is mijn dochter verwend?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:06

Hahah, klinkt goed hoor, ik wou dat mijn moeder meer zo was geweest als jij! :j

De vee-arts is misschien wel een dingetje waar je haar wel in mee kunt laten gaan, het is tenslotte wel nodig! Uiteindelijk zal ze misschien inzien dat ze daar gewoon even sterk moet zijn en dat het uiteindelijk beter is voor haar beestje :) Misschien kan je haar erop wijzen dat juist als zij erbij is het minder erg is voor haar pony?

Daenerys

Re: is mijn dochter verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:15

Verwend?? Nee joh, beter een stel huisdieren dan een verzameling computerspelletjes ;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:29

Daenerys schreef:
Verwend?? Nee joh, beter een stel huisdieren dan een verzameling computerspelletjes ;)

Dat kan beter per kind bepaald worden haha somige zijn niet zo verandwoordelijk die kan je beter een spelletje geven dan een huisdier haha
Ik heb dan beide 5 huisdieren en heel veel computer/xbox/ds spellen haha

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:34

di.e van mij heeft ook een pony, hond, kat en 2 konijnen dus IS verwend maar GEDRAAGT zich niet zo ;) aangezien ik van symetrie houd moest ik natuurlijk ook een pony hond en kat haha.n toen ze voor t eerst naar de kleuterschool ging vroeg ze aan alle kindjes hoe hun pony heten :Y) ze dacht dat dat heeeeel normaal was haha

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:38

Wat ontzettend leuk voor je dochter!
Zolang ze zelf maar er echt voor zorgt en er later ook voor gaat werken vind ik het alleen maar verantwoordelijk die je aanleert!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:40

Hartstikke verwend! :)

Heerlijk toch? :)
Zolang het ze er niet verwaand door worden, is er niets mis met je kind verwennen hoor :D

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:42

Onze kinderen hebben ook allerlei dieren gehad, hond, konijn, hangbuikzwijn, cavia's, muizen, hamsters, kippen,geitje, pony's/paard en noem maar op. Ze hebben alles netjes verzorgt tot dat de dieren van ouderdom overleden zijn. Ik denk niet dat dat verwennen is, ze weten heel goed dat dieren veel geld kosten en leren gelijk dat de dieren afhankelijk zijn van degene die voor ze zorgt!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:49

Verwend toch wel een beetje, ze krijgt wat der hartje wil, op een goede manier :j
Ik denk dat het in dit geval gepaard gaat met een flinke portie verantwoordelijkheidsgevoel. Ze werkt zo te lezen hard voor haar dieren en besteed hier heel veel tijd aan.

Echt verwend vind ik meer dat jullie alles doen en zij geen rotklusjes heeft. Mama/papa maakt de hokken/ bakken/ stal schoon, laten de dieren uit, en dochter hoeft er helemaal niets voor te doen.
Papa/ Mama ik wil hebben en ik wil het nu mentaliteit.

Van huidige situatie leert ze erg veel, ik zou alleen voor haar bestwil een grens trekken, het neemt namelijk veel tijd in.. En het leven (school, vrienden en uiteindelijk vriendje/vriendinnetje) zal heel veel tijd gaan kosten.

Zolang beide kinderen maar even verwend worden lijkt me er helemaal geen probleem te zijn *D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:50

Mijn kinderen hadden een eigen pony, de oudste heeft een hond en kat en de middelste heeft een kat.
Ik merk dat, naarmate ze ouder worden (ze zijn nu 14 en 16), het lastiger wordt ze 100% voor de dieren te laten zorgen. Kattenbakken schoonmaken en met de hond wandelen zijn nu niet hun favoriete bezigheden helaas, dus dat is nog wel eens een uitdaging.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:02

Verwend? In een ander zijn misschien wel..
Maar geniet er van dat je haar zo'n super jeugd kan geven!
Ik ben altijd ook zo 'verwend' maar daar ben ik zo dankbaar voor! En het is een echt een drive om dit later ook te kunnen bieden aan mijn kinderen later :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:05

