Kleine baby's worden grote baby's!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Re: Kleine baby's worden grote baby's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 02:44

Aah ze zijn zo leuk! :D vind diggy echt knap met die zwarte vlek.. maar ze zijn allemaal zoooo cute <3

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 03:02

wij hadden ooit 1 mannetjes cavia. Knabbel. mn broertje wilde er een meisje bij. Babbel.
al snel raakte ze zwanger, en kreeg 3 kleintjes. waaronder ook een mannetje bij zat waarschijnlijk. ze raakte nog een keer zwanger en kreeg 1 cavia. Speedy. Speedy, dekte zn moeder, net als zn andere broertje, en ze kreeg weer 2 cavia's. ik kwam in de schuur om haar te voeren, en ze lag ademhappend met haar jongen om zich heen die 5 dagen oud waren. ze was niet oud. ik rende naar binnen, mama had de DA gebeld, en we moesten snel komen, toen ik weer terug kwam was moeders Babbel overleden. en liet 2 kleintjes achter. DA zei, te snel (ongeveer in 2/3 maanden tijd) achter elkaar jongen gehad. zelf melk gevoerd, ze waren erg gezond en groot geworden.
uit die 3, zaten een mannetje en een vrouwtje, die dekte zn zusje, en ze heeft pas in december 2 gezonde cavia's ter wereld gebracht.
we hebben nooit heel goed kunnen zien wie precies wat was. en nooit zoveel cavia's gewild..
vanmiddag is het hele gezin van die in december 2 jongen kreeg verkocht. nu hebben we nog mama Babbel's eerste nestje, Speedy en papa Knabbel over.

het kost zo ontzettend veel geld en tijd, en niemand keek er uiteindelijk naar om. ook de rest van de nestjes verkocht, en behalve Speedy en Knabbel, gaat het eerste nestje naar een caviaopvang in Amersfoort.
echt een drama gehad met al die beesten, van 1, naar 2 cavia's, naar uiteindelijk ; 8 (of meer ben de tel kwijt.. :P) cavia's. :') maarja als ze geboren worden zijn ze ook wel heeeuwl leuk. :o <3
allemaal inteelt, maar wel allemaal super gezond.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 03:27

Leeeuk <3 die mega kooi is echt vet :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:16

savannah030x schreef:
wij hadden ooit 1 mannetjes cavia. Knabbel. mn broertje wilde er een meisje bij. Babbel.
al snel raakte ze zwanger, en kreeg 3 kleintjes. waaronder ook een mannetje bij zat waarschijnlijk. ze raakte nog een keer zwanger en kreeg 1 cavia. Speedy. Speedy, dekte zn moeder, net als zn andere broertje, en ze kreeg weer 2 cavia's. ik kwam in de schuur om haar te voeren, en ze lag ademhappend met haar jongen om zich heen die 5 dagen oud waren. ze was niet oud. ik rende naar binnen, mama had de DA gebeld, en we moesten snel komen, toen ik weer terug kwam was moeders Babbel overleden. en liet 2 kleintjes achter. DA zei, te snel (ongeveer in 2/3 maanden tijd) achter elkaar jongen gehad. zelf melk gevoerd, ze waren erg gezond en groot geworden.
uit die 3, zaten een mannetje en een vrouwtje, die dekte zn zusje, en ze heeft pas in december 2 gezonde cavia's ter wereld gebracht.
we hebben nooit heel goed kunnen zien wie precies wat was. en nooit zoveel cavia's gewild..
vanmiddag is het hele gezin van die in december 2 jongen kreeg verkocht. nu hebben we nog mama Babbel's eerste nestje, Speedy en papa Knabbel over.

het kost zo ontzettend veel geld en tijd, en niemand keek er uiteindelijk naar om. ook de rest van de nestjes verkocht, en behalve Speedy en Knabbel, gaat het eerste nestje naar een caviaopvang in Amersfoort.
echt een drama gehad met al die beesten, van 1, naar 2 cavia's, naar uiteindelijk ; 8 (of meer ben de tel kwijt.. :P) cavia's. :') maarja als ze geboren worden zijn ze ook wel heeeuwl leuk. :o <3
allemaal inteelt, maar wel allemaal super gezond.

Dit vind ik echt erg om te lezen. Jw begint al fout. Je broertje wil er een man bij.
Nja goed dat ze nu opgevangen zijn.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 10:26

Pff ja ik ook Sam :x wat ontzettend dom om het gewoon maar steeds opnieuw te laten gebeuren, ik zou me rot schame, arme beesten :n

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:40

Ik ben het met mijn bovenstaander eens, hoe kun je dit in vredesnaam laten gebeuren, 1 x is al erg maar meerdere keren is schaamteloos! :oo En de opvang ermee opzadelen terwijl die al tot hun oren in de caafjes zitten waar men vanaf wil. Onvoorstelbaar...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:58

Savannah..
Wtf.. zoiets zet je toch niet trots op bokt?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:30

dacht ik vertel ook eens mijn verhaal met cavia's. weet niet wat er erg aan is?
gewoon niet goed gekeken wat de cavia's voor geslacht hadden. niks mis met ze hoor. ze zijn kerngezond :)
en dit is zeker niet zielig, naar mijn mening, wat is er zielig aan. zet me niet tegen jullie af hoor, maar begrijp niet zo goed wat er zo erg aan is? please tell me. :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 21:34

Kom op joh, niks ergs aan? :roll: Het is gewoon zwaar inteelt, de moeder is dood doordat je haar door haar eigen kinderen gedekt laat worden, niks mis mee? :r

En dan dump je ze maar bij een opvang, niks mis mee joh! Hoe komen we er toch op?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:37

liegen, zeker niet hoor :)
nou ik laat het hier maar bij denk ik. voordat ik voor nog meer uitgemaakt word, terwijl niemand weet hoe t zit, en hoe ze er aan toe zijn.

ik vind dat TS een heel leuk familie cavia heeft :)
en veel plezier ervan :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:38

Hoe ze er aan toe zijn? De moeder is D.O.O.D. door uitputting!!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 21:39

Uhh sorry hoor 'niemand weet hoe het zit' in je verhaal staat toch heel duidelijk dat je niks aan inteelt doet?

