Leuk!!! Ik heb ondertussen ook babies! Stuk of 10 uitlaten komen, kijken wat het overleefd.. Ik heb ze ook apart zitten, bij een vriendin van mij aten de grote de babies op nm..
Oh die zijn leuk! Die huisjes! Ik vind naaktslakken wat minder... Maar wel schattig!
Ik heb gister een sla plant gezet bij ze! Ziet er meteen leuker uit al dat groen.
Heb een bak van een meter sinds kort..! Zitten 2 slakken in hihi
Dat ziet er erg leuk uit! Vroeger ging ik in de tuin (als kind) ook altijd slakken zoeken en in een pot stoppen Ik vind die met de huisjes erg leuk maar heb totaal niks met naaktslakken. Hoe lang leeft zo'n slak gemiddeld, eigenlijk? En wat voer je ze, gewoon groenten enzo?
Wat een leuke hobby. Zelf als kind ging ik ook altijd met slakken spelen. Mochten ze over mijn arm kruipen en ik ging met ze wandelen op een skateboard.
Naaktslakken vind ik dan weer niks. Wil wel een huisje om ze aan op te kunnen tillen hihi.
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-15 17:06
Foutje
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 04-09-15 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-15 17:41
De Achatina Fulica kan een jaar of 8 worden. De Helix Pomatia word meestal ook rond de 8 jaar, maar er zijn uitzonderingen tot de 30 jaar. Veronicella Sloanei word in het wild zo'n 3 jaar, in gevangenschap dus wss wel wat ouder.
Ik voer al mijn slakken als hoofdvoer groente en fruit. Daarnaast krijgen ze visvoer, meelwormen, vlokreeften, hondenkoekjes en kippen legkorrel. Ze hebben onbeperkt Sepia en wanneer ze het nodig hebben krijgen ze nog kalkpoeder over de groente.
Ah mooi ruim Mariposa11! Ja, ik haal ook altijd de jongen bij de ouders weg. Ben ook altijd bang dat ze doodgaan omdat ze het voer niet kunnen vinden in een grote bak. Zet ze ook bijna elke dag allemaal op het voer
Mariposa11
Geplaatst: 04-09-15 20:55
Ohhh dat doe ik niet, heb wel op 3 plekken voer liggen bij ze Maar hou het zeker in de gaten!
Ja ben ook blij met m'n bak!
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-15 02:43
Net nog maar wat foto's gemaakt
Paar dagen geleden was er een volwassen naaktslak ontsnapt trouwens... Ze hebben maar een heel klein gaatje nodig en dat had hij dus gevonden Gelukkig probeerde hij het terrarium van een andere soort in te komen, dus ik vond hem terug op het ruitje. Was niet moeilijk te zien waar hij vandaan kwam, dus gat extra goed dichtgemaakt
Mariposa11
Geplaatst: 05-09-15 09:10
haha eigenwijze slak
Mijn katten houden ook van slakken
Mariposa11
Geplaatst: 05-09-15 10:57
Ik heb nog 8 levende slakjes! Heb ze net maar even in een kleinere bak gezet en bij hun voer
Trok gister de rest basilicum plant eruit, had Gerrit daar z'n eitjes onder gelegd hihi hoorde hem al leggen en had al gegraven, maar vond ze niet... Nu dus wel
Kan deze bak ook niet ff optillen om te kijken waar ze liggen
Ja de mijne hebben namen! Zelfs alle kleintjes maar die hou ik nog lang niet uit elkaar
Super leuk!t Ik heb toen ik 7 was Ofzo ook een slak geadopteerd! Ik pakte hem uit de tuin en stopte hem in een doorzichtige Tupperware doos. Hij was wel nog inieminie. Dus een vriendje gezocht en gevonden. Ik heb ze zo 3 maanden gehad totdat er op een dag ineeNs iets van 50 minieslakjes bij lagen. Toen moest ik ze van mijn moeder in het park uitzetten... Hahahaha maar hoe oud worden slakken uit de tuin?
wat ontzettend leuk vroeger plukten wij altijd slakken uit de tuin en deden die dan in dozen (ik was acht ofzo ). Voor nu ga ik even volgen, en hopelijk dat ik ook slakken kan houden als ik straks op mezelf woon
Ik volg je topic al even. Vind het leuk om te zien.
