Onze franse hangoorbaby in haar nieuwe buitenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:06

snowdon schreef:
Wat een mooi voorbeeld zo! Wij hebben ook een FH met een kleiner konijn samen. Hadden eerst 3 kleine konijnen, dus je raadt het al...nachthok is al snel te klein! Wij willen ook een nachthok zelf gaan maken, maar zat echt nog te broeden op wat en hoe.... ben dus blij met je topic!

Dat krukje, staat dat er voor jezelf of voor het konijn? ;)

Een buitenverblijf geschikt voor 2 franse hangoren (zijn nu op zoek naar een vriendje) konden we niet vinden. Dan kwamen we uit op een hondenhok, die nog al aan de prijs waren. Ook vonden we dan verhoudingsgewijs de ingang erg groot en het hok van binnen donker.
Zelf hebben we aan de zijkant een ingang van 30 x 30 cm. Aangezien mijn dochter van bijna 4 daar doorheen kan kruipen :') zal een volwassen franse hangoor er ook wel door passen.
In de grote deur aan de voorkant heb ik van plexiglas een raam gemaakt. Ik merk dat ons konijn het erg fijn vindt om daardoorheen naar buiten te kijken. Ook is het hok nu lekker licht van binnen.

Dat krukje is idd bedoelt om zelf op te kunnen zitten. Als het regent kunnen de kinderen in het hok schuilen en zo hun konijn aaien. Ikzelf kan ook rechtop in het hok zitten en dat is best handig :+. Maar ons konijn vindt het heerlijk om tussen de poten te liggen en springt er op en zit dan enorm triomfantelijk rond te kijken :+

Afbeelding

WinSel

Re: Onze franse hangoorbaby in haar nieuwe buitenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:10

Wat een prachtig verblijf. Wauw. Vele mensen kunnen hier een voorbeeld aan nemen. geweldig dat mevrouw een maatje krijgt <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:16

WinSel schreef:
Wat een prachtig verblijf. Wauw. Vele mensen kunnen hier een voorbeeld aan nemen. geweldig dat mevrouw een maatje krijgt <3

Dank je! Ik heb al een paar leuke potentiele maatjes op het oog. Laten die nu alleen op 2,5 uur rijden zitten :+. Ik houd de opvangen in de buurt in de gaten, maar tot nu toe nog weinig gecastreerde rammen gevonden in een wat grotere maat. Ik wil toch graag nog een franse hangoor of een kruising met een franse hangoor. Dus ik verwacht toch dat ik volgende week maar eens een dagtrip ga maken met Stippel om leuke mannen te daten voor haar 8-)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:17

In welke buurt woon je

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:19

WinSel schreef:
In welke buurt woon je

Noord-Brabant, tussen Roosendaal en Breda zo'n beetje. Ik heb al contact gehad met de opvang in Breda. Maar helaas bleek de ram die binnen zou komen een voedster te zijn.
Ik heb nu in de kop van Overijssel bij het konijnen paradijs ontzettend leuke rammen gezien. Ik heb al contact gehad met haar.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:27

Ow ja van Aniek. Die heeft vaak prachtige konijnen ! Zeker een ritje waard :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:54

WinSel schreef:
Ow ja van Aniek. Die heeft vaak prachtige konijnen ! Zeker een ritje waard :)

Ja klopt! Daar zitten zulke leukerds!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:54

*zwijmel* Wanneer kan ik het hok komen halen? Echt prachtig gedaan !

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:55

<3 Wat een schatje! Mooie ruime ren en een mooi hok.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:20

Wauw wat een mooi verblijf, jullie konijn heeft echt geluk!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:22

Wat een leuke konijnenbaby en een erg mooi hok! Als je er 1 uit een opvang wil is konijnenopvang Binkies misschien wel wat om je licht op te schijnen? Hele fijne mensen daar :) Ben er zelf pleeggezin voor :j Zit in Galder, net onder Breda.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 20:55

_clau_1991 schreef:
Wat een leuke konijnenbaby en een erg mooi hok! Als je er 1 uit een opvang wil is konijnenopvang Binkies misschien wel wat om je licht op te schijnen? Hele fijne mensen daar :) Ben er zelf pleeggezin voor :j Zit in Galder, net onder Breda.

