een nieuw jaar in met een roedel hondjes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: een nieuw jaar in met een roedel hondjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:47

Nou! Mocht er zo een beschikbaar komen, keep me posted!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 16:19

boyca schreef:
Fem we gaan gewoon voor een goed gezellig en top 2016. De ellende laten we in 2015!!
Pip gaat goed nu en jullie zijn gewoon zo goed bezig. Nu moet de pijn nog gaan verzachten maar ook dat komt wel, geef het tijd en het was natuurlijk echt zoooo heftig.

Red is een rottweiler - argentijn.
En het is dat dit nest kwam en wij een hond hebben die niet met andere honden kan anders had ik het wel geweten. Als boyca er niet meer is en er komt er zo een voorbij dan gaat de vizla in de wacht :j

ja het was heel heftig,maar goed jij hebt alles wel mee gekregen...

en redje is inderdaad een kruising argentijnse dog x rottweiler...ik heb 12 jaar internet in de gaten gehouden nog eens zo'n kruising te vinden maar het is mij in al die tijd niet gelukt,vandaar dat ik bijna 2 jaar geleden besloten heb zelf deze kruising te fokken , voordeel daarvan was dat ik wel een mooie reu naar mijn smaak kon uitkiezen :D , ik val vooral op een bepaald type argentijn ,vind de argentijn reuen tegenwoordig veel te smalle koppies hebben.

red heeft heel veel van zijn vader mee gekregen,echt zo'n lekkere dikke kop :+: en een super karakter,hij is echt zó lief,echt een kroel hond... :+: :+:

redje is echt mijn vriendje :))
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 16-01-16 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:22

Beteschap met pip! Je hebt wel een mooi stel, alleen jammer dat het niet goed meer gaat.

Weet niet of dat te vergelijken is, maar wij hadden 4 katten. Lagen altijd bij en tegen elkaar aan. Van de een op andere dag is het 1 die niet meer geaccepteerd wordt. Ik snap niet waarom. En sindsdien moet ik die ook apart voeren en zoveel mogelijk uit elkaar houden. Ik zeg altijd voor de grap dat ze elkaar uit gescholden hebben. :')
Maar eigenlijk zou ik wel echt willen weten wat er mis is gegaan. Iets wat ik over het hoofd heb gezien in ieder geval.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:23

Wat erg van Pip en de rest van de roedel. Volg je topics altijd stilletjes, maar wat ziet Tino er nog goed uit op zijn leeftijd wauw!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 16:33

chasey,ik kan het een heel eind analyseren wat er gebeurd is, alleen dat buddy zo aanviel snap ik niet op die avond,als die niet zo aangevallen had had er niets aan de hand geweest...

en dat hij pip aanviel,de hond die hem zo opgevoed heeft waarmee die groot geworden is,die 2 hebben wat afgespeelt...

lotus heeft ie een schurfthekel aan,had eerder verwacht dat hij dan háár zou bijten,als het dan toch een hond moet zijn die die bijt,maar pip.... -O-

en Mira283 ,dank je wel,ik ben ook trots hoe tietje het nog doet :+:

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:43

Juist dat is niet zo verbazend hoor Kimmie,dat komt vaker voor.Alleen heb je beresterke rassen en daarbij is de schade gelijk zo groot.

En zeker het in roedel aanvallen ,is hoewel niet leuk, natuurlijk gedrag.Ik heb het ooit zien gebeuren bij mijn vriendin, haar dobberman krijgt een hartaanval en de rest van de roedel vloog er op gelukkig waren we met twee vrij ervaren anders had de dobber het nooit overleefd.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:08

Jeetje Kimmie, wat een jaar voor jullie. Vind het zo goed hoe jij je roedel opvoed en hoe gek jij bent op ze. Ze zullen nooit een beter huis vinden dan bij jou.
Jij bent voor mij een voorbeeld baasje.

