nieuwe kittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:05

galaxyfizzy schreef:
Hmmm misschien had ik het woord 'minimale' weg moeten laten uit mijn 1e post en is de post ook iets te direct geschreven (excuus ts).
Neemt niet weg dat ik persoonlijk 8 weken veel te vroeg vind afgaande op de literatuur/onderzoeken en problemen die ik heb gezien bij te vroeg gespeende dieren in de opvang. Maar inderdaad, elke kat is anders, echter vind ik 7/8/9 weken qua ontwikkeling van de kittens gewoon echt te vroeg. Hier laat ik het maar bij, was en is niet mijn bedoeling op dit topic te gaan verzieken voor ts :) TS nogmaals veel plezier met je mooie kittens!

Wij wilden het ook later doen, want ze hebben nu natuurlijk veel minder geleerd als anders maar er zit ook een reden achter dat we het eerder hebben gedaan :o

Vandaag is Bella gestoken door een bij!
Ze werd helemaal wild en je kon een zwart puntje zien zitten, we hebben het geprobeerd eruit te halen maar Het was nog iets te gevoelig.
Gelukkig is het niet gezwollen en gaat het goed met haar :D
Laatst bijgewerkt door Lauraa12 op 04-07-14 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:07

Ik hoop dat je de angel er wel uitgetrokken hebt? Dat het zeer doet snap ik best, maar dat ding zal er toch uit moeten...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:11

Froukje1993 schreef:
Ik hoop dat je de angel er wel uitgetrokken hebt? Dat het zeer doet snap ik best, maar dat ding zal er toch uit moeten...

Tuurlijk niet. Lichaam lost het zelf wel op. Als je het eruit kan trekken zou ik het doen, maar anders zou ik het gewoon laten. We zijn een van de enige dieren met een duim, en dus de vaardigheid om een angel ergens uit te trekken. Wat gebeurd er dan bij de 99% van andere dieren die gestoken worden? :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:25

Cyella schreef:
Froukje1993 schreef:

Tuurlijk niet. Lichaam lost het zelf wel op. Als je het eruit kan trekken zou ik het doen, maar anders zou ik het gewoon laten. We zijn een van de enige dieren met een duim, en dus de vaardigheid om een angel ergens uit te trekken. Wat gebeurd er dan bij de 99% van andere dieren die gestoken worden? :+

Waarom moedwillig laten zitten als je het eruit kunt trekken, hoe minder tijd dat ding er in zit hoe minder gif er vrij komt. Scheelt poeslief waarschijnlijk een hoop zwelling en pijn.
En waarom zou je een angel er niet uit trekken en een teek of doorn wel? Dat blijft in de natuur ook zitten en kan voor irritatie zorgen, doe dat beest een lol en trek zoiets er uit, die 2 tellen ongemak kan een hoop gezwel/irritatie/pijn voorkomen. :)

Maar goed, heb inmiddels van TS begrepen dat de angel eruit is, dus hopelijk is de pijn ook snel weer weg!

Trouwens TS, toevallig niet nog wat nieuwe foto's? O:)

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 17:45

cffffffffffffdwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzwqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Groetjes Bella
Ze sprong op m'n toetsenbord :')

Ik had vanmiddag weer wat foto's gemaakt, het zijn er wel een beetje veel :o

Samen aan het spelen
Afbeelding

Nog een keertje saampjes
Afbeelding

Mooi beessieee <3
Afbeelding
Afbeelding

Nog zo'n knapperd <3
Afbeelding
Afbeelding

Om deze foto moest ik wel lachen :')
Afbeelding

Rosa kan ook al zo gek doen
Afbeelding

Maar de grond ligt natuurlijk ook wel erg lekker
Afbeelding

Bella vind de stoel beter liggen
Afbeelding
Afbeelding

Mijn creatieve uitspatting
Afbeelding

Nog even eten
Afbeelding

En dan lekker slapen
Afbeelding

Hier wat nieuwe foto's hihi :D
Het was erg moeilijk om ze goed op de foto te krijgen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:34

wat zijn ze schattig <3

Froukje
Forever young

Re: nieuwe kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:11

Groetjes terug Bella! :)

Wat worden ze al snel groot! Bij Bella kun je dat verschil helemaal goed zien.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:18

Er zit zeker iets van ras doorheen, dat kun je aan Rosa zien. Weten je (groot) ouders niet of er een raskat in de buurt rondloopt?

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 21:30

Yom schreef:
Er zit zeker iets van ras doorheen, dat kun je aan Rosa zien. Weten je (groot) ouders niet of er een raskat in de buurt rondloopt?

Volgens mijn opa loopt er geen raskat rond, die heeft alleen grote oranje katers gezien.
Zelf denken we ook al dat er iets van ras in zit, het is wel erg jammer dat we niets over de kater weten.

Ik vind zelf ook al dat ze gegroeid waren en morgen worden ze al 10 weken :D *\o/*