Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
briitje schreef:Och wat een leuk stel is het samen. Daar moet je wel vrolijk van worden!
Ik zal nu wel advocaat van de duivel spelen, maar ga het toch zeggen.
Hoe leuk ik je 'pitbull' en zijn maatje ook vind. Dit is geen echte pitbull. Waar ik dit uit opmaak ? Omdat de uiterlijke kenmerken daar niet op doen lijken en je hoogstwaarschijnlijk ook geen stamboom heb.
Maakt dit uit? Ja en nee, je hond blijft een schatje.
Alleen tegenwoordig word alles als pitbull bestempeld, waardoor ze niet echt goed in de media staan. En dat terwijl er maar +- 400 echte pitbulls in NL zijn. En juist die mensen zullen er alles aandoen zodat er geen incidenten ontstaan.
Zie daarom ook liever in het algemeen dat men spreekt van een pitbullachtige/stafford achtige/ kruising ipv alles maar pitbull te noemen. Niks ten nadelen van jouw hond. Maar hoop dat je snapt waar ik heen wil
Axivoca123 schreef:Bedankt voor de lieve en leuke reacties allemaal
briitje schreef:Och wat een leuk stel is het samen. Daar moet je wel vrolijk van worden!
Ik zal nu wel advocaat van de duivel spelen, maar ga het toch zeggen.
Hoe leuk ik je 'pitbull' en zijn maatje ook vind. Dit is geen echte pitbull. Waar ik dit uit opmaak ? Omdat de uiterlijke kenmerken daar niet op doen lijken en je hoogstwaarschijnlijk ook geen stamboom heb.
Maakt dit uit? Ja en nee, je hond blijft een schatje.
Alleen tegenwoordig word alles als pitbull bestempeld, waardoor ze niet echt goed in de media staan. En dat terwijl er maar +- 400 echte pitbulls in NL zijn. En juist die mensen zullen er alles aandoen zodat er geen incidenten ontstaan.
Zie daarom ook liever in het algemeen dat men spreekt van een pitbullachtige/stafford achtige/ kruising ipv alles maar pitbull te noemen. Niks ten nadelen van jouw hond. Maar hoop dat je snapt waar ik heen wil
Tja, voor ons is ze gewoon een Blue nose pitbull. We hebben haar oren en staart er aan gehouden dus misschien vandaar minder "pitbull" look. Ook doen we geen speciale training om op een muur te springen ofzo, dus de spieren zijn meer vetjes.
Maar ach, wat ze ook is, pitbull of mix of maakt niet uit, ze heeft een puur hartjeEn ik woon niet in Nederland heh
in het caribbische gebied. Hier worden ze vaak gefokt. Deze heeft gelukkig een vriendelijk huisje gevonden
Mondy schreef:Ik zat me vorige week nog af te vragen bij het scrollen in mijn berichten hoe het met deze combinatie zou zijn. Kon het topic niet meer terugvinden dus het maar gelaten.
wat ontzettend leuk om ze weer te zien ! Die puppy foto's herkende ik meteen![]()
Ook ik was er wat sceptisch over maar wauw wat zien ze er top uit en zo te zien ook erg lief !
Post vooral meer hoor