Katje gevonden tijdens buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:08

Wat een leuk cadeautje heb je gevonden. Een schatje om te zien.
Maar ik begrijp wat je bedoelt over wel of niet houden. Als de eigenaar zich meldt dan is het ook goed. Vier katten is ook best veel!

Leuk is ze wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:11

Annibel: Dat vind ik ook wel heel lastig. Zeker als ze niet gechipt is. Hoe weet je dat het echt de eigenaar is?
Ik hoop dat de mensen van de dierenambulance mij daar mee kunnen helpen :j
Maar hier zijn ook tips zeker welkom!

Ik dacht zelf in ieder geval aan paspoort, foto's, adres waar mensen wonen. Ik heb bewust nergens gezet waar ik haar precies heb gevonden. Maar aan de andere kant, geen idee hoe lang ze buiten loopt en hoever zo'n kitten kan lopen in een bepaalde tijd.

Mbkaatje: zo is het precies. Als de eigenaar komt is het goed. Komt er geen eigenaar is het ook goed.

AnnemiekvM

Re: Katje gevonden tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:19

Ik ben heel benieuwd of iemand zich meldt. Hij ziet er wel heel leuk uit :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:21

Aww wat een schatje!

Mocht ie geen eigenaar hebben dan krijgt hij het vast super goed bij jou!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:32

Bij ons zou het ook zo gaan hoor Aman, wij hebben er natuurlijk ook drie en willen geen vierde, maar komt er eentje aanlopen die geen baasje blijkt te hebben zouden wij het ook niet over ons hart kunnen verkrijgen hem/haar weg te brengen :n

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:33

Haha nee precies.

Hallooooooo :wave: :):)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:33

Owwww te lief <3 serieus

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:34

<3 <3 awwwwww

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:35

Als ik die foto zo zie bedenk ik me net ineens dat ik misschien wel een kat ben verloren.. _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:39

Zou het katje weer van mp afhalen, echt, soms krijg je mensen die zeggen dat het de hunne is maar gewoon goedkoop aan een kat willen komen. Mensen die een jong katje hebben kunnen je vast, in deze tijd van electronica, een foto laten zien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:40

Ik geloof dat ik mijn kitten kwijt ben :P

Wat een droppie!!

Ben benieuwd of ze een chip heeft!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:44

Bigone: ze gaat ook niet zomaar mee. Mensen moeten dat echt wel kunnen bewijzen :j
Ik heb er daarom ook wel over getwijfeld. Maar dat geldt voor alle internetpagina's natuurlijk.

Geen idee wanneer de dierenambulande komt. Is geen spoed natuurlijk. Ik heb om 9 uur gebeld. Nou ja, ik ben gewoon thuis, dus ik zie het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:44

Mijn buurvrouw is wel haar kitten kwijt.. die is ontsnapt := is een gehaaid ding, maar dat is niet in de buurt van Strijen :n

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:49

och wat lijkt die kitten op onze poes toen ze klein was. Prachtig diertje. Hopelijk wordt er een baasje terug gevonden dat haar vreselijk mist :) en anders heeft ze zo te horen al een super plek gevonden!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:50

Het is lastig op het zeker te weten inderdaad.. Ik zou ook foto's willen zien voor ze de kat meekrijgen! En anders gewoon lekker zelf houden, ik ben verliefd!! <3

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:51

Aahhh wat een leukerd! Succes er mee! <3

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:53

Zou inderdaad om een foto vragen van het kitten als mensen claimen dat ze van hun is. Van zo'n droppie moet je meerdere foto's hebben, dat kan niet anders. Of ze moeten natuurlijk moeder poes zelf hebben, dan zie je ook meteen dat ze bij elkaar horen als ze daarbij weggelopen zou zijn (dat zou heeeeeel vreemd zijn, maar goed)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:55

Amanda schreef:
Daarbij is ze toch veel te mooi voor een dumpertje? Een lampje met crème. Ze is blauw met lichtrood. <3