Dat zoiets 1 keer gebeurd, dat kan maar niet keer op keer.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:35

@savannah: Het feit dat je zelf niet door hebt hoe erg jouw verhaal is geeft al meer dan genoeg aan. Jouw ouders (want zelf kan je er ook niet veel aan doen met zulke ouders) hadden het nooit zo ver mogen laten komen en hebben blijkbaar nul respect naar dieren of kennis over dieren en hebben maar wat aangekloot in plaats van actie ondernemen of gewoon om hulp vragen als het mis gaat. Er gaat toch wel een belletje rinkelen na één nest? Dan schakel je toch hulp in om geslachten te bepalen om dit niet weer te laten gebeuren? Hoe OERDOM ben je als je het allemaal lekker laat voor wat het is en daarna "Nou moe, nog een nestje!". En dan heb ik het nog niet eens over alle gevolgen die daarbij kwamen kijken! Echt verschrikkelijk dit verhaal.

Doe dieren een lol en neem ze alsjeblieft niet in huis tenzij je écht weet wat je doet en niet zomaar wat aanrommelt zoals jullie met die arme cavia's hebben gedaan.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:26

WTF Savannah.. ga je dood schamen zeg!!

Sorry hoor, daar zakt mijn broek van af!! -O-

Melody, ik ben echt zo fan van jouw gezinnetje <3 :D Lekker stel heb je!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 23:35

Dankje Miracle! Ik vind het ook echt geweldig om zo'n familietje te hebben :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:51

Meiden, ik gok dat Savannah ons in de maling neemt met een grapje. Niemand kan toch zó kortzichtig zijn?

Je baby's zijn erg leuk Melody! Wil je nog verder gaan fokken? Het schijnt dat zoon prima als papa en opa kan fungeren. Wellicht in de toekomst een ander dametje erbij en dan Freddy baby's? :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:29

Ik denk inderdaad ook dat het verhaal niet klopt na wat nazoeken :j

Nee ik ga niet verder fokken, zou het wel willen maar mijn ouders vinden het echt niet goed want ik doe er geen weg :+ Maar wie weet als ik nou niet al te oud op mezelf gaat wonen dat Freddy nog een vrouwtje krijgt :))
Ik ga sowieso geen inteelt fokken hoor :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:37

Inteelt is ook heel erg dom. Vandaar mijn sarcasme, doorgestreept ;)

Ik zou de baby's ook niet weg kunnen doen hoor. Ik weet dat en daarom moet ik niet gaan fokken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:41

Ohh, ik dacht al wat zeg je nou :+

Precies, ze zijn veeeel te lief <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:48

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 14:02

O:) Altijd lastig om te zien in berichten :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:12

True. Ik zou zelf nooit aan incest met fokken beginnen. Ik kan er ook gewoon echt niet bij dat iemand dat serieus laat gebeuren.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:00

Ik fok sowieso niet en ga ik ook niet doen :+ Eerst die opvangen leeg!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:03

Ik ga vanmiddag nummer 8 ophalen bij een opvang :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:09

Sperziemone schreef:
Ik fok sowieso niet en ga ik ook niet doen :+ Eerst die opvangen leeg!

Dat standpunt begrijp ik. Toen mijn vorige beertje overleed wilde ik voor Banzai een leeftijdsgenootje uit de opvang halen. Dat is onmogelijk gebleken. Ik heb diverse opvangen gebeld en de situatie uitgelegd. Ik vind dat een cavia niet alleen hoort en wilde zelf liever geen jong dier meer omdat ik in de toekomst wellicht wil stoppen met cavia's. Met mijn rugproblemen wordt het steeds moeilijker om goed voor ze te zorgen.
Het antwoord van een van de opvangen was "Als jij zo harteloos bent dat je ze weg wil doen dan lever je die ouwe beer maar hier in", ik heb het even neergezet zoals het aan de telefoon verteld werd.
Bij weer een andere opvang mocht ik pas een beertje meenemen tegen forse betaling en een bewijs dat mijn Banzai gecastreerd was.
Er zijn ook opvangen die alleen setjes van 2 wegdoen.

Ik was het na tig telefoontjes zo zat dat ik naar mijn vaste dierenwinkel gereden ben en mijn Muisje als baby heb gehaald. Voordat jullie op de achterbenen gaan staan, ik ken de eigenaar en zij fokt zelf mooie cavia's. Muisje heeft een fokfoutje en die wilde ze eigenlijk niet wegdoen omdat ze bang was dat ermee verder gefokt werd en hij was te jong om te helpen. Uiteindelijk heb ik hem meegekregen en hij is hier nu hartstikke gelukkig.

Als meerdere mensen dezelfde ervaring hebben met de cavia opvangen dan kan ik me voorstellen dat ze niet zo snel door de voorraad heen zijn.