Totaal onverwachts hebben we je vannacht laten gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:40

Heel veel sterkte, F.I.P.is echt een killer... er sterven veel katjes door, heb ik hier in de buurt ook al gezien. Y;(

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:52

Colunder, F.I.P komt voort uit het coronavirus wat zich muteert. Zolang dat virus zich niet muteert is er niks aan de hand en kan de kat wel wat ziek worden, diarree maar niet doodziek. Zodra het virus zich gaat muteren dan wordt het het F.I.P virus en dat is dodelijk. Het F.I.P virus is niet besmettelijk, echter het coronavirus wel. Dus de kans dat zijn broertje het coronavirus draagt is erg groot. Daarnaast is het ook genetisch en het zijn natuurlijk broertjes. Dus ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat hij het virus draagt. Nu maar hopen dat het bij hem niet muteert.

Dankjewel allemaal. Veelste jong inderdaad en op de een of andere manier kan ik er nog geen vrede mee hebben. Diep in mijn hart weet ik dat het beter is voor hem maar...

Vanmorgen gebeld door het crematorium en van de week wordt ik weer gebeld wanneer we zijn as op kunnen halen. Dan nog opzoek naar een mooie urn, een aarding voor mijn vriend en een ashangertje voor mij.

colunder

Re: Totaal onverwachts hebben we je vannacht laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:50

Oke, dat wist ik niet, weer wat geleerd.
Duimen dus dat het met zijn broertje goed blijft gaan.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:03

Gelukkig is de kans dat zijn broertje ook echt FIP krijgt niet geoot. Die is nu kerngezond.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:08

jeetje heel veel sterkte.
je kan katten ontzettend lang missen.

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:12

Sterkte! :(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:56

ach dat is toch veel te jong om al afscheid te moeten nemen... ;(

heel veel sterkte met het verlies van jullie knappe vriendje... :(:)

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:02

Altijd erg om een huisdier en vriendje te verliezen...

Veel sterkte toegewenst met het verlies van je mooie katje!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:48

Dankjulliewel.

Vandaag was een rare dag, gisteren was ik vrij maar vandaag weer aan het werk. De hele dag al een verschrikkelijke knoop in mijn maag en hoofdpijn. De ochtend is als een waas voorbij gegaan, kan me er niet veel van herinneren. De middag leek beter te gaan, kon me concentreren op mijn werk. Toen ik de deur uitging kwamen de tranen weer. Vaak zeggen mensen het is maar een kat. Maar dit is wel mijn kat, mijn harige vriendje die er voor ons was toen schoonmoeders overleeft. Wel mijn kat die schoonmoeders nog vaak liet lachen. Wel mijn kat die ons door die nare tijd heeft heen gehaald.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:12

nogmaals heel veel sterkte met het verlies Y;( veel te jong!

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:50

Wat erg Nicky!!! :oo
Heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:53

Wat vreselijk naar.. Zo erg om je vriendje te laten gaan. :( Heel veel sterkte. Y;( :(:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:38

Ik weet wat je doormaakt. heel gek, maar mijn kat is exact een maand voor jou kat ingeslapen door F.I.P

Hij was verschrikkelijk ziek, uitgedroogd, in schock.. de dierenarts erkende het niet en dacht aan een virus, en we zijn 5 x in 5 dagen bij de dierenarts geweest. op een gegeven moment met dwangvoeren (ik vind het heel erg dat we dit nog hebben gedaan, maar je wil alles doen om jekat beter te laten worden)met spoed terug gegaan naar de DA omdat zijn tandvlees geel werd..

Er zat ontzettend veel dradentrekkend vocht in zijn buik.. F.I.P.. geen redden meer aan.
het was de meest bijzondere kat die ik ooit heb gehad.. veel te jong gestorven.. ik kan er nu net weer een beetje over praten.. want ik heb me zo vreselijk gevoeld..

Het is echt een K*T Ho*ren K *T Ziekte.. zo oneerlijk..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:52

Och jeetje.....
Sterkte Y;(
Ik weet hoe het voelt om zo maar je dier te moeten laten gaan, het is zo vreselijk oneerlijk maar soms beter om het te laten gaan :(

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 08:00

Inmiddels alweer een week geleden. De knoop in mijn maag blijft. Voor de rest gaat het okee, soms ben ik bang dat ik hem ga vergeten maar als ik zijn broertje zie weet ik dat het niet zo is. Verdrietige momenten zijn er nog genoeg. Het gemis blijft.

Femo, het is idd een verschrikkelijk ziekte en je bent gewoon totaal machteloos. Als ik jouw verhaal lees ben ik blij dat onze DA gelijk aangaf wat dit is en dat we niet nog zijn gaan doktoren.

