Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nemurin schreef:Een vriendin van mij wil weten of ie nou z'n tong uitsteekt, of z'n hand, of z'n voet...
Cookies schreef:Change_ schreef:Is je mossel een parel aan t maken?
Dat doen toch alleen oesters?
Is het de mossel nog gelukt om helemaal onder het zand te gaan? Of lag dat niet in de bedoeling?
Maaar het komt veel minder vaak voor en ze zijn dan erg klein. Neon schreef:Euhm tsjah... bijzonder... ik dacht aan andere mossels haha (waarom ik dan alsnog het topic open... is me ook een raadsel haha) ik vind hem/haar/het cool... is het een koudwater aquarium? En wat heb je er nog meer in zitte ?
Ze leven samen met een paar jonge sluierstaarten. Op dit moment helpen ze het water in de opgroei bak extra goed te houden en als de jonge sluiers aangesterkt zijn (Zijn mager) dan gaan de mossels mee naar de bak voor de volwassen sluiers.
haha, die filmpjes gingen inderdaad niet erg snel..
) 

FahyaFemke schreef:wat apart!
ik heb er ook nooit over nagedacht wat die nou precies doen, dus vind de foto's en filmpjes erg bijzonder eerlijk gezegd.
Maar lees ik nou iets over filteren? Wat doe ie nou precies dan?
_l_amanda_l_ schreef:haha, die filmpjes gingen inderdaad niet erg snel..
Hoe lang leeft zo een als deze? Kan me voorstellen dat ie wel een maand of wat bezig is om onder het zand terecht te komen, met zo'n graaftempo... Dan is een lang leven wel handig
Wel een leuk beest voor in je aquarium (en het voelt zo raar om "beest" te typen over zoiets)
Maar ik las ook een bericht van een mossel (Noordkromp) die 410 jaar oud was en dat was in 2007. Als die nogsteeds leeft, dan zou je die dus 416 jaar oud zijn nu. xStephanie schreef:Saai? Nee! Fascinerend
Wauw wat gaaf om te zien zeg, nog nooit zoiets gezien en ik vind je mossel gaaf
Was Toy Story leuk trouwens?
Maar toy story staat hier vaak op
?
. Handje zand erover en klaar.. Ze hebben inderdaad wel doorzettingsvermogen
.
Mijn hersenen namen direct de verkeerde afslag.
spatter schreef:ik ben duidelijk een echte dierenvriend, bij de titel dacht ik gelijk aan de diersoort![]()
ik heb een behoorlijk grote vijver die ook niet altijd even helder is
daar zitten wat jonge koi's in, kunnen daar mosselen bij, of gaat dat niet samen?