little_birdy schreef:Mag ik vragen of dit ras er dan om bekend staat snel te bijten ? gewoon interesse hoor. Vind zulke info erg leerzaam namelijk. ik vind het een prachtig dier !!
Denk dat je mijn vraag gemist hebt :p
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sterke honden maar goed karakter. Geen goede opvoeding dan worden ze dus gevaarlijk ivm het jarenlange fokken voor het vechten
) en die houd dus het voordeel dat de hond zich bij een eventuele aanval wél kan blijven verdedigen.RaafSmits schreef:Als pup al helemaal om op te vreten.....zo heerlijk lomp en onschuldig![]()
Toch ook een vraag wat betreft de muilkorf ( geen kritiek.)
Maar ben je niet bang dat andere honden die niet zo aardig zijn daar misbruik van maken???
Op deze manier kan hij zich niet verdedigen tegenover honden van minder bewuste baasjes.
Kan me zo voorstellen dat dat een enorme frustratie op zou leveren bij zowel jou als jou hond als andere joekels daar misbruik van maken.
Ik heb ooit een duitse herder overgenomen waar enorm mee gerotzooid was zodat hij compleet onvoorspelbaar geworden was voor mens en dier.
Uiteindelijk ben ik met die hond met een halti gaan werken ( wat toen der tijd nog een schaars straatbeeld was, zodat menige hond en kind aan de kant gerukt werd als we ergens liepen) en die houd dus het voordeel dat de hond zich bij een eventuele aanval wél kan blijven verdedigen.
Ik snáp dat dat voor jou géén optie is, maar was gewoon eens benieuwd naar jou gedachten hierover??
RaafSmits schreef:Als pup al helemaal om op te vreten.....zo heerlijk lomp en onschuldig![]()
Toch ook een vraag wat betreft de muilkorf ( geen kritiek.)
Maar ben je niet bang dat andere honden die niet zo aardig zijn daar misbruik van maken???
Op deze manier kan hij zich niet verdedigen tegenover honden van minder bewuste baasjes.
Kan me zo voorstellen dat dat een enorme frustratie op zou leveren bij zowel jou als jou hond als andere joekels daar misbruik van maken.
Ik heb ooit een duitse herder overgenomen waar enorm mee gerotzooid was zodat hij compleet onvoorspelbaar geworden was voor mens en dier.
Uiteindelijk ben ik met die hond met een halti gaan werken ( wat toen der tijd nog een schaars straatbeeld was, zodat menige hond en kind aan de kant gerukt werd als we ergens liepen) en die houd dus het voordeel dat de hond zich bij een eventuele aanval wél kan blijven verdedigen.
Ik snáp dat dat voor jou géén optie is, maar was gewoon eens benieuwd naar jou gedachten hierover??
)

missanita84 schreef:haha thanks!!
ik doe wat me het beste lijkt , zowel voor mezelf en andere honden, mensen, kinderen.
keona iets eerder op pagin a heb ik dat wel beschreven
wat ik daarvan denk , ik maak me daar geen zorgen over , als hij niet onder apél stond ging hij ook niet los
leuk een engelse staff, ach idd maakt ons ook niet uit hoor , maar kwa ouders en daarvan de afstamming kwamen we op een pitbull, maar dat mag ook een staff zijn hoor, kan ons niet zoveel schelen idd