Hier is het ook ooit verkeerd gegaan in de roedel in mijn ouderlijk huis, 3 Duitse Doffen, 1 maltezer, 2 teckels en een herder. De Duitse dog tref greep de maltezer en toen ging de rest mee. Helaas hebben wij toen de keuze gemaakt om de maltezer in te laten slapen, 3 weken later konden we de tref laten inslapen, een tumor in haar rechter hersenkwab. Of ze daar door de maltezer greep blijft gissen. Heb er nog maanden last van gehad, als ik ergens een hond hoorde janken, jankte ik mee. Is wel 17 jaar terug.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:44

boheme, haha ik doe mijn best een leuk baasje te zijn,gaan ze hier aan de knok...ondankbaar stel ^) :D

en ja ,pff dat janken,de eerste keer dat pip aangevallen werd had lois haar bij haar keel te pakken,en ze huilde zo............angstig denk ik,heb dat nog nooit gehoord dat een hond zo jankte,hoor dat geluid nog elke dag... ;( ;( ;(

terwijl ik lois loswrikte voelde ik zo een gat scheuren onder mijn handen....toen lois los was is pip de wei in gevlucht,dus moesten we in het donker op zoek naar een hond die gewond was maar we wisten niet hoe erg,en pip was zó bang dat ze zich niet liet vangen...

na 3x de wei terug in te zijn gelopen konden we haar eindelijk te pakken krijgen,en meteen naar een DA om haar te laten hechten,daar bleek dat op een haar na haar slagader niet door gebeten was.. :( :(

pff,als ik er nog aan denk...het is echt heel heftig geweest denk dat in dit topic maar 10% staat van wat er gebeurd is in die tijd,heb geen zin om alles openbaar op internet te zetten,maar feit dat ik honden herplaatst heb ( geprobeerd althans) wil echt heel wat zeggen,gebeurd niet zomaar hier...

beatje, klopt hoor toen alfa ooit epileptische aanvallen kreeg was mijn aller grootste angst dat ie in zo'n aanval aangevallen zou worden door de honden die ik toen had,godzijdank is dat nooit gebeurd...

pip was alleen helemaal niet zwak die avond,die werd pas zwak nadat buddy haar zo hard aanviel dat ze omviel en op de grond lag...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:59

Jeetje wat een verhaal zeg.. vind het erg sneu voor jullie en pipje. Hopelijk is of komt er weer eust in je roedel.

Dat ze allemaal op elkaar schieten, is helaas geen raar gedrag. Maar absoluut niet leuk.

Leven ze nu in twee groepen ?

Lees eerder dat je 2 van de 'oude' garde wou herplaatsen. Mag ik vragen waarom deze en niet 1 can de jonkies ? Wellicht was dat makkelijker.

Absoluut niks negatiefs hoor. Puur interesse.

Veel sterkte voor jullie

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 18:10

lotus en buddy zitten apart maar wel gewoon bij ons in de huiskamer en de rest bij elkaar...

en buddy viel de 2de keer zo hard pip aan dat mijn vriend hem absoluut niet meer in de roedel durfde te hebben dus deze heeft een nacht in de auto door gebracht ( ruime station hoor ) en een dag later hebben we hem uit nood naar een pension gebracht...

hier vanuit hebben we hem herplaatst na 2 dagen ( gelukkig want hij was zó bang in dat pension,ook dat verdriet hadden we er nog bij) maar dat ging niet goed,inmiddels waren we toen al bezig met een kennel te maken dus kon hij makkelijk terug komen.

en nookie had met de 2de aanval op pip ook meegedaan ( eerste aanval lag ze bibberend in de huiskamer) en daarna was ze niet meer te harden,vreselijk fixeren op pip en het was wachten tot ze weer pip zou aanvallen,uiteindelijk viel ze 2 dagen later smorgens lotus aan en toen hebben we besloten ook haar te herplaatsen.

vandaar 2 van de oude garde herplaatst en niet de jonkies...

