Nieuwe aanwinst: Engelse Bulldog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Nieuwe aanwinst: Engelse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:29

Ik hoef geen Engelse bulldog te hebben gehad om te weten dat ik ze zielig vind :D. Het meest schrijnende voorbeeld was de bulldog uit toplijnen die meemaakte hoe het was om fatsoenlijk te ademen toen hij geintubeerd wakker werd na een operatie.

De bulldog die hier in de buurt rondloopt, loopt ook vrolijk kilometers. Je moet alleen niet horen hoe. Mijn paard met astma klinkt vele malen gezonder.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:46

Gefeliciteerd met je bullenkind! Wat een knapperd (en je andere bull ook trouwens!) Jammer van de negatieve reacties, maar ja die zullen er altijd zijn.

Ik heb zelf een Engelse Bulldog gehad die bijna 12 jaar is geworden in goede gezondheid. Hij had een super ademhaling en heeft ook nooit gesnurkt. Tuurlijk zijn er slechte bullen maar zo zijn er ook zoveel andere rassen die tegenwoordig standaard veel problemen hebben. Als je een goede fokker uitzoekt die de gezondheid van het ras voorop stelt kun je zeker veel plezier hebben van je bulletje. Ook ik ben verliefd op de Engelse Bulldog en als ik ooit weer een hond neem, wordt dat zeker een bull.

Heel veel plezier in ieder geval met je nieuwe aanwinst en ik hoop dat je nog wat foto's wilt plaatsen van zijn thuiskomst..

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 09:51

In het algemeen:
Bedankt allemaal, wij zijn heel blij met hem.

Wij zelf hebben het beste met de honden voor. De hond komt ook van een goede fokker. De fokkers proberen de bulletjes beter te gaan fokker wat betreft huidproblemen en ademhaling. Echter is dit niet binnen 1 kruising gebeurd. Waarom wij voor dit ras hebben gekozen heb ik al uitgelegd in dit topic.

De ontmoeting ging best rustig. De kleine man was in slaap gevallen toen we nog maar 5 minuten moesten rijden en kwam dus helemaal slaperig binnen. De grote hond loopt enorm op haar tenen om hem te ontwijken. De kleine daagt haar telkens uit, vervolgens rent zij hard weg. De andere Engelse Bull is ook heel voorzichtig ( gelukkig).

Diaantjev
Dankjewel :)
Ja ik heb heel veel foto's :D

Helaas niet helemaal scherp.. maar nog bij de fokker.

Afbeelding

Bij ons thuis.
Afbeelding

Hij slaapt nog erg veel. Hij vind het moeilijk om alleen te slapen. Zo valt hij in slaap en dan leggen we hem bij een van de honden of toch even in de bench zodat hij eraan kan wennen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:32

Wat een schatje! Wij gaan ons frans bulletje volgende vrijdag halen :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:26

Ohh ik ben fan! _/-\o_

Wat een heerlijk ding van een Bull hebben jullie genomen! <3

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:19

Daar kun je vast uren naar kijken :-)..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:52

Diaantjev schreef:
Gefeliciteerd met je bullenkind! Wat een knapperd (en je andere bull ook trouwens!) Jammer van de negatieve reacties, maar ja die zullen er altijd zijn.

Ik heb zelf een Engelse Bulldog gehad die bijna 12 jaar is geworden in goede gezondheid. Hij had een super ademhaling en heeft ook nooit gesnurkt. Tuurlijk zijn er slechte bullen maar zo zijn er ook zoveel andere rassen die tegenwoordig standaard veel problemen hebben. Als je een goede fokker uitzoekt die de gezondheid van het ras voorop stelt kun je zeker veel plezier hebben van je bulletje. Ook ik ben verliefd op de Engelse Bulldog en als ik ooit weer een hond neem, wordt dat zeker een bull.

Heel veel plezier in ieder geval met je nieuwe aanwinst en ik hoop dat je nog wat foto's wilt plaatsen van zijn thuiskomst..

Feit dat je zegt "en die is bijna 12 geworden" zegt al genoeg toch? :) Voor die engelse bull is dat oud, mijn 12 jarige hond rent zo wat alle honden voorbij op het strand en gaat ( zonder rare dingen) met gemak nog jaren mee.. Zoals normaal ;)

TS: Leuke hond hoor! Vind zoveel wit wel wat hebben, mooi! Persoonlijk zou ik dit ras ook niet nemen vanwege zijn verhoogde kans op ziekten en dat ze niet oud worden. Maar de keuze is al gemaakt en ik wil je dan ook veel plezier wensen met je nieuwe aanwinst!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 11:08

Hm maar onze bullmastiff wordt gemiddeld ook maar 10 jaar. (Nu is ze 8) Dus ik vind dat niet echt een rede om te zeggen dat een hond niet goed is. Want dan zijn nog vele andere honden niet "normaal"
Niet elke hond gaat namelijk langer dan 10 jaar mee...

