Met Reno (kruising pitbull) sporten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:45

Ik vind die eerste foto echt geniaal! Wat een vastberaden kop! :D

Ik denk dat plezier belangrijk is bij dit soort sporten, ongeacht wat anderen er van vinden. :)

GabberGill

Re: Met Reno (kruising pitbull) sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:55

Ik vind het een leuk sport hoor! Super dat deze honden zo hun ei kwijt kunnen. De meeste staffie's en pitjes worden namelijk strontvervelend doordat ze vaak hun ei niet kwijt kunnen. Ik vind dit daarom een prima vervanger! super!!! Mooie hond ook!

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:55

Ik was in Engeland op een show, daar is het sport en echt als wedstrijd uitgeschreven, was echt zoooo gaaf om te zien.

Elke hond kan dit, elke hond die ook maar een beetje drive in zijn hoofd heeft zitten.
Voor degene die dit zielig vind...
weet je wat ik nu zielig vind...een hond die niks mag en doelloos in een huis ligt....
zoals de gemiddelde huishond, want laten we nu wel wezen, elk ras is gefokt voor een specifiek doel, dat wij dat doel niet meer doen, betekend niet dat die hond de drive niet meer heeft...
en zo kom je aan heel vervelende honden...

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:57

anhighwood schreef:
Ik was in Engeland op een show, daar is het sport en echt als wedstrijd uitgeschreven, was echt zoooo gaaf om te zien.

Elke hond kan dit, elke hond die ook maar een beetje drive in zijn hoofd heeft zitten.
Voor degene die dit zielig vind...
weet je wat ik nu zielig vind...een hond die niks mag en doelloos in een huis ligt....
zoals de gemiddelde huishond, want laten we nu wel wezen, elk ras is gefokt voor een specifiek doel, dat wij dat doel niet meer doen, betekend niet dat die hond de drive niet meer heeft...
en zo kom je aan heel vervelende honden...

_/-\o_

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:58

Wat een geweldige foto's! Die heeft veel lol zo te zien, wat leuk dat je dit met je hond kunt doen en dat hij zo zijn best doet. :) En trek je alsjeblieft niets aan van die oerdomme en kortzichtige reacties, die zullen nooit de wereld uit zijn als het gaat om Staffs en Pitts, hoe vaak men ook het tegendeel bewijst. 8)7

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:59

Citaat:
Ik heb zelf een mix met iets van stafford oid en mij is dringend door de da afgeraden trek spellen te doen omdat dit soort honden erom bekend staan dat ze niet los laten.

je DA vind het dus geen goed idee om de hond te laten doen waarvoor hij "gemaakt" is? Dat is wel vreemd.. Juist door deze sport te doen kan je zo'n hond leren gecontroleerder los te laten en zijn spiergroepen te trainen met wat hij kan...

Ziet er super uit TS! Die springfoto vind ik echt geniaal, dat zou mijn windhond ook leuk vinden! Doen ze dat met een aanloopje of vanuit "stilstand"? Ik heb Reno in november op fotomeeting gezien, schitterende honden vind ik het! *\o/* (die donkere ook, die jullie toen ook mee hadden)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:01

ik heb helemaal geen probleem met de training enkel met de baasjes (niet elk baasje) maar sommige zijn niet mans genoeg om tegen hun hond te gaan. dus je creëert een hond die leert pakken of bijten (net hetzelfde als pakwerk honden) maar als je de training niet op de juiste manier doet en als je niet consuqent bent neemt de hond een loopje met je (net hetzelfde als pakwerk honden). dus vind het zeer positief dat hiervoor begeleiders zijn, maar ik vraag mij wel af of hier niet de stoere mannen op af komen gewoon voor hun hond stevig te maken. (net zoals pakwerk honden ;) )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:03

Ik denk dat trainers er, zowel bij Pitbull'sport' als bij pakwerk, opletten wat voor types er op af komen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:03

craiester schreef:
ik heb helemaal geen probleem met de training enkel met de baasjes (niet elk baasje) maar sommige zijn niet mans genoeg om tegen hun hond te gaan. dus je creëert een hond die leert pakken of bijten (net hetzelfde als pakwerk honden) maar als je de training niet op de juiste manier doet en als je niet consuqent bent neemt de hond een loopje met je (net hetzelfde als pakwerk honden). dus vind het zeer positief dat hiervoor begeleiders zijn, maar ik vraag mij wel af of hier niet de stoere mannen op af komen gewoon voor hun hond stevig te maken. (net zoals pakwerk honden ;) )

hier in de wijk lopen voornamelijk vrouwen met een staff/pittbull :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:04