alleen zijn ze beide weer terug,1 voordeel van nookie 3 weken "vakantie" geven is dat toen ze terug kwam (en ja,daar waren we best bang voor dat dat weer een onrust zou geven in de roedel) ,ze weer 'ge-reset' was,en weer is zoals ze altijd was ,gewoon heel lief eigenlijk :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 18:23

voor urielle

Red in de sneeuw :D :)) :+:

Afbeelding

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:27

I believe I can fly :D

Echt een machtig beest, mochten er nog eens pups komen dan hou ik me aanbevolen. Zo'n hond is precies wat ik zoek maar niet kan vinden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 18:32

zijn moeder is inmiddels gecastreerd dus je moet echt hopen dat er iemand is die zoiets fokt...en heel eerlijk heb ik daar 12 jaar op gehoopt ( ben zelf niet echt van het fokken nl), maar helaas is dit een vrij zeldzame kruising... :=

lotus en lois zijn zusjes van hem,maar ik geef toe ...redje is wel heel leuk :D :)) ,hij heeft gewoon zo'n lekkere kop <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:04

Red is inderdaad prachtig zeg!
En ik hoop voor jou dat 2016 een leuk gezellig positief jaar word. Wat een ellende hebben jullie meegemaakt..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:12

off topic

Ik weet nog de foto's als pup Red sprak mij toen enorm aan. Hij is mooi uitgegroeid.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:38

Jeetje ts bizar wat er gebeurd is, gelukkig dat het nu gaat met de veranderingen die je gedaan hebt.

Hier helaas ook mee gemaakt, wij hebben een roedel van 5 Staffordshire bull terriërs.
Alles ging goed tot 1,5 jaar geleden, uit het niets viel een van de teefjes de andere aan.
Mijn 3e teefje deed gelijk mee waar door het 2 tegen 1 was, gelukkig snel uit elkaar gekregen waar door de schade beperkt bleef.
Maar er was spanning in de roedel, paar dagen uit elkaar gehouden en toen mijn vriend en ik samen thuis waren weer geprobeerd en toen ging het weer goed.
Half jaar later gebeurde weer het zelfde en toen was voor mij eigenlijk de maat vol, en wilde ik een teefje herplaatsen die voor de problemen zorgde. Het probleem was alleen dat dit de hond van mijn zoontje is en ik hem het verdriet niet aan kon doen, aangezien een jaar daar voor binnen een half jaar al 2 honden was verloren.
Toen gaan puzzelen wat het probleem nu was, en het bleek dat elke keer dat ze ging vechten ze tegen haar loopsheid aan zat, toen besloten haar te laten helpen en moet zeggen dat heeft geholpen.
Wel nog altijd strenge regels, geen botjes of speeltjes in huis en spelen met elkaar mogen ze niet als ze allemaal los lopen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 11:32

VivaLaVida ,dank je wel en met een hoop duimers voor een goed 2016 zou het toch moeten lukken :D

friesiszwart,redje is in alle opzichten een hond geworden waarvan wij alleen maar konden hopen dat de combi zo uit zou pakken...ook van karakter is hij zo lief en leuk :+:

zorry,ja klote om te zien he als er meerdere op 1 hond springen,zeg het,tuurlijk is er in de roedels die ik had ook heus wel gevochten,zeker gringo en tino konden er in hun jonge jaren wel wat van,maar ook joes en alfa knalden in elkaar ( en dat waren toch echt reu en teef waarvan zo vaak mensen zeggen dat dat een zorgeloze combi is :) )

als gringo en tino aan de knok gingen zocht standaard joes alfa op,maar dat bleven 1 op 1 gevechten,niet tof maar wel eerlijker,dit was echt zo erg om te zien, denk dat het met zijn allen op 1 honden klappen bij ons ( mijn vriend heeft er nog meer last van als ik) echt wel wat kapot gemaakt heeft...

en dan ook nog pip haar oor zo kapot gebeten,tis zo zonde...en dan pip,mijn zielehond... ;(

ik laat mijn teven altijd castreren,alleen nookie is wel loops geworden die heeft natuurlijk red lois en lotus geproduceerd uiteindelijk,maar ik merk zeker aan nookie dat die loopsheidperiode haar veel feller maakt,als zij loops moest worden dan was ze altijd heel erg geprikkelt tegen pip,echt fixeren en borstelen naar pip,terwijl ze tussendoor daar helemaal geen last van had...

maar nookie is nu ook gecastreerd en hopelijk hebben we dat laatste stukje geprikkeltheid er bij nookie nu uit gehaald...

