, ik dacht al waar is ie toch
Knappe man ! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, ik dacht al waar is ie toch
Knappe man ! mick75 schreef:Ik ben dol op ezels! Leuk beestje hoor, knappe vent. Mooie kleur ook. En geweldig leuk om mee te werken.
Heb er zelf eentje in training die voor de duvel nog niet bang is (maar wel heel erg bang is iets fout te doen) en een ego heeft dat de grootte van de boerderij royaal overstijgt. Geweldig dier! Het eerste jaar maakte hij koprollen, flikflaks en salto's achterwaards als hij het ergens niet mee eens was. (hij kwam met een spectaculaire salto achterwaards van de trailer af om het meteen op een bulderen te zetten. Niemand kon zijn ontgaan dat hij gearriveerd was). Maar er valt best afspraken te maken met een ezel, zolang je zijn ezel-zijn maar respecteert. Ik vind ezels fijner om mee te werken dan paarden.
volgens mij hebben ze allemaal wel een beetje een ego tot op zekere hoogte. Ik vind ze ook heel erg fijn om mee te werken, ze zijn zo intelligent en mensgericht, en als ze je eenmaal vertrouwen doen ze echt alles voor je
wel op z'n ezels 
liljebo schreef:Kwam dit topic per toeval tegen en moest hem gewoon openen... ben zo weg van ezels... Wat een leuk ding!!!!
Heb zelf ook een tijd nagedacht over de aanschaf van een ezel, maar er kwam toch wel veel bij kijken (bv minder bestand tegen klimaat hier, volgens kenners) en ze zijn vaak feller tegen huisdieren en ik was toch wel beetje bang voor mijn honden en kat.
Maar ben stiekem wel beetje jaloers. Wat een leuk beest!
Maar soms ontsnappen de kleine geitjes en staan die tussen de ezels, dan doen ze eigenlijk niet echt wat. En ze zijn niet waterdicht dus ze moeten altijd een goede schuilstal hebben. Het grootste probleem imo is dat ze dik worden van lucht, dus je kunt ze eigenlijk niet echt op een (vette) wei zetten.evanescence schreef:Wat leuk om de gijs weer eens te zien!! Ik zou snel weer eens langs moeten komen als ik het zo lees!

volgens mij denken veel mensen dat door het gezegde. Ezels zijn een stuk intelligenter dan paarden en daarbij zijn het geen echte vluchtdieren, dus als er iets engs is of ze iets niet willen/durven zullen ze meestal stil blijven staan (vandaar dat mensen denken dat ze koppig of dom zijn) om eerst te kijken wat het is; dan te beslissen of het niks is en ze er gewoon langs kunnen, of dat ze moeten aanvallen, of afhankelijk van de situatie, vluchten.
hij zal iig kleiner zijn dan 1.15, heb jij mini-ezeltjes? Wat leuk dat je er zoveel hebt
muildieren/muilezels vind ik ook zo leuk!MirandaFuego schreef:Nee ik weet wel dat ze niet echt koppig zijn hoor, daar moet je een arab voor nemen!
love it!