Ik denk dat plezier belangrijk is bij dit soort sporten, ongeacht wat anderen er van vinden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anhighwood schreef:Ik was in Engeland op een show, daar is het sport en echt als wedstrijd uitgeschreven, was echt zoooo gaaf om te zien.
Elke hond kan dit, elke hond die ook maar een beetje drive in zijn hoofd heeft zitten.
Voor degene die dit zielig vind...
weet je wat ik nu zielig vind...een hond die niks mag en doelloos in een huis ligt....
zoals de gemiddelde huishond, want laten we nu wel wezen, elk ras is gefokt voor een specifiek doel, dat wij dat doel niet meer doen, betekend niet dat die hond de drive niet meer heeft...
en zo kom je aan heel vervelende honden...
Citaat:Ik heb zelf een mix met iets van stafford oid en mij is dringend door de da afgeraden trek spellen te doen omdat dit soort honden erom bekend staan dat ze niet los laten.
craiester schreef:ik heb helemaal geen probleem met de training enkel met de baasjes (niet elk baasje) maar sommige zijn niet mans genoeg om tegen hun hond te gaan. dus je creëert een hond die leert pakken of bijten (net hetzelfde als pakwerk honden) maar als je de training niet op de juiste manier doet en als je niet consuqent bent neemt de hond een loopje met je (net hetzelfde als pakwerk honden). dus vind het zeer positief dat hiervoor begeleiders zijn, maar ik vraag mij wel af of hier niet de stoere mannen op af komen gewoon voor hun hond stevig te maken. (net zoals pakwerk honden)
Sammy_xxs schreef:ze worden er niet agressief van want alle honden daar foccussen zich op de onderdelen.
de oprichters van deze club zijn ook erg streng, mochten hun er achter komen dat je je hond voor andere doeleinden gebruikt ben je daar niet meer welkom. Mensagressieve honden zijn ook niet toegestaan ( maar die zijn er eigenlijk niet zo ver ik weet)
De wall climb daar rent hij zelf omhoog tegen de muur om uiteindelijk de bijtrol te pakken. Hij wordt dus niet omhoog getrokken
_l_amanda_l_ schreef:Citaat:Ik heb zelf een mix met iets van stafford oid en mij is dringend door de da afgeraden trek spellen te doen omdat dit soort honden erom bekend staan dat ze niet los laten.
je DA vind het dus geen goed idee om de hond te laten doen waarvoor hij "gemaakt" is? Dat is wel vreemd.. Juist door deze sport te doen kan je zo'n hond leren gecontroleerder los te laten en zijn spiergroepen te trainen met wat hij kan...
Ziet er super uit TS! Die springfoto vind ik echt geniaal, dat zou mijn windhond ook leuk vinden! Doen ze dat met een aanloopje of vanuit "stilstand"? Ik heb Reno in november op fotomeeting gezien, schitterende honden vind ik het!(die donkere ook, die jullie toen ook mee hadden)
Martinedd schreef:hartstikke leuk deze foto's, je hond heeft er echt veel plezier in.
ik vind het juist goed dat er ook voor dit soort rassen een sport is.
voor baas en hond is het heel leuk en leerzaam.
Ik zit zelf in de herders, maar ben ook groot fan van staffords.
Je hebt een prachtige hond om te zien, en ga zo door!
ik zal uitkijken naar een volgend topic met meer van zulke geweldige foto's.
kohtje schreef:Ben wel benieuwd wat van show dat was.