Met garnalen kun je trouwens ook leuk kweken!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sweetgirl1 schreef:vissen 7x PER DAG eten?? OMG ik dacht dat k mn visjes verwende elke dag.. een vis hoeft om de dag ofzo klein beetje korrels.. Dat is mij tenminste in een dierenwinkel toen ook uitgelegd

die eten hun jongen helaas niet op... Maar goed; ook dat sterft wel uit als er teveel van zijn)

AnimalFriend schreef:Mooie visjes heb je gekweekt!! En goed van je dat je ze in de vijver laat, maar raakt die op een dag ook niet vol? Je moet ook in de gaten houden dat je dáár niet te veel vissen krijgt
Verder ben ik het wel met de rest eens, de kommetjes zijn echt veel te klein... en 7 keer per dag is echt veeel te veel!! Dan gaan ze waarschijnlijk dood omdat ze te veel eten! Ik heb geen verstand van goudvissen maar als ik mijn tropische visje 7 keer per dag eten zou geven had ik nu een leeg aquarium... maar misschien is dat bij goudvissen anders!
Ik hoop dat je eens nadenkt wat er hier tegen je wordt gezegd
zit er wel wat vlees aan die kleintjes?
Manon_S schreef:Je voert ook veel te veel. Hoe meer je voert hoe sneller je water ook vies wordt. Als je mindere hoeveelheden voert en minder vaak hoef je ook niet elke dag je water te verversen. Om de dag voeren is meer dan genoeg. Voer moet ook binnen 2 minuten weg zijn, zo niet dan heb je teveel gevoerd.
vuurneon schreef:Ligt er natuurlijk aan hoe je ze houdt: wij hebben ze in de vijver dus krijgen bewust niet dagelijks te eten. De vijver zelf voorziet de vissen ook van eten
hoef je tenminste niet lang te wachten!