Een Engelse bulldog van 12 is echt heel oud.

Wij zijn zeker erg blij met de hond. Het ras heeft een super karakter en je moet er gewoon goed mee omgaan.

Honden onderling gaan steeds beter met elkaar om. De pup kruipt telkens naar de grote honden als ze gaan slapen. In het begin liepen ze weg maar nu liggen ze soms zelfs met zijn drieën op een plaats.
We merken wel dat hij nog niet heel ervaren is met andere geluiden.. Maar dat komt goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:14

Wat een droppie.
M'n vriendin heeft een EB. Die heeft er expres een uitgezocht met de minste neusplooi en hoog op de poten. Dier heeft nergens last van. De DA zou zelfs graag zien dat ze met m gaat dekken om deze betere kenmerken door te geven. Idd ivm de vele problemen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:20

Oh wat een scheetje zeg... <3
Wij willen met de tijd ook een Engelse Bulldog. Ondanks de nadelen die we van der gezondheid lezen.
Maar dit met de tijd. Eerst informatie inzamelen verder qua prijzen en ook een goede fokker vind ik in deze heel belangrijk. Succes met jullie nieuwe aanwinst!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:46

Nessah schreef:
Diaantjev schreef:

Feit dat je zegt "en die is bijna 12 geworden" zegt al genoeg toch? :) Voor die engelse bull is dat oud, mijn 12 jarige hond rent zo wat alle honden voorbij op het strand en gaat ( zonder rare dingen) met gemak nog jaren mee.. Zoals normaal ;)

TS: Leuke hond hoor! Vind zoveel wit wel wat hebben, mooi! Persoonlijk zou ik dit ras ook niet nemen vanwege zijn verhoogde kans op ziekten en dat ze niet oud worden. Maar de keuze is al gemaakt en ik wil je dan ook veel plezier wensen met je nieuwe aanwinst!

Hoe oud denk jij dan dat honden van dat gewicht gemiddeld worden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:39

Heb je al een naam trouwens. Of heb ik er overheen gelezen?
M'n vriendin vond het een Sting. Haha

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 17:35

Ja ondertussen hebben we wel een naam haha! Het stond er niet bij.... : p

Pup roepen is niet zo leuk... En zijn stamboom naam is Zodiac....

Mijn vader heeft hem Jake and the fatmen

Roepnaam Jake :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:54

Leuk.
Die van m'n vriendin heet James. :D

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:49

Ja die vonden anderen ook heel leuk voor die van ons. Alleen mijn broer heet Jamie dus dat kon niet echt haha!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:51

Heb je alweer nieuwe foto's?
Oké, je heb hem nog maar net, maar hij is zoooo leuk!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 22:44

Haha ja ik maak bijna elke dag wel een foto of een filmpje

Hier zie je dat hij 1 blauw oog heeft
Afbeelding

Verschil tussen volwassen en pup
Afbeelding

Met paps
Afbeelding

En slaaptijd
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:40

Anoli schreef:
Duijfje schreef:
_San87_ & Wesco
Wij zijn ervan op de hoogte ja.. aangezien we er nu al een hebben (die is 6-7 jaar). Ik denk dat je pas kan zeggen of ze zielig zijn of niet als je er zelf een gehad hebt.

Ik heb heel wat leed voorbij zien komen op de kliniek waar ik werkte en dat in maar 4 jaar tijd. Ik snap dan ook niet waarom mensen bewust kiezen voor een ras wat zo ongezond is.

Natuurlijk wens ik je veel plezier met je nieuwe pup, maar veel liever had ik gezien dat mensen kozen voor gezonde honden.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Word tijd dat er eens gekeken word naar gezondheid ipv uiterlijk. Er zijn meer honden te vinden die waaks zijn en lief naar kinderen.... En die zullen een stuk gezonder zijn :n

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:42

Ahh wanneer houd je open-knuffel-huis? :D <3

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:13

PenP2014 schreef:
Ahh wanneer houd je open-knuffel-huis? :D <3

*\o/* Waar kan ik mij inschrijven? O:)