Nog meer gezinnen met een beestenboel thuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:05

1 hond
2 katten
1 konijn
3 kippen
1 paard
1 schaap

er was nog een 3e poes en een 2e konijn en natuurlijk een haan maar die zijn overleden. Meestal komt het door mij en mijn vader. zodra er een konijn alleen over blijft komen er allemaal mailtjes in mijn inbox van marktplaats met konijntjes en daar moet ik dan weer contact mee opnemen.. Mn moeder wil helemaal geen konijnen meer ook geen kippen en het paard vind ze ook niks (dat zegt ze, stiekem knuffelt ze elke keer met haar als ze thuis komt, ruimt mest als dat er ligt en geeft haar te eten)
Wil er graag een 2e paard bij over een aantal jaar, mijn vader is zoals te verwachten helemaal enthousiast en mijn moeder niet net als bij alle andere dieren :+

Tegenwoordig ben ik meer bij mijn vriend en ga daar dan ook wonen, we willen dan ook een kat, ik maak hem al helemaal enthousiast met honden en katten en ook hij is zo waar zelf op zoek gegaan naar allerlei beestjes :Y) dat wordt dus nog wat later :)

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:06

Wauw Nadita, wat een prachtige beestenboel heb jij. Leuke foto's!

Louise74

Re: Nog meer gezinnen met een beestenboel thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:08

Dat gaat helemaal goed komen bij jullie heidiLOVER, wat leuk om te lezen dat jouw vader degene bij jullie thuis is die de beestenboel mede in huis haalt.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:12

6 honden( drie tollers twee teckels en een van ganzenwinkel)
4 paarden (appaloossa fries bwp en poolse hunter)
1 kat ( van ganzenwinkel)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:17

ik vind het nog wel meevallen hoor TS :D

hier

4 honden( spaanse galgo, spaanse mastin, bouvier en poedeltje)
9 poezen, jeweetwelkaters
2 schapen
hangbuikzwijntje
5 kalkoenen
5 eenden
tig kippen
4 duifjes
veel cavia's(ben even de tel kwijt)
4 paarden
3 luipaardgekko's

en we zijn al een heel deel geminderd :o

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:22

Leuk topic!

Zal ik es beginnen opnoemen?

Eerst de paarden: 4 friezen, een tuiger, een kwpn-er, twee rijpony's, een new-forest, 10 minipaardjes
De honden: 1 labrador, 5 jack russells, 2 chihuaua's
De katten: 5 katers
De vogels: een volière vol kanaries, zebravinkjes en nog wat exotische vogeltjes
Het pluimvee: 17 pauwen (waaronder 1 witte), 4 verschillende kippenrassen nl zijderhoenders, krielcochins, aracuana's en legkippen. Van elks hebben we ongeveer 5 kippen en 1 haan. Ook nog 2 eendjes
Een minikoe, een schaap en een geit om de weides te onderhouden wat de paarden niet opeten
Een dwergkonijn en een minihaasje
6 cavia's
Twee! vissen :+

En we gaan allebei fulltime werken en geven nog dressuurlessen en mencursussen in het weekend en we rijden ook nog aangespannen wedstrijden op nationaal niveau. Nu met dit weer is het een halve dagtaak om alles te verzorgen ook nog. Ja, we werken dus 7 op 7 en we zijn eigenlijk goed gek, maar ja, verslaafd aan beestjes hé! En we zorgen er ook voor dat ze allemaal een luxeverblijf hebben. Maar we hebben ons wel voorgenomen, als er nu sterven, dat we toch niet zoveel meer in huis gaan halen! Maar soms gaat dat vanzelf, want een groot deel van onze dieren zijn bij ons terecht gekomen nadat ze verloren waren gelopen of niet meer gewenst waren en dan vragen mensen of ze bij ons mogen komen, want wij zijn toch zo'n liefhebbers en hebben veel plaats en de dieren zijn zo goed verzorgd en op eentje komt het dan toch ook niet meer! Maar ja, iedere keer eentje erbij en dan wordt het plots toch vol! Moet zeggen dat we de laatste jaren al een paar keer een steen van ons hart hebben moeten maken en nu heb ik geleerd om nee te zeggen, want op den duur hebben we gewoon geen tijd voor onszelf meer. Vakantie nemen we ook al jaren niet meer, want het is altijd moeilijk om voor goeie oppassen te zorgen. In september vorig jaar zijn we 5 dagen weg geweest (na 7 jaar geen vakantie gehad te hebben) en hebben mijn ouders de honeurs waargenomen, maar is altijd toch weer zorgen van op afstand voor ons.
Maar als je dan gisteren na het werk nog even gezellig je paardje rijdt en het gaat super goed, dan stap je af met een fantastisch gevoel en dan weet je dat het allemaal de moeite waard is! Dieren zijn eerlijk en het is gewoon onze grote familie!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:22