Dank je! Momenteel heb ik contact met Knaller uit Breda en met het konijnen paradijs in de kop van Overijsel. Bij de laatste hebben ze hele leuke jonge rammen die erg groot gaan worden én al gecastreerd zijn. Alleen is de afstand zo groot, 2,5 uur rijden.
Maar bij Knaller hebben ze nu ook 2 rammen die wat groter zullen gaan worden, dus wellicht wordt dat iets.

Ik ben op zoek naar een kortharige hangoor die groot wordt. Het liefst nog jong, maar al wel gecastreerd. Bij Binkies zag ik ze 1,2,3 niet op de website staan, maar wellicht dat niet alle plaatsbare konijnen er (al) op staan?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:35

Ooohhh wat een mooi hok <3
En wat een schattig konijntje, ze boft maar met jou

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:38

Wauw dat ziet er echt heel erg leuk uit! Je konijntje zal het vast erg naar haar zin hebben!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:44

Prachtig hok :j

mijn konijnen hebben ook een mooi handgemaakt hok, alleen ze zijn nogal ondankbaar ze wonen graag hoog van de grond :')
En klimmen op mijn houtblokken en hebben een plank van mijn afdakje gevordert :P (hen hebben de hele tuin tot hen beschikking

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 20:47

testebeest schreef:
Prachtig hok :j

mijn konijnen hebben ook een mooi handgemaakt hok, alleen ze zijn nogal ondankbaar ze wonen graag hoog van de grond :')
En klimmen op mijn houtblokken en hebben een plank van mijn afdakje gevordert :P (hen hebben de hele tuin tot hen beschikking

:= ik ben wel van plan een raster met gaas op de voorkant van het afdak te maken, want ze kan daar zo op springen en onder het afdeknet glippen. Daar ben ik toch wel bang voor.

En het krukje dat we eigenlijk hadden voor de kinderen zodat ze bij regen gezellig even in het hok kunnen zitten, is hier al ingenomen door Stippel. Ze ligt er heerlijk op :+

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:56

Prachtig hok! En super dat je een vriendje zoekt wij hebben ook 2 konijntjes en die zijn toch zoveel blijer als 1 konijn alleen.

Konijnen zijn zo leuk, veel plezier met je nijn!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 21:31

maylotje schreef:
Prachtig hok! En super dat je een vriendje zoekt wij hebben ook 2 konijntjes en die zijn toch zoveel blijer als 1 konijn alleen.

Als het goed is gaan we vrijdag naar de konijnenopvang om te koppelen. We hebben al 2 hele leuke kanshebbers op het oog. Foto's volgen als ze hopelijk haar maatje daar gevonden heeft!!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:38

Wat een mooi buitenverblijf, zo iets heb ik ook ingedachten!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:41

Prachtig, wat mooi gedaan! Die foto van het konijn achter het deurtje is erg leuk! Konijnenpaleisje heb je daar gemaakt.

Hoop dat voor je dat het koppelen goed gaat en je snel een vriendje voor hem hebt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:44

Leuk hoor! Ik heb destijds een cavia hok gebouwd. Erg leuk om zelf iets te maken!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:20

Delphi schreef:
maylotje schreef:

Als het goed is gaan we vrijdag naar de konijnenopvang om te koppelen. We hebben al 2 hele leuke kanshebbers op het oog. Foto's volgen als ze hopelijk haar maatje daar gevonden heeft!!

Leuk! Dan blijf ik zeker even volgen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:03

Wat word ik hier toch blij van :D Iemand die weet wat ze doet, waar ze het over heeft, en duidelijk genoeg verstand heeft van dr beestjes om ze een mooi hok dat ruim genoeg is en een vriendje te geven. Top!! +:)+
Ben heel benieuwd naar wat voor vriendje je gaat vinden voor je mooie konijnenbaby, Franse hangoor'tjes' vind ik zo geweldig! *\%/*

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:22

Konijnen zijn echt leuk, mijn partner vond ze altijd saai, tot hij met die van mij kennismaakte :')

Test (hollandshangoor) jaagt graag visite de stuipen op het lijf, die gluurt savonds via het venster naar binnen. je krijgt dan hilarische momenten :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:01

testebeest schreef:
Konijnen zijn echt leuk, mijn partner vond ze altijd saai, tot hij met die van mij kennismaakte :')

Test (hollandshangoor) jaagt graag visite de stuipen op het lijf, die gluurt savonds via het venster naar binnen. je krijgt dan hilarische momenten :+

Hahaha, dat lijkt me geniaal :+