Stinkdier Jillz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Re: Stinkdier Jillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:08

Dan vraag ik mij af, hoe zit dat met het stinken? :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:14

Je zegt dat het geen huisdieren zijn... Je hebt er wel 1...
Je wilt er 1 bij, maar bent bang dat de jouwe verwilderd...

Laat die dieren toch lekker dier zijn en verwilderen..Doe er 1 bij.. En laat ze lekker dier zijn...
Waarom deze als huisdier houden terwijl je er zelf zo op tegen ben?

Ik snap dat echt niet hoor..
Triest dat ze ook nog aangeboden worden. Diertjes hebben geen leven.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:53

Jolliegirl schreef:

Laat die dieren toch lekker dier zijn en verwilderen..Doe er 1 bij.. En laat ze lekker dier zijn...

Geen leven?
Jillz is enorm happy!
Ik snap het idee "laat die dieren lekker dier zijn", daar ben ik het mee eens.
Toch heb ik Jillz tam gemaakt en ik weet zeker dat hij super gelukkig is bij mij.
Omdat hij al zo jong was weet hij niet anders.

Vind deze reactie begrijpelijk, maar ook wel kwetsend... net alsof ik niet goed ben voor mijn skunk.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:54

LauEef schreef:

Als hij zich bedreigd voelt kan hij "sproeien"... en dat wil je niet ruiken... echt niet!
Maar Jillz heeft dat maar 2x gedaan toen hij jong was en de wereld nog nieuw en eng was.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:00

@Daniellejody, misschien heb je wat aan deze link, is van de VEZ, Vereniging van liefhebbers van Exotische Zoogdieren, daar zijn ook stinkdierhouders te vinden. Maar misschien zit je daar al bij?
http://www.ter.nl/vez_prj/index.php

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:53

Daniellejody schreef:
LauEef schreef:

Als hij zich bedreigd voelt kan hij "sproeien"... en dat wil je niet ruiken... echt niet!
Maar Jillz heeft dat maar 2x gedaan toen hij jong was en de wereld nog nieuw en eng was.

Ik heb werkelijk nog nooit een stinkdier geroken! Gelukkig doet hij het niet dan :+

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 15:55

@Zoolgangster, dankje :)
@LauEef geloof me... dat wil je echt niet ruiken xd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:19

Daniellejody schreef:
Jolliegirl schreef:

Geen leven?
Jillz is enorm happy!
Ik snap het idee "laat die dieren lekker dier zijn", daar ben ik het mee eens.
Toch heb ik Jillz tam gemaakt en ik weet zeker dat hij super gelukkig is bij mij.
Omdat hij al zo jong was weet hij niet anders.

Vind deze reactie begrijpelijk, maar ook wel kwetsend... net alsof ik niet goed ben voor mijn skunk.

Excuus als dit kwetsend is overgekomen!
Absoluut niet mn bedoeling.

Maar je spreekt jezelf een beetje tegen.
Je adviseert om ze niet als huisdier te nemen. Maar zelf doe je het wel, en wil je er zelfs een tweede bij.
Dat dier kan de kans krijgen nog te verwilderen met een soortgenoot. En om je ''eigen plezier?'' wil je dit voorkomen en er nog 1 tam maken.
Ik snap die denkwijze geloof ik niet helemaal.
Dat Jillz niet anders gewent is, is logisch.. Maar dat betekend niet dat een dier zonder soortgenoten zou moeten..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:03

Kijk eens bij stichting aap hoeveel stinkdieren ze opvangen jaarlijks.
Ik zag er hier afgelopen zomer één gratis op marktplaats staan en een ander voor € 25.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:03

Heb je dat tegen mij? :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:14

Nee, niet echt haha.
Ik wil maar zeggen hoe makkelijk mensen aan een stinkdier kunnen komen.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:12

@Jolliegirl , klopt klopt... ook hier ben ik het met jou eens.

Maar.. voor Jillz ben ik zijn "soortgenoot" hij is zeker geen 2e vriendje nodig. Maar ik zou het wel leuk vinden voor hem.

