Onze drie katers zaten boven op het stapelbed, de watjes.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onze drie katers zaten boven op het stapelbed, de watjes.

moonfish13 schreef:Agos wat een mooi stel!
Ze zien er goed uit, zal best komen doordat ze gevoerd is.![]()
Gaan jullie op chip laten controleren?

KimD schreef:Nou nee, we gaan er vanuit dat ze wel degelijk een baas heeft, want ze is zo ontzettend lief en aanhankelijk. Maar ze loopt veel op ons park rond, net zoals nog een dozijn katten, maar die zijn allemaal gevangen en gecastreerd om daarna weer op ons park te mogen leven. Echter maakte ze al 1,5 week geen aanstalten om met die jongen uit die golfkar te komen, of ze te verplaatsen richting huis ondanks dat mijn collega ze toen bewust niet gevoerd heeft in de hoop dat ze de jongen mee zou nemen naar huis. Daarbij zijn wij van mening dat als je er bewust van bent dat je kat moet bevallen je haar in de gaten houdt al dan niet binnen houdt, toch? Ze is sinds donderdagavond bij mij en we wilden haar niet direct voor de leeuwen gooien door haar ook nog eens direct mee te slepen richting een DA, dat staat a.s. dinsdag op de planning. We hebben hier namelijk al drie katten rondlopen en een hond, en de hond was ze duidelijk niet gewend. Persoonlijk vonden we het dus sneu om haar nog meer stress te bezorgen als dat ze al had. Daarbij was ze erg mager en vloog ze dagelijks op de brokjes die ze op het werk aangeboden kreeg. Collega's hebben sinds dat ze op het park loopt Amivedi en MP in de gaten gehouden of ze ergens als vermist stond, maar tevergeefs. Daarom besloten haar zo mee te nemen, donderdagavond was het ook nog ontzettend slecht weer, onweer, hagel en regen. Omdat ze zo mager was denken we zelf dat mensen verhuisd zijn en haar hebben achtergelaten, ook omdat ze al langer zwierf bij ons.
Een collega had al contact gezocht bij de Dierenbescherming of ze wellicht met de chiplezer tot het park wilden komen, eventueel tegen betaling. Dat kon, maar dan namen ze de katten wel gelijk mee. Toen mijn collega vroeg wat dan het plan van aanpak werd vertelde de telefoniste dat de moederkat de kittens rustig groot kon trekken en de kittens dan verkocht werden. Begrijpelijk, maar het woord verkocht bij een DB vind ik al vreemd. Ze vroeg vervolgens wat met moederpoes zou gebeuren als bleek dat ze niet gechipt was of wel gechipt maar niet geregistreerd. Ze zou worden overgeplaatst, maar ze kon niet vertellen waar naartoe. Dit was allemaal vorige week al toen de kittens net een paar dagen oud waren en omdat bij haar de alarmbellen gingen rinkelen na die uitspraak heeft ze besloten het stil te houden en ze in de doos te laten.
Maar tot die tijd mogen ze hier logeren, en als een eventuele eigenaar uit de bus komt gaan we eerst eens verhaal halen voordat we actie ondernemen. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte van de situatie.
De paaseieren buiten in de boom waren al niet veilig, ene heeft het leven gelaten.

" om vervolgens zich niet meer te laten zien de hele dag. Pom vertrouwt die piepdingen niet helemaal, vooral als hij aan ze snuffelt en ze piepen dan.. ZOEF! Weg Pom, held!
En Barney, tja dat is wel duidelijk was die ervan vind, volgens mij is die helemaal hotel de botel.

ik moest vooral lachen om de stalk-achter de bench foto's
KimD schreef:Een collega had al contact gezocht bij de Dierenbescherming of ze wellicht met de chiplezer tot het park wilden komen, eventueel tegen betaling. Dat kon, maar dan namen ze de katten wel gelijk mee.
Hevonen schreef:Schattig! Pas wel op met andere katten, bij ons zijn kittens doodgebeten door een jaloerse andere (ex-)kater.
anneliesdj schreef:KimD schreef:Een collega had al contact gezocht bij de Dierenbescherming of ze wellicht met de chiplezer tot het park wilden komen, eventueel tegen betaling. Dat kon, maar dan namen ze de katten wel gelijk mee.
Je zou de dierenambulance kunnen bellen, die komen daar wel voor en als jij aangeeft dat ze bij jou mogen blijven tot de eigenaar is gevonden, zullen ze ze ook niet meenemen.
Anders kun je contact opnemen met een stichting, die hebben meestal ook een chipreader en willen vast ook wel even langskomen.