Wat een roze puppywolk had moeten zijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Wat een roze puppywolk had moeten zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:19

Wat een verhaal. Jammer van de puppy's die het niet gered hebben. Nu lekker genieten van de rest en vooral foto's blijven posten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:19

Er is een reden waarom de natuur een aantal keer probeert te verhinderen dat een bepaalde teef gedekt raakt... daar dan toch willens nillens tegen in blijven gaan resulteert in minder leuke omstandigheden...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:26

Ja klopt, maar is geen discussie hier, pups zijn verwekt, groot gegroeit en geboren. Mams was dus blijkbaar voorheen niet klaar. Jee mensen, wees eens blij, spontaan of reageer niet. brr rare uitspraken kom je tegen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:36

Niet dat jij er nog wat aan hebt, maar bij ons spuit de dierenarts standaard pyton als het klaar is (lijkt) mocht er dan toch wat zitten komt het hierdoor gelijk op gang.

Had veel ellende kunnen voorkomen.
Gelukkig kunnen jullie nu genieten van het gezinnetje!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:41

Wat een leukerds <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:46

leuk nest... en wat een reacties zeg over foto's echo's.. maar ik vind Little_Gift wel groffe reactie..
ff natrappen..

Ts, Ga je er ook eentje zelf houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:52

Fijn dat je uiteindelijk toch je hond hebt behouden en dat de vijf pups het goed doen. Trek je niets aan van de opmerkingen die kunnen kwetsen, je kunt niet alles voorzien. Heel veel sterkte voor je prachtige teef en ik hoop dat ze weer helemaal bijkomt.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 20:22

Bedankt iedereen voor de reacties.

De reden dat de eerdere dekking met de teef niet lukte, lag denk ik niet aan de teef, maar aan de manier waarop die fokker dekt met zijn reuen. Deze man vond dat een hond hier en nu aan de lijn moest dekken. Niet mijn manier en blijkbaar ook niet die van mijn hond. Deze laatste dekking heeft ze gewoon lekker met de reu kunnen spelen en al spelende kwamen ze tot de dekking.

Een rontgenfoto direct na de geboorte betekend hier dat ik met de teef naar de praktijk moet. Zonder puppen levert dit een hoop stress op voor de teef en met puppen geven de bacterien daar een risico voor de teef. Dus heeft niet de voorkeur van mij en van de dierenarts.

Blijkbaar geven ze hier niet standaard zo'n spuit. Geen idee. Het was mijn eerste nestje en het eerste nestje van mijn teef. Er zijn dingen niet goed gegaan, er zijn misschien ook wel fouten gemaakt (dan wel door mij, dan wel door de dierenarts), maar door middel van vallen en opstaan leer je. Ik ben blij dat mijn teef er nog is en dat ik 5 gezonde pups heb. De teef is helemaal in haar nopjes en ik kan uren staan genieten van de kleintjes.

De eerste keer dat ik haar heb laten dekken, maar het dus uiteindelijk niet gelukt is, was het plan er eentje te houden. Inmiddels hebben we al anderhalf jaar een tweede hond en is dat niet meer de reden dat we een nestje hebben gefokt. Maar we gaan zien wat de toekomst brengt. Misschien is er straks wel eentje waar ik geen afscheid van wil nemen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:37

TS ik wens je veel succes in de toekomst en goede gezondheid van de pups en teef. Ik ben blij dat jij wel begrijpt dat in ieder geval mijn reactie en ook die van Wilawander absoluut niet de toon van natrappen had.

Heel veel plezier gewenst met je pups en teef nog.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:46

Nou ik vind je teefje erg mooi en ben blij om te lezen dat het weer wat beter gaat met haar en de pups!
Hoop dat het zo blijft gaan! :)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:46

Wat een gedoe, krijg je gelijk bang van !
Maar dat even achterwegen, hopelijk kunnen jullie nu goed gaan genieten van de frutsels en is je knappe meid snel weer opgeknapt !

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 23:29

Voor de liefhebbers nog wat foto en informatie over de pups.

