En ik ga er volledig mee akkoord! Ik snap niet dat mensen overhaast een franse bull kopen, of nog erger halen bij een broodfokker... Ik ben helemaal gek van franse bullen, maar had me voorgenomen dat als ik geen fokker vond die de ouderdieren helemaal testte (luchtwegen, neusje en gehemelte inclusief) dat ik voor een ander ras zou gaan. Gelukkig heb ik zo'n fokker wel gevonden en onze bull hoor je absoluut niet ademen, ook snurkt ze niet als ze slaapt, enkel als ze in een hele rare kronkel ligt, maar dan knort onze labrador kruising of ridgeback evengoed
Ik denk dat de franse bull (of bulldogs en mopsen in het algemeen) zo'n slechte gezondheid hebben omdat ze door mensen met totaal geen verstand van het ras of gezondheid pleziernestjes fokten of nestjes enkel en alleen om geld aan te verdienen. Ik besef heel goed dat het onnatuurlijk is dat platte snuitje, maar de meeste hondenrassen tegenwoordig hebben wel iets onnatuurlijks, of iets waarmee ze later potentieel problemen kunnen krijgen.Mocht je niet geloven dat je onze bull niet hoort ademen wil ik altijd een filmpje maken voor je

Alarm_wlkp: Wij wilden ook specifiek een bulletje met meer neus dan standaard. Bedankt voor het compliment.