Knappe Reno zijn resultaten van afgelopen wedstrijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Knappe Reno zijn resultaten van afgelopen wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:47

Dit had ik nog nooit gezien. Die hond vind dit volgens mij helemaal geweldig.

Maar jij zegt een kruising pitbull waar mee is die dan gekruist?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:51

Ja hij vind het super! Hij is een kruising stafford pitbull :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:35

Sammy_xxs schreef:
, herders die pakwerk doen zijn zeker ook heel gevaarlijk?

@Kwita: Gevaarlijk? Mijn rottweilerXDobermann doet pakwerk dus die zou ook moeten aanvallen?,
.
[/quote]

Dit slaat nergenst op en dat heb ik ook niet gezegd, pakwerk honden moeten als het goed is ook echt gehoorzaam en betrouwbaar zijn en hebben al gehoorzaamheidstesten en cursisen doorstaan.
(en idd je hond ziet er wel uit als een blije vrolijke springveer, maar ik heb het er niet zo op dat kan toch ook gewoon.)

met een flinke beet kan je iemand blijvend invalide worden ik hoop dat je dat wel beseft! -O-

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:16

Kwita volgens mij ben jij goed te grazen genomen door een slecht afgerichte valse hond. Ik kan me ook voorstellen dat je er bang van bent. :(:) Maar dat was toch niet deze hond?
Ik heb ergens in het begin gevraagd hoe het zat met die trainingen en wedstrijden en ik zie een blije hond met een hobby :D Ik geloof nooit dat wanneer je op zo'n manier traint met je hond dat hij dan agressief naar mensen wordt.
Hij is gewoon lekker aan het doen waar hij goed in is. En dat is niet in mensen of dieren bijten.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:30

Sterker, ik denk juist dat wanneer meer honden zo'n uitlaatklep hebben (niet per se met dit, maar in het algemeen), er minder incidenten zouden zijn. Maar ik snap als je ooit gegrepen bent door zo'n type hond, het misschien ophitsend over kan komen.

Ts, wat een spierbundel is het! Ik had ook nog nooit hier van gehoord, weer wat geleerd!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 08:54

Bedankt justkid en Enjoy_ ! :D
Jullie hebben inderdaad ook echt gelijk!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:02

Wauw wat gaaf zeg! en wat een prachtige hond!
Vanaf welke leeftijd begin je met "trainen" voor zoiets eigenlijk?
en moet je ook ergens lid van zijn om aan dit soort wedstrijden mee te kunnen doen?
en die trainingsvelden waar je over versteld, is dat van jezelf? of ook van een soort club/vereniging waar je dan naar toe kan om te trainen? :)

ik heb sinds een week een stafford pup van 8 weekjes jong, lijkt me erg leuk om dit in de toekomst met hem te kunnen gaan doen! :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:59

UltimOo schreef:
Wauw wat gaaf zeg! en wat een prachtige hond!
Vanaf welke leeftijd begin je met "trainen" voor zoiets eigenlijk?
en moet je ook ergens lid van zijn om aan dit soort wedstrijden mee te kunnen doen?
en die trainingsvelden waar je over versteld, is dat van jezelf? of ook van een soort club/vereniging waar je dan naar toe kan om te trainen? :)

ik heb sinds een week een stafford pup van 8 weekjes jong, lijkt me erg leuk om dit in de toekomst met hem te kunnen gaan doen! :)

Dank je wel!!

Leuk dat je dit ook wilt gaan doen, is een erg leuke bezigheid met je hond :)
Ik ben met Reno begonnen toen hij 2 was, dat vind ik eigenlijk de fijnste leeftijd omdat hij dan echt goed volgroeid is.
Veel mensen beginnen al met 8/9 maanden met een beetje kennismaken met de sport en spelenderwijs oefenen. en vanaf 1 jaar beginnen veel mensen met wedstrijden, maar dat vind ik persoonlijk te vroeg, begin liever met 1 jaar spelenderwijs en met 2 jaar echt trainen en wedstrijden.

Je hoeft niet lid te zijn van een club, je kan alles zelfstandig trainen. Maar er is wel een club waar je kan trainen :)
Die heet Sportdogs Holland, kan je ook vinden op Facebook.
Je kan daar elke zondag komen trainen voor 5 euro per keer, of een lidmaatschap nemen :)
Voor de wedstrijden kan je gewoon jezelf aanmelden als je wilt meedoen.

Je kan op facebook zoeken op staffordtimes, dat is 1 november. Je kan niet meedoen natuurlijk, maar je kan wel een kijkje nemen altijd leuk om naar zoiets te gaan :)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:41

Bedankt voor je antwoord! :) ik zal eens even op facebook kijken, en me er eens over inlezen, lijkt me erg leuk om re gaan doen! :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:12

gefeliciteerd hoor!

Ik zou jou hond niet graag tegen komen... straalt een bepaalde agressie uit.
Maar ik weet dat het wel lieve honden (kunnen) zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 21:08

Dank je wel knakker , ja als je hem kent zou je dat niet zeggen. Hij is poeslief en de grootste knuffelkont. Ligt het liefst de hele dag naast je en als het kan op je ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:17

Super hoe reno het doet, gefeliciteerd met je behaalde prijzen.

Mijn honden willen mensen ook niet in het werk zien, drift is wat de honden tonen geen agressie

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:58

Dank je wel seven! Ben ook echt apetrots :D enja het is inderdaad de drive wat hij toont en geen agressie :)