Leuk topic!
Zal ik es beginnen opnoemen?
Eerst de paarden: 4 friezen, een tuiger, een kwpn-er, twee rijpony's, een new-forest, 10 minipaardjes
De honden: 1 labrador, 5 jack russells, 2 chihuaua's
De katten: 5 katers
De vogels: een volière vol kanaries, zebravinkjes en nog wat exotische vogeltjes
Het pluimvee: 17 pauwen (waaronder 1 witte), 4 verschillende kippenrassen nl zijderhoenders, krielcochins, aracuana's en legkippen. Van elks hebben we ongeveer 5 kippen en 1 haan. Ook nog 2 eendjes
Een minikoe, een schaap en een geit om de weides te onderhouden wat de paarden niet opeten
Een dwergkonijn en een minihaasje
6 cavia's
Twee! vissen
En we gaan allebei fulltime werken en geven nog dressuurlessen en mencursussen in het weekend en we rijden ook nog aangespannen wedstrijden op nationaal niveau. Nu met dit weer is het een halve dagtaak om alles te verzorgen ook nog. Ja, we werken dus 7 op 7 en we zijn eigenlijk goed gek, maar ja, verslaafd aan beestjes hé! En we zorgen er ook voor dat ze allemaal een luxeverblijf hebben. Maar we hebben ons wel voorgenomen, als er nu sterven, dat we toch niet zoveel meer in huis gaan halen! Maar soms gaat dat vanzelf, want een groot deel van onze dieren zijn bij ons terecht gekomen nadat ze verloren waren gelopen of niet meer gewenst waren en dan vragen mensen of ze bij ons mogen komen, want wij zijn toch zo'n liefhebbers en hebben veel plaats en de dieren zijn zo goed verzorgd en op eentje komt het dan toch ook niet meer! Maar ja, iedere keer eentje erbij en dan wordt het plots toch vol! Moet zeggen dat we de laatste jaren al een paar keer een steen van ons hart hebben moeten maken en nu heb ik geleerd om nee te zeggen, want op den duur hebben we gewoon geen tijd voor onszelf meer. Vakantie nemen we ook al jaren niet meer, want het is altijd moeilijk om voor goeie oppassen te zorgen. In september vorig jaar zijn we 5 dagen weg geweest (na 7 jaar geen vakantie gehad te hebben) en hebben mijn ouders de honeurs waargenomen, maar is altijd toch weer zorgen van op afstand voor ons.
Maar als je dan gisteren na het werk nog even gezellig je paardje rijdt en het gaat super goed, dan stap je af met een fantastisch gevoel en dan weet je dat het allemaal de moeite waard is! Dieren zijn eerlijk en het is gewoon onze grote familie!