Blauwe Rus Anushka drachtig, update p.6, bevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:10

wat een schitterende kat zeg ze zal ongetwijfelld prachtige kittens gaan krijgen wat een schatje

Spekkie01

Re: Blauwe Rus Anushka drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:19

Wat leuk, ik zal haar pagina even liken via fb, altijd leuk om te volgen

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:27

heb de facebook ook gelikte ga dit zeker volgen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:44

Is het wel een volle blauwe rus? Ik zie er meer Nebelung in eigenlijk, aangezien een rus niet zo'n staart heeft en de vacht is ook iets anders dan van deze prachtige dame.

Wie weet komt er toch blauw uit! Wij hebben vroeger een rusje per ongeluk laten ontsnappen tijdens krolsheid en daar zijn drie blauwe en 1 zwarte uit gekomen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:49

Spannend hoor! Er komt vast iets moois uit :D

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:45

Zwerte schreef:
Is het wel een volle blauwe rus? Ik zie er meer Nebelung in eigenlijk, aangezien een rus niet zo'n staart heeft en de vacht is ook iets anders dan van deze prachtige dame.

Wie weet komt er toch blauw uit! Wij hebben vroeger een rusje per ongeluk laten ontsnappen tijdens krolsheid en daar zijn drie blauwe en 1 zwarte uit gekomen.

Hier zat ik ook aan te denken...heeft ze een stambvoom..Vind haar ook
niet die specifieke zilverblauwe glans vacht hebben van een rus...sowieso
te veel pluis...

Wel een prachtige kat...succes met de kleintjes...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:45

Chichiba schreef:
Zwerte schreef:

te veel pluis...

Absoluut een mooi exemplaar, ben ook wel benieuwd of er een stamboom bij zit. Zo op het eerste gezicht denk ik dus meer nebelung, alhoewel ze qua lengte vacht er iets tussenin zit. Ook het hoofd is ietwat grof gebouwd, meeste russen zijn wat spitser. Geeft ook niks natuurlijk, blijft gewoon een mooie kat.
Maar even ter vergelijking, hier zie je die glans die ze horen te hebben: http://eveshka.nl/wp-content/uploads/20 ... 010306.jpg

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:20

mooie kat en ik hoop voor je dat alles goed gaat

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:35

Een blauwe kat wordt door mensen al heel snel een blauwe Rus genoemd, maar met deze vachtlengte en bouw zou ik ook eerder denken aan een nebelung. Hoe dan ook is het een mooie poes!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:39

Schitterend beestje ik volg, kittens zijn en blijven leuk, hier ook 6 kittens rond lopen :)

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:26

Zwerte schreef:
Chichiba schreef:

te veel pluis...

Absoluut een mooi exemplaar, ben ook wel benieuwd of er een stamboom bij zit. Zo op het eerste gezicht denk ik dus meer nebelung, alhoewel ze qua lengte vacht er iets tussenin zit. Ook het hoofd is ietwat grof gebouwd, meeste russen zijn wat spitser. Geeft ook niks natuurlijk, blijft gewoon een mooie kat.
Maar even ter vergelijking, hier zie je die glans die ze horen te hebben: http://eveshka.nl/wp-content/uploads/20 ... 010306.jpg

Daar is die 'zilver'blauwe glans goed te zien... :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:31

Ze heeft geen papier, heb haar gekocht als blauwe rus maar de volle staart viel mij ook al op. Maar die nebelung heeft ze inderdaad zeker wat van weg, hoewel haar vacht zeker niet langharig is. Wel iets wolliger dan gewoon glad.

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:37

Leuk, ik volg ook!
Ik heb ook 2 kruising blauwe russen, de ene is een klein blauw gestreept poesje en de ander een grote rode kater. Je ziet alleen aan de hoofdjes dat ze familie zijn :') Ook qua karakter zijn ze heel verschillend.
Ik ben heel benieuwd naar jouw kittens :)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:43

Ik dacht dat de Blauwe Rus altijd groene ogen had.. kan er naast zitten.. is het geen Chartreux (kruising)?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:52

_Luce schreef:
Ik dacht dat de Blauwe Rus altijd groene ogen had.. kan er naast zitten.. is het geen Chartreux (kruising)?

