Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kirsha schreef:Share schreef:Super leuk!! Heb ook overwogen om slakken te nemen omdat ik altijd erg gevaccineerd ben van ze.
Gevaccineerd of gefascineerd?
Sorry, moest even
lor1_1984 schreef:Deze worden idd zo'n 15 tot 20cm groot, ikzelf heb een soort die 30cm kan worden.
Houden is niet heel moeilijk, zolang je maar zorgt voor een warme (minimaal kamertemperatuur), vochtige omgeving, kalk (sepia) en veel groenvoer.
Zilfstar schreef:lor1_1984 schreef:Deze worden idd zo'n 15 tot 20cm groot, ikzelf heb een soort die 30cm kan worden.
Houden is niet heel moeilijk, zolang je maar zorgt voor een warme (minimaal kamertemperatuur), vochtige omgeving, kalk (sepia) en veel groenvoer.
Is een lamp noodzakelijk? Ik heb hier nml op kantoor een terrarium staan waar geen lamp op zit en ook niet echt op kan (was muizenkweekbak). Staat wel in het daglicht van een raam. Verder gewoon 2 schuifraampjes en beluchting enzo. Lijkt me best gaaf om er een slak (of 2) in te houden.
Het is 80 x 40 cm groot ongeveer
Judith_ schreef:Om gelijk maar even gebruik te maken van de ervaring van anderen. Hebben jullie er een warmtelamp in hangen? Ik merk dat ze bij mij actiever zijn en beter eten als ik de warmtelamp aan heb. Maar ben altijd bang dat ze overkoken als ik die warmtelamp de hele dag aan laat staan.![]()
De ruimte waar ze niet in staan is niet vreselijk warm namelijk. Zou een gewone gloeilamp ook voldoende warmte af geven om de hele dag aan te kunnen (dus geen spaarlamp) of is een klein warmtematje een beter idee? Die laatste ga ik nooit mooi kunnen weg werken in mijn terrarium ben ik bang.

ik ken alleen die slakjes in de natuur en die zijn klein maar voor mij groot zat
Judith_ schreef:Goed idee, ga even een thermometer regelen. Warmte matje kan vermoedelijk niet onder het terrarium? Ik heb in mijn huidige terrarium alleen een snoeringang bij de lampfitting. Wordt even puzzel dus. Eerst maar eens de temperatuur van de warmte lamp meten.