Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:@StalNollie... en wat is er nou zo erg aan? Ik begrijp je reactie, maar wat is er nou zo erg aan? Ze heeft alles wat haar hartje begeert. Heeft de juiste voeding gekregen, haal zelfs elke keer slachtafval voor haar op voor de vitamines. Het is allemaal wat beter en wat natuurlijker om ze langer bij de moeder te houden dat klopt, maar is ze er ongelukkig van geworden? Heeft ze er schade aan geleden?
Baby is opgevoed met de juiste voeding en niet alleen opgevoed. Ze heeft een tijdje in de kooi gezeten met frettenpups en zoop toen ook volop mee van de frettenmoeder dr melk. Ze speelde met de fretjes en werd gecorrigeerd door mama fret. Ook heeft ze veel met onze hond opgetrokken, ze sliep er zelfs bij in de mand.
Ze is niet alleen door een mens grootgebracht, maar met behulp van.
.
Daniellejody schreef:En wat ook een belangrijke factor is geweest is in het met de hand opvoeden is dat ze van de nertsenfokkerij komt. Als ik een nerts bij een particulier had gekocht (heb ik naar gezocht, maar kon niemand vinden) dan zijn ze vaak al een heel eind als huisdier gefokt. Dan kun je ze prima met 6-8 weken nog tam maken.
In de nertsenfokkerij worden ze met grote handschoenen aangepakt aangezien ze tot op het bot toe doorbijten... ze zijn geen mensen gewend. Vanaf de leeftijd van 5 weken zijn ze al happerig naar de mens.
little_king schreef:Daniellejody schreef:En wat ook een belangrijke factor is geweest is in het met de hand opvoeden is dat ze van de nertsenfokkerij komt. Als ik een nerts bij een particulier had gekocht (heb ik naar gezocht, maar kon niemand vinden) dan zijn ze vaak al een heel eind als huisdier gefokt. Dan kun je ze prima met 6-8 weken nog tam maken.
In de nertsenfokkerij worden ze met grote handschoenen aangepakt aangezien ze tot op het bot toe doorbijten... ze zijn geen mensen gewend. Vanaf de leeftijd van 5 weken zijn ze al happerig naar de mens.
Een kennis van me heeft een nertsenfokkerij en jaren terug heeft hij bovenstaande geprobeerd.
Een jong dat al een minder agressieve moeder had geprobeerd tam te maken en daar later nog weer een nestje mee gefokt om te kijken of hij daar de minst dominante tam kon krijgen.
Dagelijks waren die pups even in de hand.
Maar het resultaat was toch dat ze nooit echt heel erg tam worden en altijd bijterig blijven.
m1992 schreef:Wat een mooi beestje zeg! Ik denk dat hij beter bij jou af is dan aan iemands jas. Weet jij eigenlijk hoe deze dieren nu echt worden dood gemaakt? Afschuwelijk filmpje gezien van levend villen, gebeurd dat innl ook? Hoe oud worden deze beestjes?