Ik vind het niet verwend.
Doet me denken aan mezelf als kind, ook altijd met dieren. (pony's, honden, katten, kippen).
Maar ik moest er zelf hard genoeg aan meewerken en dat is juist goed.
Als jouw dochter zelf een groot deel aan de zorg voor de dieren moet meehelpen is dat juist hartstikke goed.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:08

Verwend als ze verwacht dat jij alles doet behalve de leuke dingen. En er een nieuw dier komt bij een beetje jammeren. Dan vind ik het verwend :)

Als ze zelf regelmatig moeten uitlaten, poetsen, eten geven, mee naar de DA en dat soort dingetjes die er gewoon bij horen zeg ik nee. Dan is ze gezegend, krijgt wat haar hartje begeert maar moet er wel wat voor doen en leert verantwoordelijkheid. Klinkt goed lijkt mij, hartstikke leuk voor haar :D
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 15-11-13 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:09

Rotverwend. :D Maar zo te lezen gedraagt ze zich niet als een verwend nest en zijn jullie beide gezegend. Zij met een stel ouders dat haar zoveel dieren gunt. Jullie met een dochter die zelf voor 'haar' dieren zorgt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:47

zouden meer ouders moeten doen. Mijn ouders hebben niets met dieren. Heb op mijn 8ste een hond (boxer) gekregen en op mijn 15de een tweede. Rond die tijd kreeg ik ook een kat (weliswaar een kat die al lang in de buurt zwerfde en (half) wild was maar toch iedereen klaagde over die kat en ik mocht van mijn ouders het vertrouwen gaan proberen te winnen omdat niemand op briefjes en amivedi berichten reageerde). Heb vanaf mijn 17de ook nog konijnen gekregen en inmiddels een andere kat (ene is helaas dood gereden) en ben bezig aan hond 3 en 4 en konijnen is niet bij te houden ongeveer wat ik allemaal al gehad heb.

Ze laten het allemaal toe en helpen mee zover nodig is en dat probeer ik minimaal te houden. Inmiddels komen de kosten allemaal voor mij uiteraard sinds dat ik er genoeg geld voor verdien maar ik ben dol gelukkig dat ze mij mijn dieren gegunt hebben. Ik zie met vriendinnen en neefjes/nichtjes wel anders. Die moeten het missen omdat de ouders het niet toe staan/stonden en als ze op zichzelf gaan nemen ze (in mijn ogen) zonder nadenken dieren die ook weer herplaatst moeten worden omdat ze na bepaalde tijd in zien dat hun situatie voor dat dier niet past. Hier ben ik al lang op voorbereid zodat ik dat kan voorkomen (hoop ik je kan nooit in de toekomst kijken)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:53

Super respect dat ze ook echt de kattenbak doet en alles. Bij mij en me zusje was het dat we dan een konijn, dan een hamster wilden. 2 maanden doe je leuk alles zelf en dan doet pappie ineens alles. (Die hamsters heb ik nu nog, uh :o)
Beter verwend met verantwoordelijk dan verwend zonder verantwoordelijk (zoals ik en me zusje en dat krijg je er echt niet meer uit als je t/m je 19e als prinsesje wordt behandeld)

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 23:45

Ik ben blij met alle reacties....zo voel je je als ouder wat gesterkt :D ik krijg wel eens opmerkingen over de beestenboel nl..gelukkig niet uit mijn directe omgeving maar toch...soms ga j twijfelen aan je goede bedoelingen. Vroeger hadden wij alleen een hond, niet omdat ik niet meer moch maar omdat mn broertje overal voor allergisch was....dat begreep ik prima al vond ik het soms wat jammer.

Mijn man en kinderen zijn gelukkig gezegend zonder dierenallergieen dus ik gun het mijn dochter zo. Mijn zoon heeft nu zijn zinnen op piranhas gezet en is begonnen met sparen daarvoor. Hetzelfde als mijn dochter met haar as pup....ze willen het dan zo graag, beginnen met sparen maar uiteindelijk kopen wij het voor hun :D

Of ze het weten of niet....geen idee,.....maar ik hoop dat wij het ze een beetje bijgebracht hebben dat alles geld kost. En beesten een boel geld.

