Knappe ezel weer eens ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Knappe ezel weer eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:54

Gijs <3 , ik dacht al waar is ie toch :P Knappe man !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 10:19

Bedankt weer voor de leuke reacties!

mick75 schreef:
Ik ben dol op ezels! Leuk beestje hoor, knappe vent. Mooie kleur ook. En geweldig leuk om mee te werken.

Heb er zelf eentje in training die voor de duvel nog niet bang is (maar wel heel erg bang is iets fout te doen) en een ego heeft dat de grootte van de boerderij royaal overstijgt. Geweldig dier! Het eerste jaar maakte hij koprollen, flikflaks en salto's achterwaards als hij het ergens niet mee eens was. (hij kwam met een spectaculaire salto achterwaards van de trailer af om het meteen op een bulderen te zetten. Niemand kon zijn ontgaan dat hij gearriveerd was). Maar er valt best afspraken te maken met een ezel, zolang je zijn ezel-zijn maar respecteert. Ik vind ezels fijner om mee te werken dan paarden.

Haha geweldig :D volgens mij hebben ze allemaal wel een beetje een ego tot op zekere hoogte. Ik vind ze ook heel erg fijn om mee te werken, ze zijn zo intelligent en mensgericht, en als ze je eenmaal vertrouwen doen ze echt alles voor je :j wel op z'n ezels :D

liljebo schreef:
Kwam dit topic per toeval tegen en moest hem gewoon openen... ben zo weg van ezels... Wat een leuk ding!!!!
Heb zelf ook een tijd nagedacht over de aanschaf van een ezel, maar er kwam toch wel veel bij kijken (bv minder bestand tegen klimaat hier, volgens kenners) en ze zijn vaak feller tegen huisdieren en ik was toch wel beetje bang voor mijn honden en kat.
Maar ben stiekem wel beetje jaloers. Wat een leuk beest!

Ze kunnen idd best fel zijn tegen kleinere dieren, heb Gijs regelmatig achter kippen aan zien rennen in een poging ze plat te stampen met zijn voorhoeven :+ Maar soms ontsnappen de kleine geitjes en staan die tussen de ezels, dan doen ze eigenlijk niet echt wat. En ze zijn niet waterdicht dus ze moeten altijd een goede schuilstal hebben. Het grootste probleem imo is dat ze dik worden van lucht, dus je kunt ze eigenlijk niet echt op een (vette) wei zetten.

evanescence schreef:
Wat leuk om de gijs weer eens te zien!! Ik zou snel weer eens langs moeten komen als ik het zo lees!

Ja moet je doen! Laat anders even weten wanneer je komt, gezellig :D

Overigens ziet hij er in de zomer zo uit:

Afbeelding

*klik*

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:09

Ahwww, super schattig!
Leuk beestje.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:25

Leuk dat is inderdaad heel lang geleden dat er foto's van de ezels voorbij gekomen zijn! De rest er ook nog allemaal?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 11:46

Nee, Jason is kort geleden verkocht naar een leuk plekje (ezelboerderij met heel veel andere ezels). De rest is er wel nog :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:20

Wat een leukerd! <3

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:29

Wat een prachtig verzorgde ezelman. Ziet echt mooi uit. Meeste ezels worden zo aan hun lot overgelaten, daarom vind ik dat jou ezel er uitzonderlijk mooi uitziet. Goed zo !!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:19

aa wat een knapperd :) ik heb nu ook een maandje op huis en dieren gepast waar ook een ezel staat (een grijze) een lieverd maar ook een grote ondeugd :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:09

mick75 schreef:
Ik vind ezels fijner om mee te werken dan paarden.

Mijn paard heeft juist het koppige karakter van een ezel.. :+
Fiffill schreef:
En het is idd lastig om foto's van hem te maken als je dichtbij staat, als je zijn oren er compleet op wilt hebben :D

_O- _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:02

@gootje12 er wordt idd goed voor ze gezorgd (ze zijn niet van mij, ik verzorg ze als in de zin van wandelen ed) :)