Heb nooit zo bij slakken stil gestaan maar gisteren kwam ik veel slakken tegen en voor het eerst bedacht ik me dus dat je verschillende rassen hebt van slakken ik kwam nooit verder dan een slak met rond huis, slak met punt huisje enz. Hihi de straat slakken zijn neem ik aan rasloze slakken zoals onze vuilnisbakken honden?
nee ook de slakken buiten zijn over het algemeen 'ras'slakken. Die met gestreepte geel/bruine en rode huisjes zijn tuinslakken, de bruine met vaak grijzig zijn segrijnslakken. Dat zijn tenminste de huisjesslakken die je het meest ziet, je hebt ook nog glasslakken en kleine slakjes met stekeltjes op het huisje, maar daar moet je heel goed voor zoeken.
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-15 19:13
In Nederland kun je meerdere soorten tegenkomen. In de tuin zijn dat meestal;
Capaea Nemoralis Zijn in verschillende kleurtjes te vinden, met zwarte banden en gewoon egaal. De Nemoralis heeft een donkere ''Lip'', daar waar het lijfje van de slak uit zou komen zegmaar.
Capaea Hortensis Ook in verschillende kleurtjes en met banden of zonder. Maar deze soort heeft geen donkere lip, maar een witte.
Helix Aspersa;
De naaktslakken zullen meestal Limax Maximus zijn (Getijgerd), Arion rufus (Verschillende kleurtjes met rode rand aan de voet) en Arion Ater (Verschillende kleurtjes, zonder rode rand aan de voer).
Bedankt! Ik zal eens kijken buiten op straat. Met alle regen de laatse tijd zie je ze weer veel. S avonds helaas ook onder mijn voeten. Al doe ik mijn best ze te ontwijken
Waarom sorry? Maakt mij niet uit hoor, dat er mensen zijn die slakken niet leuk vinden
Ja, met regen gaan ze weer aan de wandel. Hier ook alweer een hoop tegengekomen, vooral de oranje Arion Rufus en Capaea Nemoralis. Kijk altijd naar de grond als ik naar de auto loop en onderweg schuif ik dan alle naaktslakken met mijn voet in het gras
Een deel van m'n jongen krijgt al mooie streepjes, de andere blijven nog streeploos. Kan zijn dat het nog komt, maar er zit ook een volwassen slak in m'n groep die ook geen strepen heeft, dus wie weet.
Mijn kroost ook! Ze kruipen ondertussen ook omhoog in hun bakje Het zijn er nog 8!
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-15 03:40
Oh, die 2e foto is echt té schattig!
Mijn Rodatzi's doen het ook goed Zijn trouwens geen jongen van mijn eigen Rodatzi's. Die hebben nog geen eieren gelegd... Hopelijk gebeurd dat nog snel, aangezien ik jongen van mijn eigen later wil kruisen met deze jongen, voor wat nieuw bloed.
Wow!! Nooit geweten dat mensen slakken als huisdieren hadden... Zou geen hobby voor mij zijn, maar vind het wel heel erg leuk, zo'n huis vol slakken!!!!
Mss kan ik er nog wat kwijt! En dan kunnen er kleurtjes bij.. Zag gister ook nog maar 6 kleintjes ipv 8.. Ze hebben zich vast verstopt onder de grond! Laatst was ik er ook aantal kwijt, week later waren ze er allemaal weer
Op wat voor ondergrond hou jij ze? Ik heb een krop sla vd Lidl geplant bij de grote, is een drie kleur en ze hebben duidelijk voorkeur voor de rode sla
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 12:26
Ik heb ze wel te koop staan, maar het is niet echt een geliefde soort, dus de kans dat ik er veel kwijt raak is klein. Maar kan er altijd nog escargots van maken Nee grapje Maar heb nog 2 soorten te koop staan en dat wil ook niet echt lukken, maarja opzich niet zo gek natuurlijk met een diersoort die nog niet echt geliefd is als huisdier.
Ik gebruik potgrond van de action, deze; Daar kom ik zo vaak en dan neem ik meteen een berg blokken mee
Hier hebben ze ook liever rode sla, dan groen! Ben nu zelf andijvie aan het kweken voor ze, hopelijk krijg ik het groot