Nieuw konijntje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:59

Dan kan je ook zeggen dat mens en dier geen goed koppel zijn. Want wij zijn ook allebei anders. Misschien niet leuk gezegd maar het is wel zo. :j
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 23-01-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:59

Jemig de pemig zeg :?
Kunnen we nou niet even normaal reageren op wat de vraag van TS is ipv zo nodig laten weten dat jullie het allemaal goed doen en TS zelf niet??

Ik vind frutsel wel een hele leuke naam :j

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:01

loempia93 schreef:
idd TS, beter even deze oplossing dan beide geen vriendjes. Ben je van plan haar te koppelen aan een mannetje? Want dan zit je weer met de castratie, of je moet een ouder beestje pakken. Maargoed daarvoor heb je dit topic niet geopend :+

Een naam, pfoe zoveel opties haha lang/kort beginletter? Met of zonder betekenis?

Ben ik het helemaal mee eens :) :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:03

x_Nadia schreef:
Yenni schreef:
Dan had je beter geen topic kunnen openen :')

Wel een leukerd.

Waarom niet?
Ik vraag niet of het verstandig is tegenwoordig word je bij alles de les geschreven...

Hiermee ben ik het eens, leuk konijntje TS :)

Uh, is het een man of een vrouw?

Yenni

Re: Nieuw konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:14

Omdat je deze reacties kon verwachten. Als jij alleen maar awh wilt horen dan had je beter geen topic kunnen openen. Een konijn en een cavia samen kan heel gevaarlijk zijn

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:38

Ik ga verder niet meer in op reacties over het samen met een cavia ja of nee.
Ik heb mij duidelijk gemaakt toch dat er den vriendje voor BEIDE bij komt....

En er word ook duidelijk gevraagt voor een naam voor haar en niet om te horen hoe 'schattig' of 'lief' ze eruit ziet!

Bokt moet altijd maar door en door gaan op 1 en het zelfde onderwerp :?
Na 1/2 reacties is het duidelijk toch?
Nog even niemand durf meer een soort gelijk topic te openen door dit soort gezeik!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:39

Is het nou een vrouwtje of ene mannetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:56

Dieren moet je nemen als je aan al hun behoeftes kan voldoen(en een daarvan bij konijnen/cavia's is een soortgenoot), als je dit niet kan moet je er ook niet aan beginnen. Zo moeilijk is dat toch niet ?? Maarja, blijkbaar is het dus prima dat beide dieren geen soortgenoot hebben en een gevaar voor elkaar zijn(konijnen dragen bijvoorbeeld een bepaalde bacterie van nature mee waarvan cavia's doodziek kunnen worden, konijnen kunnen cavia's berijden en daardoor de cavia verworden ect ect). Blijkbaar mag daar niks van gezegd worden omdat dat 'de sfeer verpest'. Blijkbaar steken mensen liever hun kop in het zand ten koste van het dier. Ik zou zeggen veel succes ermee en ik hoop voor de dieren dat ze snel uit elkaar worden gehaald en een soortgenoot krijgen zoals het hoort.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:01

Ik ben er mee eens dat dieren een soortgenoot moeten hebben MAAR er zijn uitzonderingen: mijn konijn die ik als kind had ging altijd in gevecht met de andere konijnen en moest dus apart zitten.
Met een vrouwtje samen was geen optie want knaagdieren/konijnen castreren, ee daar wouden mijn ouders niet aan investeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:03

Art_Ificious schreef:
Ik ben er mee eens dat dieren een soortgenoot moeten hebben MAAR er zijn uitzonderingen: mijn konijn die ik als kind had ging altijd in gevecht met de andere konijnen en moest dus apart zitten.

Kan inderdaad als ze vanaf jongs af altijd alleen hebben gezeten en dus niet weten hoe om te gaan met andere konijnen, net als bij paarden.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 19:06

[***] schreef:
Dieren moet je nemen als je aan al hun behoeftes kan voldoen(en een daarvan bij konijnen/cavia's is een soortgenoot), als je dit niet kan moet je er ook niet aan beginnen. Zo moeilijk is dat toch niet ?? Maarja, blijkbaar is het dus prima dat beide dieren geen soortgenoot hebben en een gevaar voor elkaar zijn(konijnen dragen bijvoorbeeld een bepaalde bacterie van nature mee waarvan cavia's doodziek kunnen worden, konijnen kunnen cavia's berijden en daardoor de cavia verworden ect ect). Blijkbaar mag daar niks van gezegd worden omdat dat 'de sfeer verpest'. Blijkbaar steken mensen liever hun kop in het zand ten koste van het dier. Ik zou zeggen veel succes ermee en ik hoop voor de dieren dat ze snel uit elkaar worden gehaald en een soortgenoot krijgen zoals het hoort.

Als je een beetje kan lezen staat duidelijk een paar keer vermeld dat ik opzoek ben naar een vriendje voor beide dieren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:08

Ik kan prima lezen, lees jij mijn andere reactie's in dit topic nog maar eens terug.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:08

Eventueel zou je ons lieve diertje kunne ophalen, ze is al heel erg oud, maaltje is overleden en willen hierna geen nieuwe konijnen meer.

Zou zij vast niet erg vinden.

