[VOLG] Morgen krijg ik een puppy!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnickT

Re: [VOLG] Morgen krijg ik een puppy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:37

Ach gossie wat een leukerd! Ik zie hier onze eigen teckel in terug toen we hem net hadden! Ook zo'n klein frummeltje <3

Dat paarse flostouw hebben wij trouwens ook voor hem, haha.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:50

Ahhh wat een lekker moppie!

Geniet van de komende periode. Want de puppy-tijd is zo voorbij...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:13

farahdiba46 schreef:
Hij is schattig, dat is zo, maar ik begrijp niet dat er mensen zijn die voor een bewust gefokte hond gaan terwijl asielen in binnen- en buitenland zoveel honden hebben zitten. Echt niet ik snap het niet. En nee, je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van 1 hond.

Omdat iedereen zijn eigen keus maakt waar die zijn hond vandaan haalt en gek is op een speciaal ras? Niet iedereen past bij een asiel hond.
Laat mensen vrij in hun keuze en leg ze geen dingen op...

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:16

Wat een leukerd! Veel plezier op de cursus zo :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:20

Aah wat een schatje! <3 Veel plezier met hem!
Komt hij bij een fokker vandaan of uit gelegenheidsnestje?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 16:17

@ MadelonSunny: een gelegenheidsnestje bij een thuisfokker. Ze dachten dat het teefje nog niet loops was, dus wel een goede hond, maar het nest was niet gepland.

Twee-en-half uur cursus, en de hond heeft bijna alleen maar in m'n jas gezeten :D Ik droom vannacht over al haar uitleg denk ik :))

@ farahdiba46: de reden dat ik heb gekozen voor zo'n hondje wil ik je best uitleggen, al zou ik het fijn vinden als je me de volgende keer eerst vraagt om de reden voordat je bij voorbaat afkeurt. In eerste instantie heb ik een hond uit het asiel gehad. Een eenjarige stafford om precies te zijn. Hartstikke lieve en leuke hond. Ik woon samen met een andere griet (wij huren samen een grote woonboerderij aan een hondenuitlaatpark). Zie het als studentenwoning. Echter was die hond zo slim dat hij alle deuren openmaakte en ontsnapte. Ook aan de lijn kon hij dit heel goed, wat wij niet wisten. Hij heeft toen enkele koeien 'verscheurd', gelukkig zonder ernstige gevolgen. Daar ben ik zó van geschrokken. Stel dat die koeien kleine kinderen waren geweest? Ik weet dat wij hoger staan in de voedselketen, maar toch gaat dat door je hoofd. Wij wisten niet zoveel van honden heropvoeden af, cursus stond gepland. Echter besefte ik me dat ik van te voren nooit weet wat de geschiedenis van zo'n hond is. En mijn ervaring is helaas dat als iets eenmaal verkeerd is aangeleerd, het veel moeilijker is om af te leren. En dan doel ik op vals - aangeleerd - gedrag. Het is de bedoeling dat mijn hond met andere honden kan, met paarden, met kleine kinderen, noem maar op. En op deze manier heb ik dat zelf in de hand, vandaar dat ik ook direct naar cursus ben gegaan. De reden voor een gefokte hond is omdat ik graag de fokkerij stimuleer in plaats van broodfokkers. Ik ben meerdere malen wezen kijken voor een pup, maar wanneer ik ergens een slecht gevoel over had, ben ik weggegaan. Ik koop graag een hond bij mensen met verstand van zaken, verstand van honden en niet bij mensen met het empathisch gevoel van een aardappel. Want we hebben het wel over levende dieren.

Mocht iets verder nog toelichting behoeven, dan hoor ik het graag.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:10

genja schreef:
farahdiba46 schreef:
Hij is schattig, dat is zo, maar ik begrijp niet dat er mensen zijn die voor een bewust gefokte hond gaan terwijl asielen in binnen- en buitenland zoveel honden hebben zitten. Echt niet ik snap het niet. En nee, je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van 1 hond.

