Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:Is het wel een volle blauwe rus? Ik zie er meer Nebelung in eigenlijk, aangezien een rus niet zo'n staart heeft en de vacht is ook iets anders dan van deze prachtige dame.
Wie weet komt er toch blauw uit! Wij hebben vroeger een rusje per ongeluk laten ontsnappen tijdens krolsheid en daar zijn drie blauwe en 1 zwarte uit gekomen.
Chichiba schreef:Zwerte schreef:Is het wel een volle blauwe rus? Ik zie er meer Nebelung in eigenlijk, aangezien een rus niet zo'n staart heeft en de vacht is ook iets anders dan van deze prachtige dame.
Wie weet komt er toch blauw uit! Wij hebben vroeger een rusje per ongeluk laten ontsnappen tijdens krolsheid en daar zijn drie blauwe en 1 zwarte uit gekomen.
Hier zat ik ook aan te denken...heeft ze een stambvoom..Vind haar ook
niet die specifieke zilverblauwe glans vacht hebben van een rus...sowieso
te veel pluis...
Wel een prachtige kat...succes met de kleintjes...
Zwerte schreef:Chichiba schreef:
Hier zat ik ook aan te denken...heeft ze een stambvoom..Vind haar ook
niet die specifieke zilverblauwe glans vacht hebben van een rus...sowieso
te veel pluis...
Wel een prachtige kat...succes met de kleintjes...
Absoluut een mooi exemplaar, ben ook wel benieuwd of er een stamboom bij zit. Zo op het eerste gezicht denk ik dus meer nebelung, alhoewel ze qua lengte vacht er iets tussenin zit. Ook het hoofd is ietwat grof gebouwd, meeste russen zijn wat spitser. Geeft ook niks natuurlijk, blijft gewoon een mooie kat.
Maar even ter vergelijking, hier zie je die glans die ze horen te hebben: http://eveshka.nl/wp-content/uploads/20 ... 010306.jpg
_Luce schreef:Ik dacht dat de Blauwe Rus altijd groene ogen had.. kan er naast zitten.. is het geen Chartreux (kruising)?
Zwerte schreef:_Luce schreef:Ik dacht dat de Blauwe Rus altijd groene ogen had.. kan er naast zitten.. is het geen Chartreux (kruising)?
Verrek, nog niet eens op gelet! Maar je hebt helemaal gelijk, een rus hoort echt groene ogen te hebben. Nebelung trouwens ook, aangezien dat eigenlijk gewoon een langharige rus is. Misschien komt het ook een beetje door de belichting hier, maar dit lijkt meer groen/geel. Toch een kruizing waarschijnlijk, maar wel een zeer goed gelukte!
Chichiba schreef:Mag ik vragen waarom iedereen denkt dat een blauwe poes meteen een raskat is? Blauw komt ook
gewoon voor bij de huiskatten. De Chartreux is een vrij zeldzaam ras in Nederland...de blauwe rus
overigens ook. Blauw is een verdunning van zwart en kan dus bij alle katten voorkomen.
Neemt niet weg dat het een prachtig poesje is...maar vraag me dat toch elke keer weer af...