Onze verstekeling stelt zich voor !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:09

hier ook zo'n verstekeling, poesje was een maand of 3 a 4 schatte de dierenarts.
super lief aanhankelijk beestje, geen enkele reactie van iemand inmiddels woont ze hier al ruim 2,5 maand en als er nu nog iemand mailt hebben ze pech gehad.
als je na 2,5 maand je kat past mist hield je er toch al niet van.
mijne was gelukkig niet zwanger was ook wel heel jong geweest.

ik vind dat jouwe echt een super leuk snoetje heeft ben ook heel benieuwd of de baby's ook zo mooi geverfd worden

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 14:10

Ik hou de opties open voor haar eventueel vorige eigenaren :j Heb met de dierenarts afgesproken dat moederpoes samen met de kittens gechipt gaat worden, dat is dus pas over ruim 3 maand, lijkt mij persoonlijk voldoende tijd.

Is er dan nog geen eigenaar gemeld, dan registreer ik moederpoes op mijn naam en mag ze hier oud worden, voor de kittens hoop ik dan langzaam op zoek te gaan naar een fijn thuis :)

Dat is het grove plan tot nu toe :j Komt vast helemaal goed !

@ Luf_Midnight : Super dat jullie haar hebben opgevangen, echt, heb er het grootste respect voor dat er mensen zijn die dit doen _/-\o_ Arme dieren kunnen er ook niets aan doen dat ze maar naar buiten worden gegooid.

Had liever ook niet dat deze zwanger was geweest, maar helaas. We gaan ons best doen ons zo goed mogelijk voor te bereiden, goede begeleiding van de dierenarts die op 5 minuutjes lopen woont, dus dat moet helemaal goed komen :j
Laatst bijgewerkt door Cheytjuh op 14-11-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:10

Lous schreef:
Mijn gedachte is, dat het stel haar zelf bij jou heeft gedumpt.
Wel een heel leuk beest. :j

Ook mijn idee, mensen kwamen er achter kat drachtig hup weg ermee.. Wel een enorm leuk ding zeg!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:11

Wat een schatje, arm ding ook nog zwanger maar fijn dat jullie haar zo ontzettend goed opvangen helemaal top.

Hier is er na de vakantie bij mijn zus ook een poesje aankomen lopen een grijsje, ze liet zich eerst niet vangen maar vrat de eerste dagen de bak van poes simba steeds leeg ze was uitgehongerd dat was ook te zien ook. Na een paar dagen kwam ze ook binnen en konden we haar pakken, toen bleek het een enorme kroelkont te zijn. aangemeld overal en haar op internet gezet heel de buurt langs geweest met haar geen baasje te vinden. Haar ook bij de D.A's aangemeld.

Poes had geen chip, woog net een kilo en had de leeftijd van een maand of 8 zat vol vlooien, aan de diarree, wormpjes, en zwaar aan de niesziekte die chronisch bleekt te zijn. We hebben haar opgelapt en ook heeft ze besloten dat ze maar ging blijven ze is niet opgehaald.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 14:21

Ik blijf nog steeds positief hopen op mensen die haar heel erg missen, ook al zal ik haar inmiddels ook wel enorm gaan missen als ze daadwerkelijk teruggeclaimd wordt ;) Het is echt een heerlijke poes om in huis te hebben :j

@ Zachary : Top dat jullie haar zo goed opgevangen hebben ! Echt respect hoor ! Doet me goed om te lezen dat er mensen zijn die wel verantwoordelijkheid nemen, zelfs wanneer het hun taak eigenlijk niet is :n _/-\o_

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:10

Dit is al de tweede keer dat we een poes hebben gevonden op de boerderij van mijn zus. Toen ze de boerderij hadden gekocht en er nog niet woonden hebben we in het stuurtje een doos gevonden met 4 kittens van net 6 weken en die doos met kittens stonden er de dag ervoor niet.( mijn zus haar kippen woonden daar al maar zus niet en omdat ik dichtbij woonde deed ik elke ochtend de kippen voeren)

Simba en basje zijn gebleven en de andere 2 hebben een goed thuis gekregen bij een vriendin. Basje is ondertussen overleden.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:12

