We zochten paaseieren maar vonden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: We zochten paaseieren maar vonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 09:42

Mama ging net geheel out of the blue op onderzoek uit, ze maakte een rondje door het huis, bezocht een kattenbak en kwam toen heel beledigd weer terug gelopen. :') Onze drie katers zaten boven op het stapelbed, de watjes. :o

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:45

KimD schreef:
Mama ging net geheel out of the blue op onderzoek uit, ze maakte een rondje door het huis, bezocht een kattenbak en kwam toen heel beledigd weer terug gelopen. :') Onze drie katers zaten boven op het stapelbed, de watjes. :o

_O-

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:59

Whahahaha geniaal! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:05

Wat ontzettend leuk zeg! Een heerlijk lekker stel heb je daar. <3

Toffe actie ook. Ik volg nog eventjes. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:08

Agos wat een mooi stel! :)
Ze zien er goed uit, zal best komen doordat ze gevoerd is. :Y)
Gaan jullie op chip laten controleren?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 15:48

moonfish13 schreef:
Agos wat een mooi stel! :)
Ze zien er goed uit, zal best komen doordat ze gevoerd is. :Y)
Gaan jullie op chip laten controleren?

Ik kwoot mezelf even van de vorige pagina. :j

KimD schreef:
Nou nee, we gaan er vanuit dat ze wel degelijk een baas heeft, want ze is zo ontzettend lief en aanhankelijk. Maar ze loopt veel op ons park rond, net zoals nog een dozijn katten, maar die zijn allemaal gevangen en gecastreerd om daarna weer op ons park te mogen leven. Echter maakte ze al 1,5 week geen aanstalten om met die jongen uit die golfkar te komen, of ze te verplaatsen richting huis ondanks dat mijn collega ze toen bewust niet gevoerd heeft in de hoop dat ze de jongen mee zou nemen naar huis. Daarbij zijn wij van mening dat als je er bewust van bent dat je kat moet bevallen je haar in de gaten houdt al dan niet binnen houdt, toch? Ze is sinds donderdagavond bij mij en we wilden haar niet direct voor de leeuwen gooien door haar ook nog eens direct mee te slepen richting een DA, dat staat a.s. dinsdag op de planning. We hebben hier namelijk al drie katten rondlopen en een hond, en de hond was ze duidelijk niet gewend. Persoonlijk vonden we het dus sneu om haar nog meer stress te bezorgen als dat ze al had. Daarbij was ze erg mager en vloog ze dagelijks op de brokjes die ze op het werk aangeboden kreeg. Collega's hebben sinds dat ze op het park loopt Amivedi en MP in de gaten gehouden of ze ergens als vermist stond, maar tevergeefs. Daarom besloten haar zo mee te nemen, donderdagavond was het ook nog ontzettend slecht weer, onweer, hagel en regen. Omdat ze zo mager was denken we zelf dat mensen verhuisd zijn en haar hebben achtergelaten, ook omdat ze al langer zwierf bij ons.

Een collega had al contact gezocht bij de Dierenbescherming of ze wellicht met de chiplezer tot het park wilden komen, eventueel tegen betaling. Dat kon, maar dan namen ze de katten wel gelijk mee. Toen mijn collega vroeg wat dan het plan van aanpak werd vertelde de telefoniste dat de moederkat de kittens rustig groot kon trekken en de kittens dan verkocht werden. Begrijpelijk, maar het woord verkocht bij een DB vind ik al vreemd. Ze vroeg vervolgens wat met moederpoes zou gebeuren als bleek dat ze niet gechipt was of wel gechipt maar niet geregistreerd. Ze zou worden overgeplaatst, maar ze kon niet vertellen waar naartoe. Dit was allemaal vorige week al toen de kittens net een paar dagen oud waren en omdat bij haar de alarmbellen gingen rinkelen na die uitspraak heeft ze besloten het stil te houden en ze in de doos te laten.

Maar tot die tijd mogen ze hier logeren, en als een eventuele eigenaar uit de bus komt gaan we eerst eens verhaal halen voordat we actie ondernemen. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte van de situatie. :)

Ze heeft vanmorgen de hele morgen door het huis gescharreld en onze rode poes Barney ging zelfs bij de jongen liggen en dat vond ze prima, Barney is volgens mij hartstikke verliefd want als ze eruit komt staat hij op haar te wachten en haar kopjes te geven. MAAR gaat ze sprinten dan gaat hij even zo hoog mogelijk zitten... je weet het maar nooit met die vrouwen natuurlijk. :Y)

Ze heeft nu even een tuigje aan omdat de schuifpui open staat maar ze wel graag naar buiten wilde en volgens mij vind ze die frisse neus wel lekker. :j De paaseieren buiten in de boom waren al niet veilig, ene heeft het leven gelaten. :(:)

Aangezien ik 15 nieuwe foto's mag plaatsen zal ik straks even een foto-update doen. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 22:04

Foto tijd! :+ Ze verschillen niet zoveel als van die andere, maar het blijft aandoenlijk om heen te kijken. *\o/*

We weten het zeker, Barney is in love. :+: Beer denkt er iets anders over. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:05

Oh gutttt hoe schattig. :+:

De dame gaat volgens mij nooit meer weg. :Y)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:09

Wat een dotjes !