Verrek, nog niet eens op gelet! Maar je hebt helemaal gelijk, een rus hoort echt groene ogen te hebben. Nebelung trouwens ook, aangezien dat eigenlijk gewoon een langharige rus is. Misschien komt het ook een beetje door de belichting hier, maar dit lijkt meer groen/geel. Toch een kruizing waarschijnlijk, maar wel een zeer goed gelukte!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:39

Wat een prachtig dier. Ben heel benieuwd naar de kittens.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:47

Zwerte schreef:
_Luce schreef:

Verrek, nog niet eens op gelet! Maar je hebt helemaal gelijk, een rus hoort echt groene ogen te hebben. Nebelung trouwens ook, aangezien dat eigenlijk gewoon een langharige rus is. Misschien komt het ook een beetje door de belichting hier, maar dit lijkt meer groen/geel. Toch een kruizing waarschijnlijk, maar wel een zeer goed gelukte!

Ik heb zelf namelijk een kruising kitten, dacht eerst ook dat het een Blauwe Rus was.. maar toen bleek ze gele ogen te hebben. Mijn dierenarts liet weten dat ze waarschijnlijk Chartreux is (o.a. gele ogen, dikke vacht, beetje wollig en geen "prater").

Ze lijkt erg op die van jou :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:04

Present! Ik volg! :o
Kan ik er gelijk een reserveren? :D

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:40

Mag ik vragen waarom iedereen denkt dat een blauwe poes meteen een raskat is? Blauw komt ook
gewoon voor bij de huiskatten. De Chartreux is een vrij zeldzaam ras in Nederland...de blauwe rus
overigens ook. Blauw is een verdunning van zwart en kan dus bij alle katten voorkomen.
Neemt niet weg dat het een prachtig poesje is...maar vraag me dat toch elke keer weer af...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:09

Chichiba schreef:
Mag ik vragen waarom iedereen denkt dat een blauwe poes meteen een raskat is? Blauw komt ook
gewoon voor bij de huiskatten. De Chartreux is een vrij zeldzaam ras in Nederland...de blauwe rus
overigens ook. Blauw is een verdunning van zwart en kan dus bij alle katten voorkomen.
Neemt niet weg dat het een prachtig poesje is...maar vraag me dat toch elke keer weer af...

Dat wilde ik ook al zeggen.. Daarnaast herken ik de kat in de OP niet als een rus, qua bauw dan.

Blauw komt voor ook bij HTK katten hoor :) Is inderdaad gewoon een verdunning en komt minder voor dan zwart etc, maar komt als nog regelmatig voor :)

@TS: En, al baby's ? :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 08:29

Nou, gewoon een htk is ze iig ook zeker niet hoor, daar voor is ze echt wel anders qua bouw. Nu met buik wellicht minder duidelijk, maar er zit iig wel zeker iets in. Ik vind haar zelf inderdaad wel veel op de Nebulung lijken, de Chartreux heeft volgens mij veel meer amber kleurige ogen. Ik vind haar ogen overigens echt wel richting groen neigen hoor, beetje geel-groen misschien. Dit is bijvoorbeeld een foto met kunstlicht waardoor er minder zon in haar ogen valt, zijn ze meteen een stuk groener:

Afbeelding

En weet je, wat het ook is, het is gewoon een prachtige kat die ook nog eens onwijs lief is en waarvan ik hoop dat ze een stel prachtige kittens gezond en wel op de wereld zet :D

En nog een filmpje voor wie niet ook via facebook volgt, waggelen met buik ;)

https://www.facebook.com/video.php?v=775339649189824

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:21

ze is echt prachtig, ik volg het mee!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:32

Dit is een echte:
Afbeelding

Toch wel iets anders dan die van TS, maar ik denk dat die van TS wel zeker iets van BR in de familie heeft. Prachtige kat.

Had ik er niet al twee dan had ik zeker interesse in een kittentje <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:20

Ik ga volgen ben benieuwd

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 18:31

Afgelopen vrijdag naar de dierenarts geweest voor een foto, ze zouden er met 7 tot 14 dagen moeten zijn, spannend!
Heb de foto's ook op de mail gekregen, hoeveel kittens tellen jullie?

Afbeelding

Afbeelding