Donkerblauw schreef:Wauw, wat een schitterende kleuren hebben de duiven!

Krijgen ze daar nog speciaal voer voor om die kleuren zo te houden, of is het allemaal puur natuur?
Nee, ze krijgen niks extra's. In de winter krijgen ze wel mais omdat ze daar wat vetter van worden en dus meer vetties hebben tegen de kou.
vuurneon schreef:Zijn ze ook tam? Of is het net Amsterdam in het klein als je met eten het hok in loopt?
Nee. De meeste zijn niet tam. Wel zitten er sommige tussen die heeeeeeeeeeeeeeeel veel vliegen als je er bij in komt en sommige eten nog net niet uit je hand.
Deze duif:

Is een Grayson. Hier zijn er nog maar een stuk of 15 van over de hele wereld. Mijn vader heeft er op dit moment 4. Deze zijn niet bang en komen makkelijk dichterbij en zo worden ze in het wild gedood en opgegeten omdat ze zo dicht bij komen.
Overigens is deze foto van internet.

Dit is een groenvleugel (Orgineel hé
) Deze vliegen erg veel als je er bij in komt.
Ook foto van internet.

Dit is een Dolksteekduif. dat rode lijkt net een steek van een dolk. Vandaar de naam. Bij de meeste vogels is dit vuurrood en lijkt net echt bloed.
Deze vind ik erg mooi! Deze broeden erg moeilijk dus een volgroeide jong is een feestje waard
Foto van internet.

Dit is een Tamboerijnduif. Wanneer deze vogel roept lijkt het net of iemand op een tamboerijn speelt. Super mooi. Jammer dat ze dat niet zo vaak laten horen. Deze zijn ook vrij vliegerig
Ook een foto van internet.
Deze vogels hebben wij allemaal in de volière zitten, maar geen eigen foto van
Anter schreef:zo! ik kende alleen de grijze stations duif
deze zijn prachtig!!!
Die kennen de meeste