NoaSky schreef:@Papegara, waarom meteen zo een wantrouwen..? Dit is mij vorig jaar ook overkomen. Wij fokken wel met stamboom, in maart een nestje gehad, perfect. In juni op huwelijksreis en tegen de oppas gezegd, let op, ze kan loops worden, houd ze uit elkaar!
Bij terugkomt niks gezegd (en dus waarschijnlijk niks gemerkt, onze reu is een dekreu en hij is vlug haha) waardoor ik naar een tijd ineens dacht, f*ck daar zitten puppys in... Acuut naar de dierenarts, weghalen was geen optie meer, het was er maar 1 dus dat ging bijna zeker problemen geven met de bevalling.. En inderdaad, daar zat ik in september met een stamboomloze pup, die té dik was en bijna niet levensvatbaar.. zoals een fokker betaamd 2 dagen en nachten de pup verzorgd, gevoed en alles gedaan (teef kon het niet aan, te kort op elkaar en teveel impact). Na deze 2 dagen is de pup in mijn handen gestorven (en wat heb ik daarom gehuild als een klein kind)..
Denk je werkelijk dat ik dit had gewild, dit was te voorzien. Maar soms lopen dingen zo, en moet je het nemen zoals het komt.
Ik riep eerst ook altijd: ongelukje? Jaaah vast.. Tot toen, als je het zelf meemaakt piep je wel anders...
Ts, succes. Zorg dat je alles op tijd klaar hebt, dat ze aan het werpkistje kan wennen etc. Moest je nog meer info oid willen, mijn pb staat altijd open voor vragen. Ik weet niet of je uit de buurt komt, maar ik kan me voorstellen dat je voor een oeps-nestje geen werpkist aan gaat schaffen, dus als je het wilt (en het qua afstand mogelijk is) mag je die van ons wel lenen. (Ik vraag geen huur, dat vind ik zo stom, soms moeten mensen elkaar gewoon helpen). Evt met spulletjes die je nodig hebt bij de bevalling en boeken daarover zodat je je wat voor kunt bereiden. Kijk maar, tis maar een aanbod haha.
Verder, verwen haar maar goed, en geniet van je twee hondjes!
Edit: de pup van september had geen stamboom omdat dit natuurlijk veels te kort op elkaar was en de rvb dan geen stamboom verstrekt.
@takkie_muis : sooo lekker hatelijk, die van hier luisteren toch net zo goed als onze rottweiler hoor haha. Maar ach, dat is dan vast een 'grote rat' pff
Jeetje ik ben een beetje sprakeloos... wat een verschrikkelijk lief bericht!!!!
Wat verschrikkelijk van je puppy zeg. Dat is mijn grootste angst.... En precies hoe jij het zegt, het is in een paar seconde gebeurd! Als ik nog iets nodig heb of vragen heb dan ga ik je zeker een pb sturen!! Tot nu toe heb ik eigelijk alles via mijn vorige werk geleend!