Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PreciousViva

Re: Toch een "wolf" op de Veluwe! Wolfhond Yorek op verkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:53

Wauw, wat een super mooie hond en echt prachtige foto's! In mijn beleving zijn dit soort (wolfs)honden niet erg gemakkelijk qua karakter maar bij jullie valt dit dus mee? Zijn deze honden gemakkelijk met andere honden/andere dieren (zoals paarden..)?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:54

<3
_KiMbErLeY_ schreef:
Mooooi! Gave hond!
Maar 5 generaties terug... je weet vast wel hoeveel % wolf erin zit lijkt me...?! Daarvoor koop je een hond met wolf erin toch :P

Collega van mij heeft ook een "wolf" daar zit echt veel % in, die is ook al zo snel pup af!

Ben erg benieuwd hoe deze gaat uitzwaren!
Het klinkt heel dichtbij 5 generaties maar er blijft weinig van dat wolf over. Die high content is gekruist met een hond daarmee snij je de hoeveelheid wolf al door de helft. Doe dat 5 generaties en weg is je wolf :Y)

Veel eigenschappen die men aan het wolvenbloed wijd is vaak gewoon hondsgedrag die je bij veel oertypen ziet.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 15:06

Van, thanks voor het nog even verder uitleggen! Ben er veel mee bezig geweest en dan is het "logisch" dat 5 generaties terug dus effectief nihil betekend. Maar als je daar niet in zit kan het inderdaad nog als veel klinken.

PreciousViva, een gemakkelijk karakter is natuurlijk erg afhankelijk wat je als eigenaar verwacht ook. Als je op zoek bent naar een hond die super goed onder appel staat en je commando's opvolgt, dan ga je deze honden echt vreselijk vinden. En er zitten best wel grote verschillen in karakters ook tussen de diverse wolfhonden. Zoiets als Yorek of een Tamaskan bijvoorbeeld zal voor de meeste mensen een stuk beter te handelen zijn dan bijvoorbeeld een Amerikaanse Wolfhond met veel wolfgedrag.

Tot dusver ervaren wij Yorek als heel makkelijk en goed passend bij ons leven. Hoe we het straks gaan ervaren als hij eenmaal in de puberteit komt en als hij echt volwassen wordt moeten we natuurlijk nog afwachten.

Paarden vindt hij tot dusver overigens echt geweldig! Daar kan hij uren naar kijken vanuit ons raam of als hij mee is naar stal. Andere dieren (kat, vogels, kippen) vond hij in het begin allemaal spannend en daarna al snel heel interessant. We beginnen nu steeds iets meer jachtinstinct te merken (op vogeltjes afspringen enzo en wegrennende katten zijn ook heel interessant). Andere honden vind hij tot dusver bij eerste ontmoeting steeds iets spannend en dan binnen een paar minuten erg leuk.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:08

Vind het een mooie hond, gave foto's maar vind persoonlijk de bouw echt herder, niet wolfachtig..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:16

Wauw, wat een prachtig dier! Mooi om te zien dat zijn 'brilletje' er al zo vroeg was en nagenoeg hetzelfde blijft.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:26

Klinkt als een hele leuke hond! En nogmaals, hij is echt prachtig!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 10:05

Bedankt allemaal! Erg leuk om zoveel leuke reacties te krijgen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:12

wauw wat een prachtige hond <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:23

Hij is echt prachtig <3

Maar ik weet niet wat ik zou doen als ik er zo eentje tegen zou komen :=
Zijn mensen er niet bang voor? :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:24

Ik ben echt verliefd, dit is mijn soort droomhond <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:30

mvdbijl schreef:
Vind het een mooie hond, gave foto's maar vind persoonlijk de bouw echt herder, niet wolfachtig..
Dat is echt het Northern Inuit/Saarloos type. Moet je van houden. Ik vind zelf hierom de Tamaskan over het algemeen mooier maar met zo'n laag wolf content krijg je nooit een wolf hoor :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 10:40

LukieBradley schreef:
Hij is echt prachtig <3

Maar ik weet niet wat ik zou doen als ik er zo eentje tegen zou komen :=
Zijn mensen er niet bang voor? :)

Haha nee, tot dusver vindt iedereen hem echt geweldig. Het scheelt wellicht ook dat hij nu in zijn doen en laten duidelijk nog echt "puppyachtig" aandoet ook al is al behoorlijk aan de maat. Ik kan me voorstellen dat als hij straks wat verder uitgroeit en echt meer volwassen wordt dat mensen hem misschien wel soms eng zullen vinden. We gaan het zien!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:51

Hij is in ieder geval nu al prachtig!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:53

Wauw! Wát een prachtige hond zeg! En met een passende naam. <3

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:33

Wauw wauw wauw.. :+: Het is dat ik geen echte hondenkenner ben, maar als ik toch zou mogen kiezen.. :+: Wat een bijzonder mooie en aansprekende hond. Hele intense en wijze blik in z'n ogen.