Ben wel benieuwd wat van show dat was.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:05

Ik vind dit een hele gave doggysport ! Wist zelfs niet dat dit bestond... :o Daar zijn die krachtpatsertjes wel helemaal voor gemaakt lijkt mij !
Ik heb vroeger pakwerk en agility gedaan met...jawel...een kruising duitse herder/groenendaler ! :D
Een ongelooflijk zachtaardig dier....was meteen ook z'n minpuntje bij het pakwerk...hij was zo vriendelijk naar die pakwerkers toe :') :')

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:06

Ik denk dat het juist goed is om een hond dit soort dingen te laten leren, net als met de herders. Je hond is er immers voor gefokt, dus je kan of proberen dat je hond noooooit ergens in bijt en al het 'erin gefokte gedrag' vermijden of je kan op deze manier met de hond aan de slag gaan en zorgen dat je appel hebt over het gedrag.

Ik denk persoonlijk dat dat erg goed is voor de honden en dat je de meeste frustraties krijgt bij honden die niet mogen doen waar ze voor gemaakt zijn. en dan bedoel ik ook jachthonden, retrievers ect

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:10

Wat leuk om te zien,en wat een ontzettend leuke hond. Het gebeurd in een gecontroleerde setting,en de hond kan perfect zijn energie kwijt.

Ik vind staffords en pitbulls qua karakter juist veel fijner als herders. Maar dat is persoonlijk
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 03-02-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:10

De meest gevaarlijke en letterlijk gekke honden zijn honden die te veel energie hebben en nooit een goede uitdaging voorgeschoteld krijgen. En dat zijn er een hele boel. Ik durf echt te zeggen dat juist de honden die lekker mogen ravotten en hun lichaam mogen gebruiken, hun kracht uitten; nog het koelste in het koppie zijn. Ze leren hier niet bijten, ze leren hier juist op commando los te laten.

edit: kijk nou alleen die blik al op de eerste foto, dat zegt toch genoeg. :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 20:37

Wat een reacties ineens :D bedankt voor alle reacties! En complimentjes ♥♥

Ik ga even een paar vragen beantwoorden zit nu op mobiel dus als ik iets vergeten ben zegg t ff :D

Sowieso moeten op het terrein alle honden aan lijn, je bent verplicht een stevige tuig/halsband te hebben. Iedereen moet een breekstick op zak hebben. Deze regels zijn er om ongelukken te verkomen. Want inderdaad zijn veel pitjes en staffords hond agressief. De onderdelen waar ze rennen zijn omheind. Bij elk onderdeel hangt een longeerlijn waar je ze aan vast kan zetten.

ze worden er niet agressief van want alle honden daar foccussen zich op de onderdelen.
de oprichters van deze club zijn ook erg streng, mochten hun er achter komen dat je je hond voor andere doeleinden gebruikt ben je daar niet meer welkom. Mensagressieve honden zijn ook niet toegestaan ( maar die zijn er eigenlijk niet zo ver ik weet ;) )

De wall climb daar rent hij zelf omhoog tegen de muur om uiteindelijk de bijtrol te pakken. Hij wordt dus niet omhoog getrokken :)

En dat ik de bijtrol vasthoud is helemaal niet gevaarlijk hoor haha hij weet wel dat hij mn hand niet moet pakken.

verder is het inderdaad een sport wat bij dit ras past, er word niks gedwongen ze doen het uit eigen wil. Ze kunnen hun ei kwijt en ze zijn lekker actief bezig!

Enja dat ze hondagressie hebben is bij meeste wel zo, maar door dit te doen hebben ze hun focus ergens anders op en kunnen hierin uitblinken. Het zijn werkwillige honden die er veel plezier in hebben.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:40

Sammy_xxs schreef:
ze worden er niet agressief van want alle honden daar foccussen zich op de onderdelen.
de oprichters van deze club zijn ook erg streng, mochten hun er achter komen dat je je hond voor andere doeleinden gebruikt ben je daar niet meer welkom. Mensagressieve honden zijn ook niet toegestaan ( maar die zijn er eigenlijk niet zo ver ik weet ;) )

De wall climb daar rent hij zelf omhoog tegen de muur om uiteindelijk de bijtrol te pakken. Hij wordt dus niet omhoog getrokken :)

Bedankt voor de antwoorden! Ik weet nog steeds niet echt wat ik er van moet vinden maar dat komt denk ik vooral omdat ik dit nog nooit heb gezien. Heb wel even in je profiel gespiekt en je hebt twee hele gave honden! :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 20:45

Geen dank! Ja het is apart en als je er niks van weet is natuurlijk moeilijk in te schatten wat je er nou van moet vinden :D heel begrijpelijk hoor! En dank je wel :D

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:48

hartstikke leuk deze foto's, je hond heeft er echt veel plezier in.

ik vind het juist goed dat er ook voor dit soort rassen een sport is.
voor baas en hond is het heel leuk en leerzaam.