Ik huiver wel voor de puberteit :n :n ACH de pony is een grote E....dan hou ik die lekker voor mijzelf

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:19

Ik vind het juist erg belangrijk dat kinderen opgroeien,indien mogelijk,met dieren...en ook helpen in de verzorging. Mijn zoontje is 2 en we hebben (1 voor hem 1 voor mij) 2 konijntjes. Hij "helpt" op zijn manier ook mee met het hok schoonmaken en ze voeren enzo. Vind dat buiten gezelligheid van een dier en leren omgaan ermee, ook goed dat ze verantwoordelijkheid leren

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:49

Ik vind het juist zielig, kinderen die zonder dieren opgroeien.. :(
Een vriend van mij was vroeger allergisch voor dieren, inmiddels niet meer, en hij zit dolgraag met mijn kat op de bank te kroelen. (Erg grappig, dat therapeutische knuffelen van hem := )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:58

straalverwend!!! :D En dat gebeurt hier dus ook met onze 3 kids. :o Ach, ik denk dat je die beestenboel ook een beetje voor jezelf hebt gekocht? En zo lang er goed voor wordt gezorgd? Anders begint je er als ouder echt niet aan. Geniet er maar van en ik vind het ook heel belangrijk dat kinderen met dieren leren omgaan. Hier is het onderhand de zoete inval van dierenliefhebbers omdat ze thuis niet zo veel beesten hebben als hier. :+

Maar een piranha komt er hier toch niet in! Ik ben panisch voor vissen... :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:09

Niet verwend. Het is gewoon een normale gang van zaken om dieren te hebben (als je ze kan veroorloven). Meer ouders zouden moeten zijn zoals jij :D Het is ook zo goed voor de ontwikkeling..

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 16:19

@idefix4 hahaha ik ben dus panisch voor slangen, dat is dus het enige beestwat er nimmernooitniet bij mij in komt...

Ik heb idd de beesten ook een beetje voor mezelf, maar ik geniet zo van mijn kinderen als ze van de beesten genieten. Nu ook....het is triest buiten met zo nu en dan een miezerbui maar mijn dochter is buiten aan het rijden.....geen binnenbak tot de beschikking. Lekker rijden in het bos, daarna een sprong in de buitenbak, uitstappen, afzadelen en naar huis waar ondertussen mijn eten koud staat te worden

Gister moest ik mee...fotos maken....zeiknat waren we, maar ik heb er meer last van dan zij....'ach, mam het droogt wel weer'

Afbeelding
Afbeelding

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:22

Gezegend.. Opgroeien met dieren is het beste wat er is voor een kind, dan zijn ze zo lekker puur!
En als ze zo'n verantwoordelijkheidsgevoel heeft zit het ook wel goed, dan mag ze daar wel in beloond worden toch?! :)

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:30

Als eerst wat een schatjees allemaal.
Nou zoals je zelf zegt beter dan computerverslaving, ik zelf ben ook helemaal fan van dieren maar helaas mijn ouders zijn daar op tegen heb nu alleen nog 2 cavia's maar die zijn al 5.

Ik vind het gewoon gezegend lekker toch met dieren bezig zijn !! Zit ook veel liever buiten als binnen maar niet iedereen denkt er zo over. Ik vind dat ze niet zo verwent ik hoor, al zeg ik het zelf. Zolang ze er maar lekker van geniet toch.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:29

Volgens mij geniet je zelf net zoveel van de dieren. En het is toch prachtig om samen je liefde voor dieren te delen?
Ik zeg, kom maar op met nog meer foto's!!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 13:01

Ik geniet er zeker van! Voordeel is dat het haar dieren zijn...als ik lekker een keer geen zin heb _O-

Afbeelding

hier was buf net geboren.