Omdat iedereen zijn eigen keus maakt waar die zijn hond vandaan haalt en gek is op een speciaal ras? Niet iedereen past bij een asiel hond.
Laat mensen vrij in hun keuze en leg ze geen dingen op...

ik leg niemand iets op, ik begrijp het gewoon niet. Een asielhond is een gewone hond hoor, daarbij ies er zoveel keuze dat je ook daar prima kunt slagen voor het type hond waar je op valt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:12

Eh, what's the big deal? Als het nou om een broodfokhondje ging, had ik het probleem nog wel gesnapt, maar uit de posts van TS kan ik dat niet opmaken.
TS, veel plezier met het hondje!

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:27

Aawwhh! ! Wat een schatje!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:34

Wat een droppie.

Wij hebben ook meerdere tweedehands honden gehad.
Eerstvolgende wordt een pup van mijn favoriete ras.

Beetje raar dat jij een asielhond moet nemen terwijl anderen ze in het asiel stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:05

Euh, dit is toch gewoon een gezellig volgtopic? Niet over het wel of niet nemen van een asielhond?

En moest Billy bijkomen van z'n avontuur van gisteren? :z

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 16:03

Oooo hij was niet moe, ik was meer moe :))

Vanavond gaan we weer.

Gisteren heeft hij met de vier teckels van m'n schoonouders gespeeld, leuk joh! Eentje is 3 maanden ouder, en 3x zo groot en samen scheuren door het huis heen. Heel lief!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:48

Ah een teckeltje ... Ik heb zelf niets met ruwharen of langharen... maar het karakter is echt geweldig! :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 08:30

Farahdiba46, jammer dat je niet meer op mijn bericht reageert.

Prinsheerlijk is wat bijdehanter aan het worden. Gister bij de cursus goed opgelet hoe de oudere honden het doen en huiswerk mee voor ons. Zij traint de honden op een 'natural dogmanship' manier en dat staat me wel aan. Enige wat ik ben vergeten te vragen - wederom - is wat ik moet doen met dat gepiep. Hij wil eigenlijk alleen maar bij me zijn, zelfs naar de wc gaat niet zonder piepen. Maar donderdag gaan we weer, vraag ik het dan even.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 09:32

Hij wordt al wat stoerder. Met z'n nieuwe halsband :D

Afbeelding

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:59

Oh wat een dotje! Geniet van hem TS, hij ziet er echt keischattig uit. Maar denk dat het maar zijn voordoen is want volgens mij zijn het best wel draken die Teckels :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:51

Volgens mij staan teckels vooral bekend om hun selectief werkende oortjes ... maar wat zijn ze leuk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:35

Wat een eigenwijs koppie.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:59

heerlijk, wat een grappig beestje, gefeliciteerd!

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:22

he Manderijn! het is echt een scheetje, ooit wil ik ook zn hondje.. tot die tijd ben ik verliefd op die van jou <3 <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:25

Super leuk hondje TS, ziet er echt uit als een schat. Maar doe je alsjeblieft voorzichtig met zijn lijfje? Je moet hem echt remmen en niet te veel doen, en zeker niet te lang en te ruig laten spelen. Teckels zijn toch al zo gauw vatbaar voor o.a. hernia enzo.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 08:49

Amandavd schreef:
Super leuk hondje TS, ziet er echt uit als een schat. Maar doe je alsjeblieft voorzichtig met zijn lijfje? Je moet hem echt remmen en niet te veel doen, en zeker niet te lang en te ruig laten spelen. Teckels zijn toch al zo gauw vatbaar voor o.a. hernia enzo.

Hij doet vooral veel eten en slapen :D En speuren/denkwerk! Hij speelt hooguit 10 minuten per 3-4 dagen met een andere teckel. Ik ken de risico's van een hernia dus ben er absoluut voorzichtig mee.

@ Geke: aaaah, ze zijn zo leuk.

Billy doet het onwijs goed op cursus. Hij leert snel, snapt snel. Echt leuk :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:01

Wat een prachtig beestje! En een toffe naam, wij hebben ook een Billy. Onze kleine nepwolf.... :D

Afbeelding

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:16

Wat een schatje! Ik zou er zelf nooit een nemen (ik heb liever een hond die minder last heeft van oost-indisch doof zijn _O-) maar ik vind ze zo onwijs grappig! Stoere beestjes zijn het :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:26

Hij is echt om op te vreten! En z'n naam past perfect bij dat 'onschuldige' smoeltje van 'm! :))