Ik raad een skunk als huisdier af als je het beestje echt in huis neemt, in de woonkamer zet en het behandeld als een hond.
Daarentegen heeft Jillz hier een ruime alluminium kooi en woont hij gewoon buiten.
Dus Jillz is feitelijk geen "huisdier". Het in huis nemen van een stinkdier ben ik echt fel op tegen.
En ja ik spreek mijzelf er ook in tegen met de mening dat je een wild dier gewoon wild moet houden, echter ben ik er van overtuigd dat Jillz enorm happy is en hij er niet onder lijdt dat hij een tam dier is.
Mocht ik een tweede skunk willen (zit ik over te denken, is niet zeker) zou ik dat op dezelfde manier doen, met 4 weken opvoeden zodat het diertje niet beter weet.

Ik vind je bericht nu wel iets vriendelijker en begrijpelijker, maar het kan me enorm kwetsen als ik lees dat mijn dier "geen leven heeft".
Vorig jaar ging ik op vakantie, belt mijn moeder dat ik beter maar weer thuis kan komen... Jillz was sterk vermagerd en gewoon uit heimwee gestopt met eten. Dat zegt genoeg hoe blij hij bij mij is.
Overdag sjouwt hij lekker met de honden over het erf, maar zodra baasje thuis is wijkt hij geen centimeter van mijn voeten.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:15

@Laptopmuis... ja echt zonde. Het lijken zulke leuke dieren om in huis te nemen, maar man man wat kunnen ze er een bende van maken en wat hebben ze een sterke eigen wil.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:22

Wat een heerlijke foto's!
Ik vind stinkdieren zo ontzettend leuk. Ben wel van de wat meer exotische dieren (heb zelf een witbuikegel) maar stinkdieren zijn zo moeilijk te houden, dat vind ik ook niet eerlijk naar zo'n dier toe. Zoals hier al vaker is genoemd het is idd geen huisdier. Maar ze blijven zo leuk, ik hou het wel bij plaatjes kijken :D

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 09:39

@Fiffill , Witbuikegels heb ik ook gehad... zijn super leuke dieren. En ja ook nog knuffelbaar :D

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:22

Hoe is het nu met haar?

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 09:55

Goed. Helaas begint ze steeds slechter te zien en heb ik de indruk dat haar gehoor ook achteruit gaat. DA geeft aan dat dat vaker voorkomt bij albino's. Dit maakt dat ze overdag niet los over het erf kan lopen, ze raakt snel in paniek als ze ergens tegen aan botst. Ze gaat alleen nog maar los als ik er zelf bij ben en dan kan ik haar begeleiden over het erf. Ze loopt dan vlak achter mij aan en probeert mijn voeten te volgen. Verder is het een heerlijke knuffel en gaat alles goed!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:23

Ik ben het met Jolliegirl eens; allemaal hoogdravende principes, "stinkdieren zijn geen huisdieren" etc.
Maar wél nestjes fokken, én jongen particulier verkopen. Nog wel van albino´s waarvan het blijkbaar bekend dat ze een grote kans hebben op gezondheidsproblemen.
Schiet mij maar lek.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 12:23

@Kuggur, Waar komt dit opeens vandaan? Ik fok niet met Jillz en de broertjes en zusjes van Jillz zijn bedrijfsmatig verkocht. Niet aan particulieren dus.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:51

Daniellejody schreef:
@Kuggur, Waar komt dit opeens vandaan? Ik fok niet met Jillz en de broertjes en zusjes van Jillz zijn bedrijfsmatig verkocht. Niet aan particulieren dus.

Nee, maar wel met de ouders van Jillz, blijkbaar.

Ik vind het niet aardig om een beestje met 4 weken bij zijn ouders weg te halen, 'omdattie dan niet beter weet' en vervolgens ook nog te vertellen dat hij in paniek is, wegkruipt in zijn nachthok, bijna niets ziet en eigenlijk alleen een leuk leven heeft als jij aandacht voor hem maakt. Sorry als dat bot overkomt en ik vind het heus een heel leuk diertje, maar ik vraag me gewoon een beetje af of je hem er een plezier mee doet dattie alleen los mag als jij erbij bent.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 13:26

@Tink89, maar ze heeft een super groot verblijf. Ze zit echt niet alleen in haar nachthok weg te kwijnen. Mischien heb je dat beeld, maar dat is zeker niet zo. Ze loopt alsnog het grootste gedeelte van de dag los omdat ik veel thuis ben.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:09

Balen dat haar zicht en gehoor achteruit gaan.
Lijkt me voor jou erg moeilijk om dit te zien bij je dier/