Doe het maar niet hoor, ze is een beetje schurftig, echt oudje. Dr vacht valt uit.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:10

En daar gaan we weer *zucht*. Ts moet minstens in KOEIENLETTERS in de OP neerzetten dat ze allebei wel heel snel een vriendje krijgen, om niet een topic vol zeurreacties te krijgen, als ze die niet toch al krijgt.

Leuk konijntje ts! Goede keuze gemaakt om aan konijnen te beginnen :))

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:11

[***] schreef:
Art_Ificious schreef:

Kan inderdaad als ze vanaf jongs af altijd alleen hebben gezeten en dus niet weten hoe om te gaan met andere konijnen, net als bij paarden.

alle konijnen die we toen hadden waren nog jong toen we ze kregen van mijn nonkel. Waren uit hetzelfde nest en toch kon die van mij niet met de anderen samen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:34

Ts: ik heb het misschien niet zo aardig verwoord maar ik heb al vaker in mijn omgeving gezien dat er een cavia verwond is geraakt door een konijn.

Leuk konijntje

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:37

Wat een leuk konijn! Ik heb er wel wat leuke namen voor <3

Fluffy
Pursy
Pippin
Mickey
Twiggy
Willy
Jilly
Bunny
Jacky

Ik vind dit leuke engelse namen :o vooral de 1e en de 5e <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:41

Jack of Jilly is leuk!
Hangt van het geslacht af!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:41

Art_Ificious, je kunt konijnen ook niet zomaar samengooien :) die moet je koppelen, op neutraal terrein, voordat dat goed gaat.

Fijn dat ze ook een eigen vriendje krijgen TS! Weet je al waar je die gaat halen? Wellicht is een opvang een goed idee. Die dieren zijn geholpen, gezond, de karakters zijn bekend waardoor je de beste match hebt.. En ze kunnen voor je koppelen. Alleen maar voordelen.
Misschien kun je hier eens kijken.
Konijnenopvangen: http://www.konijnenbelangen.nl/asielen.php?menu=asielen
Caviaopvangen: http://www.huisdieren.nu/zoogdieren/cav ... es/#Asiels, opvangen en rusthuizen

Konijnen en cavia's kun je beter niet samen zetten om verschillende redenen. Sowieso verstaan ze elkaar niet, waardoor ze elkaar onderling kunnen verwonden. Konijn gaat op de cavia rijden, en de cavia is daar niet van gediend waardoor die in de geslachtsdelen van het konijn gaat bijten.
Of het konijn springt onverwacht weg, trapt per ongeluk de cavia; gebroken ribben.

Een cavia heeft andere voeding nodig, voeding met extra vitamine C omdat ze dit niet zelf aanmaken. Teveel vitamine C is heel slecht voor de nieren van een konijn, dit kan 'm uiteindelijk de das omdoen.

Verder draagt het konijn een bepaalde bacterie met zich mee, pasteurella, wat dodelijk is voor cavia's.

Hebben ze overigens wel hooi? Dit zie ik niet in de kooi en is eigenlijk de hoofdvoeding :o
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 23-01-16 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:42

x_Nadia schreef:
[***] schreef:

Als je een beetje kan lezen staat duidelijk een paar keer vermeld dat ik opzoek ben naar een vriendje voor beide dieren ;)

Ik had vandaag een afspraak dat mijn 2 laatste baby konijntjes werden opgehaald, mensen zijn nier opkomen dagen, woon wel in Friesland en weer niet waar jij woont anders heb ik wel een of 2 super lieve konijntjes voor je :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 21:58

Bedankt voor de Namen en wel leuke reacties!

Ik heb al 2 konijnen(zie profiel) en altijd al konijnen gehad dus ben niet nieuw met konijntjes :o

De maatje wil ik inderdaad bij een opvang weg halen want alle dieren verdienen een goed thuis!

Ik heb het beste voor met alle dieren en voordat ik aan wat nieuws begin zoek ik info op of vraag mensen met ervaring dus ik schaf niet zomaar iets aan, om dat even duidelijk te maken :o

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:11

Gelukkig, dan zul je inderdaad het nodige weten :D
Fijn dat je naar een opvang gaat!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:20

** zucht..meer zet ik niet neer**

Wat een mooi besie, kan me voorstellen dat je daar verliefd op word! Leuk en lekker van gaan genieten!!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:42

Yenni schreef:
Ts: ik heb het misschien niet zo aardig verwoord maar ik heb al vaker in mijn omgeving gezien dat er een cavia verwond is geraakt door een konijn.

Leuk konijntje

Ts ik denk dat je dit vergeten bent te lezen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:02

x_Nadia schreef:
Bedankt voor de Namen en wel leuke reacties!

Ik heb al 2 konijnen(zie profiel) en altijd al konijnen gehad dus ben niet nieuw met konijntjes :o

De maatje wil ik inderdaad bij een opvang weg halen want alle dieren verdienen een goed thuis!

Ik heb het beste voor met alle dieren en voordat ik aan wat nieuws begin zoek ik info op of vraag mensen met ervaring dus ik schaf niet zomaar iets aan, om dat even duidelijk te maken :o

Omdat lezen blijkbaar moeilijk is ;)