een prachtig beestachtige dierendag 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:55

bigone heb inmiddels ook een andere dierenarts gesproken en uitgelegd wat haar verschijnselen waren en ook die concludeerde eclempsie...............

en wat bedoel je precies met: ja als je je moederhond niet goed ondersteunt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:05

Jeetje, wat heftig ts, zo plots.. Met eclampsie wordt iig het braken ed meer verklaart, maar dan nog had de da sneller moeten reageren denk ik. Heel veel sterkte, jeetje..

missanous

Re: een prachtig beestachtige dierendag 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 21:18

donderdag begon het allemaal en heeft ze injecties gehad en infuus........
vrijdags ook infuus en zaterdag ook en zaterdagavond naar de kliniek.............

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:58

Ik doelde daarmee niet op jou hoor maar soms fokken mensen nesten en denken dat de teef niets extra nodig is waardoor ze ondervoed kan raken maar dan nog, dit had volgens mij echt voorkomen kunnen worden.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 22:00

bigone mijn teef kreeg begin van haar dracht al puppybrok van het merk fokker en tevens ook vlees van het merk dog lovers gold (en dat is geen goedkope troep)

en google even op eclampsie, dan kun je lezen dat merendeels van de teven dit niet overleefd en dat hebben 2 verschillende dierenartsen mij bevestigd en ook dat ze het nog lang heeft volgehouden aangezien de meeste teven eerder overlijden.......

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:35

Ik denk dat ze hier bedoelen dat de dierenartsen dit meteen hadden moeten herkennen.
Hier krijgen de teven na de bevalling standaard Calcium Carbonaat voor zeker twee weken om een eclamsie zoveel mogelijk te voorkomen. De teef waar ik mee gefokt heeft heeft het ook 1 x gehad maar daar waren we toen heel vroeg bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:09

Wilawander schreef:
Ik denk dat ze hier bedoelen dat de dierenartsen dit meteen hadden moeten herkennen.
Hier krijgen de teven na de bevalling standaard Calcium Carbonaat voor zeker twee weken om een eclamsie zoveel mogelijk te voorkomen. De teef waar ik mee gefokt heeft heeft het ook 1 x gehad maar daar waren we toen heel vroeg bij.

Inderdaad, dat bedoel ik, en ts, over dat bijvoeren, dat was niet aan jou gericht. Juist omdat je zo goed voor mams zorgde is het extra rot dat het haar overkomt. En de da had hier op attenter moeten zijn.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 11:35

mocht ik ooit nog een nestje willen fokken................dan tref ik ook heel zeker andere maatregelen...........

heb zojuist haar urn opgehaald en die een mooie plek in mijn vitrinekast gegeven.......

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:39

Heel veel sterkte, ze heeft je wel een stukje van haarzelf achtergelaten in de vorm van prachtige pups, maar kan me goed voorstellen dat je liever haar nog bij je had

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 11:51

dank je wel en ja had veel liever haar nog bij me gehad............zit ook elke keer te denken: als ik haar nou niet had laten dekken dan was dit niet gebeurd......

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:04

missanous schreef:
dank je wel en ja had veel liever haar nog bij me gehad............zit ook elke keer te denken: als ik haar nou niet had laten dekken dan was dit niet gebeurd......

Dat vraagt ieder mens zich af waar iets gebeurt waarbij je het gevoel hebt dat het voorkomen had kunnen worden. Maar daar word het niet beter van, je maakt het jezelf alleen maar extra moeilijk. En had je geweten dat dit soort aandoeningen voorkomen dan had je nog met haar gedekt en en gedacht dat het wel goed zou gaan, zo zit een mens in elkaar. Ik vind dat de DA direct alerter had moeten zijn maar ook dat is achteraf en krijg je haar niet mee terug. Richt je op je jonkies, kijk welke qua karakter het evenbeeld van mams is en zoek een nieuwe vriend uit dit nest.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:49

dank je wel bigone.......

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:55

oh vreselijk dit! wat ontzettend sneu.
ik wens je heel veel sterkte!!
Je puppies zijn prachtig!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:22