Prachtige foto's ook!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 21:49

Super bedankt weer! We zijn ook zo blij met hem <3

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:04

Prachtige type hond :j aansprekend hoofd maar toch duidelijk nog te herkennen dat het niet een 'moderne' hond is !

Mooi om voorbij te zien komen :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:31

Wat een prachtige hond zeg! Mooie blik heeft ie!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 14:38

Bedankt! Leuk dat het topic toch nog even weer voorbij komt.

Voor de liefhebber, er staan nog veel meer foto's van hem op zijn eigen facebookpagina:
https://www.facebook.com/wolfalike/

En vandaag heeft hij zowaar al weer een fotoshoot! Ben benieuwd!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:42

Waaauw, wat een prachtige hond zeg! Heerlijk koppie, mooi ras zo! :) Wat voor karakter zit erin? Is het een beetje te vergelijken met de pool familie? (Husky achtig?)

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:58

:wow: :oo :~ <3 *D WAUW! Echt een prachtige hond!!
Wij zijn ons ook langzaam aan het orienteren wat voor hond we straks willen. Zal ook wel iets worden wat nog relatief dicht bij de natuur staat, maar wel met andere honden, paarden, katten en kinderen kan. En eigenlijk ook wel los kan lopen. Ik houd deze wel even in mijn achterhoofd!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:44

Courses, Dankje! Ik heb zelf nooit husky's gehad, dus kan alleen vergelijken op basis van zijdelingse ervaring. Van de husky's die ik ken bij anderen in vergelijking met specifiek Yorek zou ik zeggen dat Yorek intelligenter is, meer aftastend. Niet die enorme bewegingsdrive heeft die ik bij veel husky's wel zie. Wel ook zeker jachtinstinct, maar ik denk minder dan een husky. Ik denk ook dat de gemiddelde husky veel zelfstandiger is en beter alleen kan zijn. Maar dat is even zo heel globaal.

SensaHorses, dankje! Loslopen en goed met katten kunnen ze lang niet allemaal. Op basis van wat ik nu zie met Yorek denk ik dat hij straks op bepaalde gebieden wel los zou kunnen. Maar in het bos hier waar énorm veel reeën, konijnen en eekhoorns laat ik hem nu toch eigenlijk niet meer los. De eerste twee weken kon dat nog prima (toen was de hele wereld nog spannend en hield hij mij goed in de gaten). Nu hij steeds zekerder van zichzelf wordt, worden wildsporen etc. steeds interessanter. Ik ken er ook die (ondanks dat ze met katten zijn opgegroeid als pup) absoluut niet in 1 huis kunnen zijn met katten omdat ze blijven jagen. Hier gaat het tot dusver goed, al vind hij de kat wel enorm interessant (zeker als ze weg rent).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:22

Wolfhonden zijn inderdaad moeilijker met andere kleine dieren en om los te lopen.
Onze tsjech kan prima met onze katten en cavia's, maar zodra ze gaan rennen kan ze het niet laten om erachteraan te gaan. Katten op de boerderij is ze ook erg gefocussed op en wil ze achter jagen, volgens mij zou ze niet bijten om te doden, maar het rennen is wel erg leuk. Ook schapen, geiten en paarden zijn niet veilig (en zij helaas niet voor paarden ook, twee jaar geleden is dat ge-eindigd met 4 dagen in de kliniek met een erge klaplong en bloeding, en bijna een dode hond ... )
Loslopen durf ik dan ook niet aan, een andere hond/konijn/kat en ze gaat erachteraan. Of als ze schrikt van iets gaat ze ook rennen. Dus hier beweging aan de fiets/ flexi en minstens eens per week naar de losloopweide.
ik ken een deel wolfhonden die los kunnen,maar die zijn kwa karakter een stuk gemakkelijker dan de onze. en het ander deel heeft een teletacje om.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:10

Bedankt voor de informatie MarliesR en Duhelo! +:)+
Ga ik zeker meenemen in de overweging. Aangezien we karakter toch iets zwaarder vinden wegen als het uiterlijk!
Des te leuker om deze fototopics te blijven volgen. :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 22:18

SensaHorses schreef:
Bedankt voor de informatie MarliesR en Duhelo! +:)+
Ga ik zeker meenemen in de overweging. Aangezien we karakter toch iets zwaarder vinden wegen als het uiterlijk!
Des te leuker om deze fototopics te blijven volgen. :D

Heel verstandig!
Voor elk type hond (of breder, elk huisdier) geld dat het goed moet passen in de situatie. Ik vond wolfhonden al jaren helemaal geweldig, maar het paste eerder niet (voldoende). Met hoe we nu leven past het perfect! Maar ik ben wel blij dat we hebben gewacht tot alle voorwaarden klopten en zijn begonnen met het opvangen van andere soorten honden.