school hadden we deze ook volgens mij. Ik ging ze ook altijd vast houden en dan haakte ze zo lekker aan je hand vast. Het zijn interessante beestjes!
Renske_W
Geplaatst: 24-01-17 20:34
ooh my, wat een monsters. Ze zien er griezelig uit.
Pepperrr
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 21:04
AnnaXBoy schreef:
Wat grappig! Op mijn middelbare school hadden we deze ook volgens mij. Ik ging ze ook altijd vast houden en dan haakte ze zo lekker aan je hand vast. Het zijn interessante beestjes!
Hihi kan goed ja! Ik hoor wel vaker dat ze deze soort op scholen hebben
o jee hoe krijg je hier vakantieoppas voor? Apart dier, maar mij niet gezien haha!Geniet van je beessie!
Pepperrr
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 12:10
violafan schreef:
o jee hoe krijg je hier vakantieoppas voor? Apart dier, maar mij niet gezien haha!Geniet van je beessie!
Zo heel veel verzorging hebben ze niet nodig. Als je weggaat gewoon terrarium schoonmaken en zorgen dat ze genoeg te eten hebben! Dan kun je ze best 2 weken alleen laten
Haha cool! Briljant ook die opmerking dat ze bij elke vervelling enger worden . Bijzondere beestjes iig
Pepperrr
Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 16:33
Hiii!
Net weer wat foto's gemaakt! Sorry voor slechte kwaliteit, ik heb gewoon een nieuwe camera nodig haha!
Een van de kleintjes:
Kop van een vrouwtje:
Lijf van een vrouwtje:
Het vrouwtje had gepaard en het ''spermazakje'' hing er nog aan. Dacht dat dat misschien wel interessant was. Normaal gesproken horen ze wit te zijn, maar ik denk dat hij verkleurd is omdat mijn takkies al aardig op leeftijd zijn... In de rode cirkel zie je dus het ''spermazakje'' hangen. In de blauwe cirkel die je een eitje die ze binnenkort gaat leggen
Aangezien ze dus al oud zijn, ben ik van plan om wanneer er een doodgaat die op te zetten. Ik volg al een tijdje iemand op Facebook en zag dat diegene dat pas ook gedaan had. Mij lijkt het erg interessant om te zien hoe zo'n beestje nou van binnen werkt. Zodra ik daarmee bezig ga zal ik hier linkjes plaatsen naar de foto's voor degenen die dit ook interessant vinden