Kiko in de bossen, 13 weken oud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 14:11

Ja, in dat nest waren 2 teefjes die het niet gered hadden, eentje dood geboren en eentje was te zwak, anders hadden we wellicht broer en zus gehad. :)

Petitparis, maakt ze zeker niet minder mooi. In Duitsland schijnt er zelfs een fokrichting voor te zijn voor die "vreemde" kleuren, blauwe ogen en ook lemon.
En 2 blauwe ogen vind ik ook mooier dan eentje, dus wij hebben wat dat betreft echt mazzel, want eentje komt vaker voor.

petitparis

Re: Kiko in de bossen, 13 weken oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:25

Lemons hebben ook iets vind ik. Maar er zijn dacht ik vermoedens over verband tussen pigment en doofheid en dat dat de hoofdreden is dat het ongewenst is oid.
Zou ik nog eens moeten navragen, maar zo ver heb ik me nog neit verdiept in het ras. Ik ben al geëvolueerd van
3j geleden: "stippels, leuke honden, maar die vlekken en toch geen bruine zeker" en "showen, pff"
nu: "ik wil een bruine teef met een uitstekende bevlekking volgens de standaard en goede bouw, want ik wil koppelklas doen met mijn bruine reu erbij"
van geen hond naar bijna 3, waarvan 2 bruine stippels, het is een beetje uit de hand aan het lopen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:29

Zie dit topic per ongeluk. Prachtige hond en hele lieve foto's!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 14:37

O jee petitparis, het is wat met die stippels.....bij de appaloosa's gaat het net zo, het begint met eentje, en dan..... Ben dus benieuwd hoe het ons in de toekomst gaat verlopen. :))

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:38

ssshhhtttt...

1 brokkenpiloot van een paard is genoeg, maar heb wel mijn vriendin al zitten pushen terug apalooza mini's te nemen :D