Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
savannah030x schreef:wij hadden ooit 1 mannetjes cavia. Knabbel. mn broertje wilde er een meisje bij. Babbel.
al snel raakte ze zwanger, en kreeg 3 kleintjes. waaronder ook een mannetje bij zat waarschijnlijk. ze raakte nog een keer zwanger en kreeg 1 cavia. Speedy. Speedy, dekte zn moeder, net als zn andere broertje, en ze kreeg weer 2 cavia's. ik kwam in de schuur om haar te voeren, en ze lag ademhappend met haar jongen om zich heen die 5 dagen oud waren. ze was niet oud. ik rende naar binnen, mama had de DA gebeld, en we moesten snel komen, toen ik weer terug kwam was moeders Babbel overleden. en liet 2 kleintjes achter. DA zei, te snel (ongeveer in 2/3 maanden tijd) achter elkaar jongen gehad. zelf melk gevoerd, ze waren erg gezond en groot geworden.
uit die 3, zaten een mannetje en een vrouwtje, die dekte zn zusje, en ze heeft pas in december 2 gezonde cavia's ter wereld gebracht.
we hebben nooit heel goed kunnen zien wie precies wat was. en nooit zoveel cavia's gewild..
vanmiddag is het hele gezin van die in december 2 jongen kreeg verkocht. nu hebben we nog mama Babbel's eerste nestje, Speedy en papa Knabbel over.
het kost zo ontzettend veel geld en tijd, en niemand keek er uiteindelijk naar om. ook de rest van de nestjes verkocht, en behalve Speedy en Knabbel, gaat het eerste nestje naar een caviaopvang in Amersfoort.
echt een drama gehad met al die beesten, van 1, naar 2 cavia's, naar uiteindelijk ; 8 (of meer ben de tel kwijt..) cavia's.
maarja als ze geboren worden zijn ze ook wel heeeuwl leuk.
![]()
allemaal inteelt, maar wel allemaal super gezond.
Sperziemone schreef:Ik fok sowieso niet en ga ik ook niet doenEerst die opvangen leeg!