Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Misty12 schreef:Wat schattig toch. Wij hebben 4 jonge Catharina parkietjes. Die zagen er in het begin hetzelfde uit: ook van die aliens. Zo lelijk dat het gewoon schattig is. Die van ons zijn van half juli en beginnen al aardig te kleuren. Er zit best veel verschil in grootte tussen de jongste en de oudste. En zoals ik nu kan zien: allemaal een andere kleur groen. We willen er twee houden en twee verkopen. Helaas zijn de ouders niet zo tam ( ze zitten in een buiten volière), maar ik haal elke dag de kleintjes even uit hun nestblok en even vasthouden in de hoop dat er ze tam krijgen. Het was niet de bedoeling aangezien wij toch echt dachten een koppeltje mannetjes te hebben. Maar ik had nooit gedacht dat ik het zo schattig zou vinden en dat ik gewoon die vogeltjes oppak aangezien ik niet echt van de vogeltjes ben.
Ik hoop dat nu alles goed gaat met je babies.
horsier schreef:Wat leuk, ik volg mee.
Ik heb zelf ook dwergpapegaaitjes.
Heb er nu 8 buiten in een volière, kan er uren naar kijken.
Vorig jaar heb ik ook nog een nest gehad.
Maar ik denk dat jou gele donsje geen lutino is.
Voor zover ik het op de foto kan zien heeft hij geen rode ogen.
De kleur kan nog helemaal omslaan, ik heb wel een foto van het nest van vorig jaar.
Daar zat ook een geel donsje in maar die is groen geworden.
Het jaar daarvoor had ik 2 lutino's in het nest.
Daarbij zag je vanaf dan 1 heel duidelijk dat ze rode ogen hadden.
Vogeltje rechts onder in de hoek is dezelfde als op de onderste foto.
[ [url=m/0F3ReP.jpg]Afbeelding[/url] ]
xBerber schreef:Aahh hoe vaker je het ziet, hoe leuker het word.
Heb hier een koppel fischeri's, vorige (eerste) nest vier jongen en nu zijn ze bezig met het tweede nest, 9 eierenmaar het blijft leuk
Ik hoop voor je dat ze niet allemaal bevrucht zijn! 
We weten alleen niet waar ze vandaan komen oid, dus genetica hebben we ook niet. 

Hierdoor staan de drie oudsten niet goed op hun pootjes. In het broedblok kan een hele dikke laag snippers vanwege de wanden, en lijkt mams niet de behoefte te hebben een 'nest' te maken waar ze de bodem vrij houdt.
maargoed het moet maar