Och, kan me haast niet voorstellen dat iemand zo'n scheetje dumpt, of niet mist..
Super van jullie dat jullie haar zo goed opvangen, echt +:)+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:11

let er op dat je een particulier bent. Een asiel heeft idd 2 weken bewaar plicht een particulier een jaar. Echter ik zou alle onkosten die je maakt wel noteren de komende periode. Als er een eigenaar komt dit onder zijn/haar neus duwen als het na langere tijd is. Zo is mij ooit ook geadviseerd toen ik een kat wilde houden die al een half jaar de buurt terroriseerde (lees vuilnisbakken leeg jatte en dergelijk werk). Omdat die kat niet tam was heb ik ook via amivedi en foto's en briefjes geprobeerd een eigenaar te vinden. Pas maanden na het besluit dat ik haar wilde houden kon ik ze op een chip laten controleren. Vreemd was wel dat ze ruim volwassen was maar zeer zeer schuw en bang. Gewoon als wild betiteld maar toch gesteriliseerd (in elk geval nooit kittens gehad in al de jaren dat ik haar verzorgde)

Uiteindelijk is heeft ze hier jaren gewoont totdat ze dood gereden is. Een knuffelpoes is het nooit geweest maar ze was aanwezig in huis en dat alleen al was zeer gezellig. Ik mis haar na jaren nog op haar favo stoel liggend.....
Als er na een maand iemand had gestaan die haar eigenaar bleek te zijn dan had ik haar zo terug gegeven. Echter als iemand na vele maanden zou komen dan zou ik een rekening hebben gegeven. Met de hoop dan nnatuurlijk dat het af zou schrikken en ik ze zou mogen houden (maar wel een eerlijke rekening) ;)

Super dat jullie haar zo opvangen maar let er a.u.b. zo op als ze een nestje krijgt dat het zelf nog een kitten is en jullie andere kat ook. De kans dat ze niet snapt wat er aan de hand is bij de bevalling is aanwezig. De kans dat ze gaat spelen met de pasgeboren kittens of ze zelfs op wil eten is ook aanwezig. Verder opletten als de kittens ouder worden dat ze zelf waarschijnlijk nog erg lomp en onbehouwen is. Wij maken in de opvang heel wat mee met dit soort kittens die zelf kittens moeten krijgen. Gaat gelukkig niet altijd fout maar als het fout gaat dan is het vaak foute boel bij dit soort zeer jonge moeders.

Verder de kittens gewoon gezellig in huis op laten groeien en zeker 12 weken bij moeder houden! Je 'boft' wel dat het al veel later op het jaar is en het aanbod kittens erg klein is momenteel. Een nadeel is weer dat je straks rond kerst/oud/nieuw zit en dat mensen ze rond die tijd graag kado willen doen aan iemand. Al zijn de kittens dan nog veel te jong om weg te gaan als ze nu nog geboren moeten worden.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:32

Misschien later losgelaten in jullie geval dierenfan ?

Mijn oudste is van een koppel wat bij mijn toenmalige appartementencomplex in de vuilcontainer was gedumpt. 7 katten, 6 dode en 2 levende, allemaal van hetzelfde nest, allemaal rond de 2 jaar oud. Allemaal gechipt. Ze hadden allemaal de schedel ingeslagen, de 2 zusjes die ik toen opgevangen heb hebben eerst een nacht aan het infuus gelegen en waren ook erg schuw in het begin. Uiteindelijk helemaal goed gekomen, maar toch vreemd. Nooit erachter gekomen wie/waarom ze op zo'n wijze gedumpt waren.

Ik schrijf inderdaad op wat tot nu toe de gemaakte kosten zijn, en zal dit ook blijven doen (doe ik ook voor mijn eigen dieren, dierenhuishoudboekje bijhouden voor beter overzicht :j ) .

Dank je voor je tip, ze is inderdaad erg jong om moeder te worden en ik zal het opschrijven ! Over 2 weken hebben we weer controle bij de dierenarts.
Ze gaan ook niet weg voor 12 weken :n En ik wil ze ook niet ongechipt wegdoen. De kosten neem ik desnoods maar voor mijn rekening, maar we gaan er in ieder geval alles aan doen dat voor de kittens een fijn nieuw thuis gevonden gaat worden en de kans zo klein mogelijk maken dat ze zo eindigen als mama poes :j

Ik hoop gewoon dat ze alles goed doorstaat, maar veel meer dan goed voeren en goed begeleiden kun je niet.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:41

Wat een schatje te.
Een pluim voor jou dat je haar zo liefdevol opvangt.
Stiekem hoop ik dat ze niet terug geclaimd wordt!