@MirandaFuego ezels zijn niet echt koppig imo :+ volgens mij denken veel mensen dat door het gezegde. Ezels zijn een stuk intelligenter dan paarden en daarbij zijn het geen echte vluchtdieren, dus als er iets engs is of ze iets niet willen/durven zullen ze meestal stil blijven staan (vandaar dat mensen denken dat ze koppig of dom zijn) om eerst te kijken wat het is; dan te beslissen of het niks is en ze er gewoon langs kunnen, of dat ze moeten aanvallen, of afhankelijk van de situatie, vluchten.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-03-13 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:05

Gaaf! Hoe groot is Gijs? Wij hebben een soort gelijke kleur ezelin lijkt alleen iets kleiner. Een grijs bonte ezelinnetje van een jaar, ons Evelientje. Dan een bonte hengst en grijs/zwarte ezelin. En nog 2 muilezels. Grappig geheel he. En dat geluid ook!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:07

Nee ik weet wel dat ze niet echt koppig zijn hoor, daar moet je een arab voor nemen! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:07

Pfoe goeie vraag.... zou 'm een keertje moeten meten eigenlijk :) hij zal iig kleiner zijn dan 1.15, heb jij mini-ezeltjes? Wat leuk dat je er zoveel hebt :D muildieren/muilezels vind ik ook zo leuk!

MirandaFuego schreef:
Nee ik weet wel dat ze niet echt koppig zijn hoor, daar moet je een arab voor nemen! :D

Daar heb ik dan weer niet zoveel ervaring mee :Y)

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:14

Wat een leukerd, maar hij staat toch niet alleen? Dat vinden ze niet leuk. Ik heb ook een ezel samen met een shetlander en die kunnen echt niet zonder elkaar. Het is al moeilijk om ze 5 meter uit elkaar te halen (maar wellicht begrijp ik het verkeerd en vindt hij het moeilijk om alleen te wandelen, dat snap ik dan weer wel).

En ezels houden nu eenmaal niet van bruggen, het heeft ons ooit eens een hilarische 30 minuten gekost om onze ezel (Gijsje, merrie) over een bruggetje te krijgen. Gelukkig heb ik een sterke echtgenoot die de achterhand omhoog kon tillen. Toen ze er eenmaal op stond moest ze wel, hahahaha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:18

Uiteraard staat hij niet alleen, maar hij is er vroeger eigenlijk bijna altijd uit geweest met minimaal 1 andere ezel of pony erbij, dan is hij minder snel bang voor dingen. Nu ben ik dus meer met 'm alleen aan het oefenen.
Rest heeft hier echt 0 problemen met welke bruggen dan ook, hij is gewoon een beetje een held op sokken :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:09

Wat een schatje zeg :D

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:09

wat een schatje!!! <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:35

Geweldig altijd die oren _/-\o_

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:40

Jeumig, wat een vetklep! Ik dacht dat de mijne erg waren na een winter van "veel-hooi-om-kacheltje-aan-te-houden"! :D

Gijs is leuk! Mooi kleurtje ook!

geezzzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:27

Prachtig dier! Ik zou het best leuk vinden al er eens wat meer mooie ezelfoto's op bokt verschijnen!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:18

Wat een zwoele blik! Maar je ziet de wilde vurige hengst er diep inzitten :+

Italo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:24

Wat een lieverd!! Die beestjes hebben toch zo'n gave oortjes hé := love it!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:15

Wat een leuke ezel, die oren zijn geweldig!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:27

Koppig zijn ze zeker niet. Wel eigenzinning, en je moet goed stevig in je schoenen staan om ermee te werken. Is de ezel niet volkomen overtuigd van jouw leiderschap dan zal hij meteen en zonder aarzelen zelf de touwtjes in hoeven nemen, en wel op z'n ezels. En dat kan heel vervelend zijn.

Het stil gaan staan bij enge dingen is ook heel eenvoudig: Dan overwegen ze hun opties. Jou volgen (moet je dus wel z'n vertrouwen voor hebben want anders nemen ze die optie niet eens in overweging), aanvallen, blijven staan wachten tot het enge iets weg gaat of een eventuele andere optie. Van een compliment groeit hij tot 2 x zo groot.

De ezels van mijn werk kunnen trouwens prima met andere dieren samen, zelfs de meest dominante. Een van de katten mag zelfs op 'm rijden. Een bepaald schaap, daar heeft ie wel echt de pik op en die vreet ie het liefste zo op en kinderen heeft ie het ook niet op.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:47

Ik vind hem ongelofelijk stoer!