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 22:11

Weten jullie trouwens nog tips om het geslacht te bepalen? Ik vind dat zó moeilijk bij kittens dat ik constant aan mezelf twijfel. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:11

Afbeelding

Deze foto vind ik redelijk briljant _O- :')

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:21

Ze zijn allebei vrouwtjes :)
Schildpadkleur/lapjes komt in slechts in 1/3000 gevallen voor bij een kater.
Aangezien het kleur vast hangt aan de 2 X chromosomen (Vrouwtje is XX)
En in het geval dat het een kater is heeft hij een chromosoom afwijking, namelijk ipv de normale XY voor een man XXY

Edit wiki:
Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft dan het genotype XXY (het heeft twee X-chromosomen en een Y-chromosoom). Vaak is deze dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 22:25

Ik dank je hartelijk, dat maakt het voor mij een stuk makkelijker! :')

Edit: Het is dus ook een schildpadkat. :7 Ik had geen idee.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:45

Omg Kim, ik lig echt dubbel van die foto's met Barney achter de kooi _O-
Wat denken die andere twee mannen er dan van?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:51

Sieltjuh schreef:

Ja die foto is echt geniaal he :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:51

Zo van 'kiekeboe'. :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:52

Ik vind de tweede en derde foto misschien nog wel briljanter, zoekplaatje _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:53

Die tweede was me nog helemaal niet opgevallen, briljant. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:01

Pim ligt vooral de hele dag op het stapelbed, het interesseert hem zo al vrij weinig en als ze één keer naar hem blaast zie je hem echt denken "Bitch! I'm out! |o " om vervolgens zich niet meer te laten zien de hele dag. Pom vertrouwt die piepdingen niet helemaal, vooral als hij aan ze snuffelt en ze piepen dan.. ZOEF! Weg Pom, held! _O_ En Barney, tja dat is wel duidelijk was die ervan vind, volgens mij is die helemaal hotel de botel. <3 =:)

Maar het gaat wel met de dag beter, ze heeft vandaag echt veel onderzocht en is op de kattenbak met deur gegaan. Ze wilde vast wat privacy. _O-

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:12

ik heb totaaal niks met katten, maar ik kon het niet laten om een stipje op dit topic te zetten,
wat een geniale katten heb jij _O- ik moest vooral lachen om de stalk-achter de bench foto's
en hoe jij verteld maakt het nog hilarischer _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:21

2a54z6e45r6r schreef:
Sieltjuh schreef:

Ja die foto is echt geniaal he :D

Dikkie Dik heeft vandaag weer iets meegemaakt. In zijn huis was er ineens...........

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:29

KimD schreef:
Een collega had al contact gezocht bij de Dierenbescherming of ze wellicht met de chiplezer tot het park wilden komen, eventueel tegen betaling. Dat kon, maar dan namen ze de katten wel gelijk mee.

Je zou de dierenambulance kunnen bellen, die komen daar wel voor en als jij aangeeft dat ze bij jou mogen blijven tot de eigenaar is gevonden, zullen ze ze ook niet meenemen.
Anders kun je contact opnemen met een stichting, die hebben meestal ook een chipreader en willen vast ook wel even langskomen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:38

Hevonen schreef:
Schattig! Pas wel op met andere katten, bij ons zijn kittens doodgebeten door een jaloerse andere (ex-)kater.

Ja dat is typisch kattengedrag, jongen van een andere kater doden. (Dan wordt de moeder snel weer krols en kan de kater de poes dekken...)
Uitkijken dus... vooral omdat meneer blijkbaar wel behoorlijk naar die kittens trekt...
Bij mijn overburen is zo ook een al wat ouder kitten aangevallen door een ex? kater en dat kitten kon nog nèt op tijd gered worden... was gewond en heeft het maar net overleefd.

Wel wil ik je succes met je gezinnetje wensen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:45

Wat fijn dat jij ze in huis genomen hebt. Wat de chip betreft, dat kan je toch ook gewoon aan de Dierenarts vragen?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:46

anneliesdj schreef:
KimD schreef:
Een collega had al contact gezocht bij de Dierenbescherming of ze wellicht met de chiplezer tot het park wilden komen, eventueel tegen betaling. Dat kon, maar dan namen ze de katten wel gelijk mee.

Je zou de dierenambulance kunnen bellen, die komen daar wel voor en als jij aangeeft dat ze bij jou mogen blijven tot de eigenaar is gevonden, zullen ze ze ook niet meenemen.
Anders kun je contact opnemen met een stichting, die hebben meestal ook een chipreader en willen vast ook wel even langskomen.

Dierenambu neemt ze mee, heb ik een x voor handen gehad. Mocht van mij bij mij blijven maar dan kwamen ze niet chip lezen