Afbeelding
Blauw: teefje

Afbeelding
Rood: Reutje

Afbeelding
Geel: Teefje

Afbeelding
Groen: Reutje

Afbeelding
Wit: Teefje

Afbeelding
En het hele gezinnetje compleet

Afbeelding
Mamma's poot als kussentje gebruiken

Afbeelding
Mamma's achterpoot ligt ook prima

Afbeelding
En mamma's buikje ligt ook nog eens zacht en warm

Afbeelding
En ook je zusje is fijn om als kussen te gebruiken

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:31

aw die laatste foto's zijn echt ubercute. Wat een mooie dotjes zeg.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:50

Wat een spanning zullen jullie gehad hebben! Hopelijk nu alleen nog maar mooie verhalen over mams en haar kids. Wat zijn ze prachtig!!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 02:02

Heftig verhaal!
zonde van de overleden pups maar ook fijn dat er 5 gezonde pups ter wereld zijn gekomen!

en die laatste foto's, damn they are so cute <3
Geniet ervan!!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 02:28

Poeh wat moet dat slopend geweest zijn, en misschien nog steeds wel. Het blijft altijd spannend met die fragiele kleine pups van een paar dagen oud. Erg moeilijk ook om twee pups zo te moeten verliezen, maar mooi dat mams het goed maakt!

Wij hebben bij onze twee nestjes een röntgenfoto vooraf gemaakt, omdat je dan toch wel vrij goed kan zien hoe veel het er zijn. Voor ons was dat vooral van belang omdat als het er 2 of 3 waren, we een keizersnede zouden uitvoeren. Niet iedereen maakt een foto van te voren en het is ook nog steeds niet 100% betrouwbaar. Ik zou me nergens schuldig over voelen TS. Het is idd de eerste keer en het lijkt allemaal heel leuk, maar het kan ook zeker stroef en moeilijk gaan. Niet alles is te voorkomen :)

Succes in ieder geval met dat mooie stelletje verder! :j

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 02:49

Wat een dotjes zeg! Naar verhaal voor je TS maar gelukkig heb je je teef en 5 prachtige ukkies nog!

Wat zijn ze mooi donker zeg! Heb je ook een foto van de reu? Ben wel benieuwd!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 06:01

AHHH wat een droppies! Mooie fotos hoor. geweldig!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 06:19

Wat een naar verhaal, maar gelukkig toch met een goeie afloop! :(:)

De puppy's zijn ontzettend cute trouwens, en Indy lijkt een goeie mams :) Ben je niet bang dat ze ergens komen vast te zitten met dat lintje om hun nek?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 06:36

Oh wat een leuk nestje ts! Flink van genieten nu.

Als ik twijfel of er nog wat zit dan adviseer ik altijd de komende dagen meermaals per dag te temperaturen. Waarschijnlijk zullen de pups die er nog zaten al dood geweest zijn. Pyton is allemaal leuk en aardig maar tijdje terug teef met niet vorderende bevalling, op advies van andere fokker Pyton gespoten en vervolgens pup door de baarmoeder geperst omdat er een vast zat. Dus daar moet je mee oppassen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 06:38

Python moet je inderdaad voorzichtig mij zijn, mag je niet zomaar van blijven geven.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:43

Wat zijn ze schattig! <3

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:28

Cemlys schreef:
Oh wat een leuk nestje ts! Flink van genieten nu.

Als ik twijfel of er nog wat zit dan adviseer ik altijd de komende dagen meermaals per dag te temperaturen. Waarschijnlijk zullen de pups die er nog zaten al dood geweest zijn. Pyton is allemaal leuk en aardig maar tijdje terug teef met niet vorderende bevalling, op advies van andere fokker Pyton gespoten en vervolgens pup door de baarmoeder geperst omdat er een vast zat. Dus daar moet je mee oppassen.

Klopt helemaal. Nooit Pyton spuiten als je niet zeker bent waarvoor en of er nog wat inzit wat er uberhaupt uit kan. Anders is de kans op nog meer problemen heel groot.

Wij röntgenen op de 50e dag. Gebruiken homeopathie om de baarmoeder te reinigen en temperaturen de eerste week na de bevalling zeker 3 x daags. Als er wat stagneert word de kliniek bezocht en nogmaals geröntgend en nooit zo maar Pyton of oxytocin gespoten. Dat kan zo fout gaan. Pups gaan gewoon mee naar de kliniek in een verwarmde bak. Gaat prima. De gezondheid van de teef staat voorop.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:35

Hoe gaat het ondertussen met Indy en de pups?

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:47

Wat een verhaal. Je houdt het toch altijd in je achterhoofd dat er iets mis kan gaan. Maar met zo een vlotte bevalling denk je dat alles achter de rug is...

Ik geef ook homeopathische druppels tijdens en na de bevalling voor het verder leegmaken van de baarmoeder.

Al ondervonden dat een wit en een geel koordje geen goede combinatie is? :D. Ik stond op een ochtend echt met mijn handen in het haar. Had ineens 2 gele pups...