Ik zit zelf in de herders, maar ben ook groot fan van staffords.

Je hebt een prachtige hond om te zien, en ga zo door!

ik zal uitkijken naar een volgend topic met meer van zulke geweldige foto's. :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 20:49

Oja ben nog wat vergeten.
Op het filmpje hangt hij heel lang, dit was om hem te leren om de bijtrol vast te houden.
Nu kan hij springen en de bijtrol gelijk vasthouden dus nu blijft hij er niet zo lang meer aan hangen.
als hij het heeft gepakt tel ik tot 5 en dan moet hij het weer loslaten. Het gaat dus echt om het pakken en weer loslaten.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:08

_l_amanda_l_ schreef:
Citaat:
Ik heb zelf een mix met iets van stafford oid en mij is dringend door de da afgeraden trek spellen te doen omdat dit soort honden erom bekend staan dat ze niet los laten.

je DA vind het dus geen goed idee om de hond te laten doen waarvoor hij "gemaakt" is? Dat is wel vreemd.. Juist door deze sport te doen kan je zo'n hond leren gecontroleerder los te laten en zijn spiergroepen te trainen met wat hij kan...

Ziet er super uit TS! Die springfoto vind ik echt geniaal, dat zou mijn windhond ook leuk vinden! Doen ze dat met een aanloopje of vanuit "stilstand"? Ik heb Reno in november op fotomeeting gezien, schitterende honden vind ik het! *\o/* (die donkere ook, die jullie toen ook mee hadden)

Dank je wel!!
Ja dat is met een aanloopje :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:11

Martinedd schreef:
hartstikke leuk deze foto's, je hond heeft er echt veel plezier in.

ik vind het juist goed dat er ook voor dit soort rassen een sport is.
voor baas en hond is het heel leuk en leerzaam.

Ik zit zelf in de herders, maar ben ook groot fan van staffords.

Je hebt een prachtige hond om te zien, en ga zo door!

ik zal uitkijken naar een volgend topic met meer van zulke geweldige foto's. :D

Dank je wel voor je leuke reactie, ik zal binnekort weer een topic openen met zn vooruitgang :D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:35

mijn reactie was ook niet op een vereniging bedoelt. ik weet alleen dat hier in de buurt ook een pakwerk vereniging is, waar alleen maar de stoere mensen zitten die niet echt de hond onder controle hebben. en de trainers kijken daar niet naar. een goede vereniging is altijd belangrijk en vind het super dat er goede zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:33

Ja een goede vereniging is altijd fijn. Goede uitleg en begeleiding is heel fijn. En regels die gehanteerd worden is belangrijk.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:52

kohtje schreef:
Ben wel benieuwd wat van show dat was.

Show van Bullbreeds...Wrexham...
alle bulltype en staffords komen daar.
Ik was jurylid voor de gewone show (uiterlijk) van old english bulldoggen.

het is echt geweldig om te zien.
Waar het hele spelletje om draait is het feit dat de hond onder Apel moet staan.
Maar als je een zeer kleine staff 5 meter rechtop ziet lopen om erover heen te komen, en meteen weer omdraait om het weer te gaan doen, ja fantastisch!

Het gaat erom dat ze met de drive in hun hoofd werken, thuis zijn het luie donders, maar ze weten als er gewerkt moet worden, staan ze er!

Zelf hebben wij een honden dagopvang in het midden van nederland.
Wij hebben alle rassen op de dagopvang...alle huishonden, veelal ongecontroleerd.
Eigenaren komen ook met de gekste vragen, puur terug te herleiden dat de hond zich verveeld.
Ga je ook goed naar het gedrag van de hond kijken, is dat lastig te rijmen met mensen gedrag, veelal gaat de communicatie tussen mens en dier fout..
Mensen hebben merendeel de neiging om een dier te vermenselijken..
Kijk naar waarvoor je hond gecreeerd is, en weet dan ook dat je ermee aan de bak moet, pas dan heb je een gelukkige hond in huis!!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:59

Hihi ja het zijn thuis zeker luie donders, ze liggen de hele dag languit op de bank, maar zodra je naar buiten gaan is het een totaal andere hond vol met energie om iets te gaan doen.