Hou je ons hier op de hoogte over de kittens en knappe mama?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:41

Nou ik wist het wel. Adv van Amivedi halen en lekker gaan genieten van jullie nieuwe poes (en kittens) ;-).
Als ik mijn kat mis dan staat hij de volgende dag overal als vermist. Met internet tegenwoordig is dat zo gepiept. Dus als je je kat kwijt bent en je hem echt mist dan onderneem je wel actie lijkt me.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:02

Ik zal jullie op de hoogte houden hoor ;) Heb nog steeds geen echte naam in het hoofd gehad waarbij ik zoiets had : 'klik' , dat is hem.

Zou ik ook doen hoor quintusgl :j Maar blijkbaar wil het nog wel eens voorkomen dat ze na een aantal maanden komen claimen ? Genieten doen we in ieder geval al wel, het is een heerlijke meid om erbij te hebben en ze vermaakt zich prima met haar huisgenoten ;)

Afbeelding
Heerlijk toch die 2 pretbekkies in het bed wat omgetoverd is tot poezenbed :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:16

Dan noem je haar toch klik :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:18

Ontzettend leuk dat je het opvangt en helpt, Wat een lieverd zeg en leuk dat de twee het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Mooier kan niet en heel fijn voor het poesje.

Toppppie wat je allemaal doet voor de dieren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:23

Wat een vreselijk schattige kat en inderdaad een fantastisch duo!

Echt super top dat je haar zo opvangt en zoveel liefde geeft! Heel veel succes met de zwangerschap en geniet maar lekker van je twee pretbekkies! :D

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:25

Ik heb erover gedacht haar Yummy te noemen omdat ze werkelijk waar alles eet :P Maar het is weer een beetje een flauwe naam ;)

Dank je Ragdollcat :) Ben ook erg blij dat ze goed met elkaar overweg kunnen, zijn 2 handen op 1 buik met z'n twee. Elke avond is het je hart vasthouden dat er geen dingen breken want ze racen door het hele huis, :j

Dank je Selka :D ! Ga ik doen <3

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:27

Wat fijn dat ze nu in iedergeval een goed tehuis heeft! hopelijk mag ze blijven of is ze van een familie waar ze evengoed behandeld wordt!

ik zou dr Dotje noemen omdat ze zo lief is
of Face vanwege dr apart getekende snuitje

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:28

jemig wat lijkt die op onze vermiste poes! het is haar niet hoor maar ik schrok wel even:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:30

Wat een prachtige kat zeg!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:31

Ik zou haar Destiny noemen oid. Dit voelt alsof t zo heeft moeten zijn.
Of Twin (tweeling dus)

Dalia is libanees voor lotsbestemming

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:39

Wat goed dat je dat doet!

Mijn tante heeft dit ook gehad, bleek dat de eigenares verhuist was naar een verzorgingstehuis. Dat kan natuurlijk ook.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:44

Aaah .... die wil je toch helemaal niet meer kwijt?! <3

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:48

mooi dat jullie haar zo opvangen. misschien is ze inderdaad wel op een hele brutale manier bij jullie gedumpt door de echte eigenaar... alhoewel ze wel wat weg heeft van jullie eigen poes, dus zou me het wel voor kunnen stellen dat er verwarring was over deze dame. geniet van het kleine grut zodra het geboren is, fijn dat ze er niet alleen voor staat en ze op straat groot moet brengen.
qua naam misschien cheecky? omdat ze zich zo snel aanpast en lekker brutaal gewoon meteen op bed gaat liggen

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:49

Wauw mooie kleuren ! leuk beesie !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:18

Wat een leuke kat en super hoe jullie haar opvangen!
Jammer dat ze al zwanger is. Ik denk ook dat de mensen haar bij je kwamen dumpen.
Jehova's op zondag aan de deur?

Ik zou haar faith noemen denk ik :j