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:30

Van castreren kunnen ze ook feller worden

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:20

mijn ervaring is dat teven vooral veel en veel stabieler zijn in gedrag,zeker nu ik nookie mee heb mogen maken als volle teef,pff vind die loopsheid echt juíst teven feller maken...veel onstabieler in karakter als de castraten...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:27

Prachtige foto's...maar wat een vreselijk verhaal,ze zouden Pip gewoon verscheuren?

Ik hoop nooit zoiets mee te maken in mijn roedel van 7...brrr,wat een nachtmerrie,en wat zag ze eruit!Dan zijn het ook echte killers.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 23:03

ik vrees dat als je een hond niet redt van zo'n groep honden die erop los gaat dat ze dan inderdaad een hond dood bijten :( ,dat is ook zeker de eerste keer wel door mij heen gegaan hoor,ik stond er toen alleen voor om 3 honden van pip los te krijgen, en zodra ik er 1 los had knalde die er net zo hard weer in....

ik ben toen op een gegeven moment op pip gaan liggen,dan maar in mij bijten maar ik moest haar beschermen...maar ze beten gelukkig niet in mij en kwam er eindelijk hulp...echt horror wat je meemaakt...

en toen pip terug kwam overigens van de kliniek moest ik haar even laten plassen,pip is nl terrein zindelijk en had daar niet meer geplast,waren we in de wei gekomen werd ze daar aangevallen door de paarden!!

ze was ingepakt in wit verband en blijkbaar maakte dat die paarden helemaal gek,toen moest ze rennen voor haar leven met paarden achter zich aan die vol in de aanval gingen...was echt dood eng om te zien...

echt zo bizar wat er allemaal gebeurde in zo'n korte tijd..pfff...arm pipje -O- -O-

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:05

Ik hoop ook op een beter 2016 voor je!

Ik ben al tijden fan van je roedel iig, t zijn allemaal toffe dieren :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:48

Och wat een schrik om over de aanval op Pipje te lezen. Wij hebben iets dergelijks wel eens met de katten gehad. Een van onze katten is een hele wilde, ooit moesten we haar vangen en zij beet mijn man vol in zijn hand en beet door. Ze kwam daarbij los, uiteraard schreeuwde martin van de pijn. Waarop niet veel later drie van onze katten vonden dat ze haar wel even aan mochten of moesten pakken. Nog nooit gezien, wat een agressie.
Maar goed groepsgedrag kan zomaar getriggerd worden, wat een nare dingen voor jullie en Pip om mee te maken. Inmiddels gelukkig alle honden weer bij jullie. Veel sterkte met herstel en vergeten. Hoe is Dakkas op het moment? Xx

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:52

ja het heeft hier echt indruk gemaakt en we hebben echt best wel eens een goede knokpartij gehad maar dít...nee...

en met dakkas gaat het heel goed,is een druk baasje op zijn "oude" dag...hij was altijd al erg aanwezig en we zeiden nog weleens,dat als hij oud zou worden dat het dan wel minder zou worden...ahum...

hij is aanweziger als dat ie ooit geweest is op het moment... :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:16

Wat afschuwelijk wat je mee hebt gemaakt. Gelukkig is het goed afgelopen.

Houd je voor jezelf een beetje in de gaten of je geen PTSS ontwikkeld? Ik ben geen deskundige op dit gebied, maar je zit er (begrijpelijk) nog erg mee. Als je somber wordt of slecht gaat slapen, is het misschien aan te raden om een bezoek aan je huisarts te brengen.