dierenfan schreef:Sorry hier baal ik dan weer ENORM van. Op 7 weken leeftijd al weer uit het nest............ WEES TOCH WIJZER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja Aartje ik heb idd veel mazzel gehad en nee het was geen oeps nest. Niet iedereen doet alles om winst te maken! Dit is zeer bewust gekruisd en waarom zouden deze minder waard moeten zijn als ze net zo getest zijn als raszuivere katten? Ik betaal voor een kruising die net zo goed getest is met goede uitslagen als een raskat (rashond) gerust net zoveel ze hebben immers dezelfde afkomst? Liever heb ik een kruising want de genenpoel van mijn kat is groter dan van menig niet gekruisde kat dus de kans op lang en gezond leven is nog veel groter! Mijn kat is zelfs t/m 15 weken nog bij haar moeder en nestgenoten mogen blijven precies zoals het hoort!!!
Amen. Mooie instelling! Ik ben absoluut niet tégen kruisingen, laat dat wel even duidelijk zijn. En ik zeg ook niet dat kruisingen minder waard zijn. Het is echter wel zo dat raskatten met vol papier nou eenmaal meer kosten over het algemeen. Wat ook logisch is. Simpel weg omdat er meer kosten zijn geweest en de fokkers zeker willen zijn dat hun jongen goed terecht komen en niet bij de eerste de beste impulsaankoper.
Maar ik vind dat de waarde van een dier afhankelijk zou moeten zijn van de gezondheid ipv de afkomst. Helaas gebeurd dit in de praktijk zeer zelden! Ik vind het kruisen ter verbetering van de gezondheid of het uitbreiden van de genenpool alleen maar super goed! Er zijn helaas maar zeer weinig mensen die hier hun geld in willen investeren om het ook echt goed aan te pakken. Vaak loopt het toch uit op wat minder laten testen omdat de kosten anders te hoog worden en je een kruising toch minder makkelijk verkoopt (tenzij je deze een stuk goedkoper verkoopt, zo vind je dit soort kruisingen al vanaf 200-300 euro. Makkelijk verdiend voor iemand die weinig geïnvesteerd heeft, maar als je kijkt naar de kittens die écht goed getest zijn en met zorgvuldigheid gefokt die vind je vrijwel niet onder de 500,- maar eerder richting de 1000,-). Maar een kitten waar met dezelfde zorg mee is gefokt als een raskitten zou in theorie vind ik ook een hoge prijs moeten hebben. Omdat het dat waard is. Maar het verkopen wordt dan gewoon lastig want als je al zoveel over hebt voor zo'n katje, dan wil je er liever ook volle papieren bij met stamboom om die garantie ook zwart op wit te hebben.
Katje is in dit geval na gekeken, eet zelfstandig, is mooi op gewicht en ziet er ook goed uit. Ik vind dit nou niet zo schandalig eerlijk gezegd. (Had wel wat langer gemogen natuurlijk, maar het zij zo..)
TS, veel plezier met je prachtventje. Ik vind Aslan ook een hele leuke naam! En ik ken het gevoel wat je omschrijft. Dat had ik met mijn Zora. die helaas op 14 weken leeftijd is gestikt.. Kijk goed uit met van hij eet. Ben er soms nog verdrietig van. En blijf ook vooral foto's plaatsen. ben benieuwd hoe hij zal uitgroeien
hij heeft echt een hele lieve uitstraling!