Tsja, dat dachten we ook van onze Misty :')
Afbeelding
Ook rond de kittenleeftijd bij ons gekomen...te mooi om gedumpt te zijn leek ons. Was een schatje, wilde graag kroelen, en had binnen no-time haar draai met mijn katten gevonden.
Al met al leeft ze nu lang en gelukkig bij mijn ouders thuis :')
Bij ons was het ook een kwestie van; denk je dat je de eigenaar bent? Kom dan eerst maar met foto's. Tegenwoordig heb je met je telefoon op zak snel foto's genomen van schattige momenten etc, dus daar zullen vast wel foto's van zijn dan :j
We hebben bij onze advertenties expres geen foto's erbij gezet. Iemand die de kat mist herkent de omschrijving alleen al wel. Met foto's erbij heb je sneller de mensen die de kat claimen zonder dat het die van hen is helaas :c
Laatst bijgewerkt door Tigress op 21-08-14 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:56

Ik denk dat ze daar te oud voor is. Ze is echt geen jonge kitten meer. Ze heeft de leeftijd dat ze al geplaatst kan zijn. Die kans is in ieder geval heel groot. Dus ik vermoed eerder weggelopen :j

Tigress: wat een leukerd! Daar verwacht je dat ook niet bij inderdaad. Oh jee :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:57

Wat een ontzettend snoezig katje zeg, mooi hoofdje ook <3 Hopelijk meldt de rechtmatige eigenaar zich want als ik de eigenaar was zou ik zo'n schatje echt wel missen, maar anders heb je er een leuk nieuw vriendje bij! :) Scheelt dat je al meerdere katten hebt, haha! Goed gehandeld!

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:04

Amanda schreef:
Ik denk dat ze daar te oud voor is. Ze is echt geen jonge kitten meer. Ze heeft de leeftijd dat ze al geplaatst kan zijn. Die kans is in ieder geval heel groot. Dus ik vermoed eerder weggelopen :j

Misschien gedumpt door vakantie van de eigenaar?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:05

We dachten dus ook echt dat iemand haar zou missen, maar niet dus. We hebben twee maanden ons best gedaan en het er toen maar bij gelaten, anders bleven we bezig :')
Ze liep bij ons gewoon steeds rond in de straat en bij onze tuin. Mijn broer kwam al eens met haar naar binnen om haar te laten zien etc, en toch maar weer naar buiten gezet onder het mom; ''hup naar je eigen baasjes''.
De volgende dag kwam er iemand bij ons aan de deur die zei dat ze steeds in zijn tuin rondliep, en dat het de onze was. Duidelijk was toen al aan zijn gezicht dat hij haar niet weer meenam, dus namen wij het in huis.
Stomme is, die hele buurt is een ons kent ons buurt...de man zei dat hij in de straat woonde, maar we kenden hem niet en hebben hem ook nooit weer gezien..beetje vreemd was dat dus :')

Ze krijgt hoe dan ook een goed plekje. Komt een eventuele oude eigenaar haar halen, prima. Kan ze bij jou blijven, ook prima. Volgens mij is deze mooierd geen nare aanwinst :P

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:10

Heb er nog niemand over gehoord in de buurt (woon niet zo ver van je af volgens mij), maar zal mn oren en ogen ophouden voor t geval dat! Waar kwam je haar tegen, bij de wielweg in de buurt of ergens anders?
Wel een schatje hoor, die aandoenlijke blik ook bedelend om aandacht <3
Laatst bijgewerkt door Votti op 21-08-14 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:10

Wel gek hoe mensen met dieren omgaan. Dat lijkt wel steeds erger te worden, maar het was er altijd al. Zo'n kitten zal misschien lastiger geweest zijn dan gedacht. Tja, ze zijn jong en moeten hun energie kwijt. Dus je moet er wat tijd aan besteden en met ze spelen. En ja, soms sneuvelen er dingen.
Dat hoort erbij, maar dat beseffen veel mensen niet.

Misschien is dit een heel ander geval hoor, maar het zou zomaar kunnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:32

Ik hoop dat er een eigenaar is. Helaas heeft ze geen chip, dus de kans wordt steeds kleiner. Volgens de mensen van de dierenambulance is ze inderdaad een week of 12 oud. En als ze echt een huiskat zou zijn, zou ze waarschijnlijk gechipt zijn. Kans is groter dat het een boerderijkat is.
Maar goed, ze staat overal gemeld waar kan, geen chip, dus nu is het gewoon afwachten.

Votti: nee aan de andere kant van de dijk. Een stuk voorbij de Cavalier in de polder, richting de Ambachtsheerlijkheid.