Vuurskink

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Vuurskink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:03

@MirandaDvG, geeft niks,je hebt ook gelijk dat je je eerst moet inlezen over een nieuw huisdier. En dat had ik gelukkig ook gedaan. *grijns*

Mijn skink heeft gisteren met smaak alle meelwormen opgegeten,en ging daarna uitgebreid drinken,en toen bleef ie maar lekker liggen in de waterbak.
Lekker slapen,met het koppie omhoog,net alsof ie lag te zonnen in een zwembad. :D

Vero

Re: Vuurskink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:28

Wat cute <3 maar krekels? :wow: heel eng. Kan je zet niet alleen fruit geven :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:06

Leuk, een skink! Mooi beestje. :j

Je moet de felle reacties van anderen ze niet kwalijk nemen hoor.. maar het is gewoon zo dat sommige dierenwinkels zo'n dier gewoon maar meegeven zonder de koper goede voorlichting te geven. Zeker met reptielen is dat gevaarlijk maar je ziet het ook gebeuren met hamsters e.d.

Geen idee hoe groot de vuurskink word, dus over de grootte van je terrarium kan ik niks zeggen. Maar wat ik wel weet is dat ze van een dichte beplanting houden zodat ze zich af en toe een beetje kunnen verstoppen en dat de bodemlaag het liefst wel vochtig moet zijn voor ze. :j dat is zo'n beetje de enige tip die ik je kan geven.

Ze zijn wel superslim..als je telkens bij het voeren even zachtjes op het ruitje tikt gaan ze dit geluid met verloop van tijd associeren met eten :Y) en komen ze dus tevoorschijn als ze verstopt zitten.