Met zijn broertje gaat het goed, die is niet heel erg aan het zoeken maar lijkt er okee me te zijn. Hij is wel extreem aanhankelijk aan het worden.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:35

Heel veel sterkte. Heb je verhaal met moeite kunnen lezen want ik heb zelf iets meer dan een jaar geleden mijn net 2 jarige kat Bailey in laten slapen door de FIP :( kan er nog steeds om janken als ik er aan denk. Wat een afschuwelijke rot ziekte is dat en je kan er helemaal niets aan doen... 100% dodelijk. Mijn Bailey had droge FIP en het ging eerst heel langzaam, maar op het laatst opeens heel erg hard.

Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van Bentley.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 15:07

AnneOmie, onze lieverd had ook de droge vorm.
Als ik terug in de tijd kijk is het ook bij onze lieverd eerst heel langzaam gegaan, totdat het weer warmer werd, toen is hij erg hard achteruit gegaan.

Het is inderdaad een verschrikkelijke ziekte, ook jij nog sterkte met het verlies

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:09

Wat een naar nieuws zeg, heel veel sterkte.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:47

Dank je Nicky, gelukkig is het voor mij al weer meer dan een jaar geleden en verdriet al wat gesleten, maar het gemis blijft.

Droge FIP duurt ook altijd langer dan natte FIP. Bailey had ook geen gele draden in zijn buik. Hij zonderde zich al weken (zo niet maanden) wat af. Ik dacht gewoon dat hij wat meer op zichzelf was en bestede er niet zo veel aandacht aan. Achteraf gezien klopt dat natuurlijk niet. Ik geloof 4 weken voor zijn dood begon hij slechter te eten en daar begon de lijdensweg... in begin wisten de DA's ook niet wat er aan de hand was en zat wel 2 a 3 x in de week bij de DA. Toen ook zijn netvlies van ogen begon los te laten begon er een belletje te rinkelen bij de DA en heeft ze bloedonderzoek gedaan. Hij had ook al vocht achter longen en hart enzo... Vreselijke slopende ziekte.

Gelukkig hebben mijn andere katten het niet gekregen, daar was ik in het begin zo vreselijk bang voor.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:04

Precies mijn angst inderdaad. Dat zijn broertje het ook krijgt. Deze is gelukkig tot op heden kerngezond.

Jeetje als ik jouw verhaal zo lees ben ik blij dat mijn dierenarts gelijk een bloedonderzoek gedaan heeft.
Nadeel met deze ziekte is gewoon dat het niet erg bekend is, ook niet onder de dierenartsen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:04

Maar elke kat heeft het carona virus in zich, slechts 5 procent ontwikkeld FIP

dus ik zou me daar niet te veel zorgen om maken! :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 06:51

Femo, klopt inderdaad. De kans is heeeeel klein maar het is een bepaalde angst wat moet slijten denk ik.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:43

Nickyyyy schreef:
Precies mijn angst inderdaad. Dat zijn broertje het ook krijgt. Deze is gelukkig tot op heden kerngezond.

Jeetje als ik jouw verhaal zo lees ben ik blij dat mijn dierenarts gelijk een bloedonderzoek gedaan heeft.
Nadeel met deze ziekte is gewoon dat het niet erg bekend is, ook niet onder de dierenartsen.

Ze kenden de ziekte wel hoor en zeiden ook in het ergste geval is het FIP, maar in het begin dachten ze dat het niesziekte was. Ze gingen er niet vanuit dat hij FIP had |( maar op gegeven moment dat hij steeds zieker werd... maar met FIP heb je allerlei verschillende symptomen en dit was droge FIP, dus geen draden in buik (daar hadden ze al op getest).

Femo, daar heb je gelijk in. FIP zelf is niet besmettelijk, maar Corona virus wel en dat kan in 5% van de gevallen muteren in FIP.

Ik duim heel hard voor jou Nicky dat je andere kat gezond blijft, net als die van mij! Ik heb er weer een kitten bij genomen en heb er nu weer 3 en gaat super met ze! Sterkte!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:45

Nickyyyy schreef:
Femo, klopt inderdaad. De kans is heeeeel klein maar het is een bepaalde angst wat moet slijten denk ik.

Die angst moet zeker slijten! Heeft bij mij echt maanden geduurd en in het begin was ik echt panisch. Ieder kuchje, niesje etc... afschuwelijk. Je bent een soort van getraumatiseerd.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 09:12

Ja precies! Van de week had hij gespuugd en gelijk in paniek, maar hij had gewoon zijn snoepjes heel doorgeslikt.. Vervolgens nieste hij een paar keer, wederom in paniek. Etc. Gelukkig fluit mijn vriend me dan terug van hallo! Niet elk dingetje hoeft te betekenen dat hij ziek is. kijk naar hem, hij ziet er verder goed uit, is levendig, eet goed etc.