Postorder bruidjes uit Riga, Letland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Postorder bruidjes uit Riga, Letland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:27

Ik vind ze prachtig hoor; zelf nooit Oostersen gehad, wel een Abessijn dus ik kan wel tegen die flaporen :D

Heeft Popeye wat aan haar oog; ik zie haar derde ooglid steeds op de bovenste foto's?

De kleur van Prikker is prachtig :+:

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:30

Mijn eerste reactie: wat een schatjes! T zijn net mini leeuwtjes op de kleur na haha, prachtige katten heb je!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:35

Wauw, wat een prachtige katten! Nu vind ik de oosterse rassen sowieso fantastisch, ik hou wel van wat apartere katten <3 En die oren van vooral de lichte, geweldig! :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:37

Prachtig, vooral die lilac maar ben dan ook weg van dat kleurtje! :~

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 04:51

Ik kende dit ras niet, maar WoW wat zijn ze prachtig en indrukwekkend. Vooral poppey <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:17

@mamamietje, haar derde ooglid is wat regelmatiger aanwezig. Verder niet ziek of zo iets, de DA kon niks vinden dus we laten het zo! :)

Bedankt iedereen <3

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:20

Wat een mooie hoofdjes hebben ze! De lilac doet me heel erg denken aan een leeuwin haha. Erg mooie katten!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:22

Wauw, dat zijn nog eens knappe katten! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:42

Dankjewel!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:57

Oh wat zijn ze mooi!

Weet je ook waarom ze die grote oren hebben?

Ik ben helaaa allergisch voor katten

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:22

Ik ben ontzettende fan van de Britse Korthaar, maar deze vind ik toch ook wel rete gaaf zeg!
Totaal anders qua bouw dan de BK, maar wat een pracht katten!

(Heb ik mijn vriend eindelijk zo ver dat er ooit een BK komt, verander ik misschien nog wel van gedachten :') )

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:47

Vraagje... Heb je ze bij Okshana vandaan?? Die heeft ook iedere keer van die mooierd op de site staan...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:50

Zeer bijzonder... Hoe is in het algemeen het karakter??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:33

@IMJ, van nature hebben ze wat grotere spitsere oren en die hele brede lage oren is er volgens mij gewoon ingefokt. :) Het zijn hele allergie-proof katten, ik ben zelf zwaar allergisch voor dieren (htk en honden) maar door hun aparte vacht helemaal geen last!

@rabbeltje: nee bij cattery oriamore ! Die okshana ken ik wel van naam, maar ik zie daar zó vaak katten voorbij komen dat dat het een beetje overkomt als broodfok.. Maar dat weet ik niet hoor!

@knert: super intelligent ras en leren heel snel, geen buitenkatten (behalve een balkonnetje of afgesloten tuin maar niet op de straat), hele fijne eigenwijze, onderzoekende katten! Zeer leergierig en altijd opzoek naar uitdaging en nieuwe dingen. Praten ook echt heel erg met je en gaan gerust met je in discussie. :') Echt een heel fijn ras voor iemand die echte maatjes zoekt en het is ook echt een kat waar je voldoening uit kunt halen als eigenaar. Ik zou nooit meer een ander ras willen! <3

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:44

Mijn vraag komt voort uit dat ik een echte schootkat zoek. Die niet naar buiten wil.

Niet de hele dag een schootkat maar in de avond zou ik het heerlijk vinden!

Maar omdat ie niet naar buiten kan.. Dus nog niets aangehaald. Zal te denken aan een bejaarde kat uit het asiel.

Maar ben er nog niet uit.

Vind die van jou echt bijzonder!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:48

Hele mooie dames! Heb zelf een havana oosterling... en twee sphynxen met een flinke scheut oosters bloed (en stem... helaas :+ )

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:50

Grappig dat jij ook allergisch bent. Dat ben ik ook, en met dit ras geen last. Alleen de eerste 2 weken even.
Oriamore... Even opslaan. Tzt wil ik er wel een derde bij, maar dan wil ik of een multicolor of een balinees...
Een balinees is een langharige Siamees.
Ik ben idd ook helemaal verliefd op het karakter van de oosterling. Eigenzinnig, mensgericht, speels, bereid tot leren ( hoewel ik die knop bij due van mij nog niet heb gevonden -O- ) en enorm zorgzaam voor elkaar en de mensen om hen heen.
Onze rouwdouwmaardoor kater was enorm zorgzaam voor een baby met buikkrampjes en dat terwijl hij zelf nog een baby was. Ook zijn zus werd uitermate goed verzorgd na haar castratie.
Onze helaas overleden Siamees was enorm waaks als ik ziek was. Ze voelde het ook vaak al aankomen als ik weer eens bronchitis kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:20

@knett: het is echt een apart ras en zien jou echt als mama. Lopen de hele dag achter je aan maar kunnen ook gewoon heel zelfstandig spelen bijvoorbeeld!

@c_alsemgeest; heerlijk! Beetje reuring in huis (soms beetje te aanwezig) :')

@rabbeltje: ze komen wel uit letland, komt weer inport bij natuurlijk. In NL zijn genoeg multicolors, ik kwam er laatst nog 2 tegen! :) zijn echt inderdaad hele zorgzame dieren, ik ben ook vaak ziek en ze zijn nooit weg re slaan bij je dan. Heerlijk is dat! <3

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:42

Prachtig!!!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:52

Prachtige katten!
Is er nog een specifieke reden waarom je ze uit Letland hebt gehaald?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:45

Ik vind ze heel erg leuk, wat een sprekende koppies... Ik snap waarom je deze hebt aangeschaft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:31

@chawi: ja toch komen de mooiste katten bij cattery's vandaan uit Rusland of die richting van Letland. In Nederland zijn de brede oren niet geliefd bij iedereen en juist dat maakt het in onze ogen zo speciaal. :)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:37

Wauw, ik vind ze geweldig! <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:57

Ik lees toch dat mensen ook voor deze katten allergisch zijn (huidschilvers of speeksel en niet zozeer de vacht) durf het ook niet te proberen helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:20

Ik denk dat je wel bij een aantal cattery's langs mag om 'het te proberen'.. Ik zie dat je in Utrecht woont, helaas is dat een beetje uit de route maar ik denk dat ze daar niet te moeilijk over doen hoor! :)

<3 bedankt iedereen!