Oh, ik moet mijn man toch echt dit topic laten lezen. Het valt echt nog wel mee bij ons....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:24

Hmmm... bij ons valt het mee in variatie:

- 6 honden (5 mechelse en 1 duitse herder)
- 2 katten (bengalen)
- 1 paard (KWPN)

Ik vind dat ik er al een dagtaak aan heb. Snap niet waar sommige van jullie de tijd én het geld vandaan halen om zoveel dieren te onderhouden. Als ik al kijk wat mijn paard en die honden ons kosten...
Laatst bijgewerkt door Caesar op 22-01-13 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:25

mdr schreef:
Leuk topic!

Zal ik es beginnen opnoemen?

Eerst de paarden: 4 friezen, een tuiger, een kwpn-er, twee rijpony's, een new-forest, 10 minipaardjes
De honden: 1 labrador, 5 jack russells, 2 chihuaua's
De katten: 5 katers
De vogels: een volière vol kanaries, zebravinkjes en nog wat exotische vogeltjes
Het pluimvee: 17 pauwen (waaronder 1 witte), 4 verschillende kippenrassen nl zijderhoenders, krielcochins, aracuana's en legkippen. Van elks hebben we ongeveer 5 kippen en 1 haan. Ook nog 2 eendjes
Een minikoe, een schaap en een geit om de weides te onderhouden wat de paarden niet opeten
Een dwergkonijn en een minihaasje
6 cavia's
Twee! vissen :+

En we gaan allebei fulltime werken en geven nog dressuurlessen en mencursussen in het weekend en we rijden ook nog aangespannen wedstrijden op nationaal niveau. Nu met dit weer is het een halve dagtaak om alles te verzorgen ook nog. Ja, we werken dus 7 op 7 en we zijn eigenlijk goed gek, maar ja, verslaafd aan beestjes hé! En we zorgen er ook voor dat ze allemaal een luxeverblijf hebben. Maar we hebben ons wel voorgenomen, als er nu sterven, dat we toch niet zoveel meer in huis gaan halen! Maar soms gaat dat vanzelf, want een groot deel van onze dieren zijn bij ons terecht gekomen nadat ze verloren waren gelopen of niet meer gewenst waren en dan vragen mensen of ze bij ons mogen komen, want wij zijn toch zo'n liefhebbers en hebben veel plaats en de dieren zijn zo goed verzorgd en op eentje komt het dan toch ook niet meer! Maar ja, iedere keer eentje erbij en dan wordt het plots toch vol! Moet zeggen dat we de laatste jaren al een paar keer een steen van ons hart hebben moeten maken en nu heb ik geleerd om nee te zeggen, want op den duur hebben we gewoon geen tijd voor onszelf meer. Vakantie nemen we ook al jaren niet meer, want het is altijd moeilijk om voor goeie oppassen te zorgen. In september vorig jaar zijn we 5 dagen weg geweest (na 7 jaar geen vakantie gehad te hebben) en hebben mijn ouders de honeurs waargenomen, maar is altijd toch weer zorgen van op afstand voor ons.
Maar als je dan gisteren na het werk nog even gezellig je paardje rijdt en het gaat super goed, dan stap je af met een fantastisch gevoel en dan weet je dat het allemaal de moeite waard is! Dieren zijn eerlijk en het is gewoon onze grote familie!

Wat je zegt klopt helemaal. Er gaat mega veel geld in zitten, tijd en zorgen op zijn tijd, maar wat krijg je er toch een boel voor terug. Ze zijn eerlijk en geven zoveel liefde, op de vissen na dan ;)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:25

Haha, goed idee Louise! Bij ons dus blijkbaar niet :D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:26

Boh, zelfs die vissen vallen wel mee, want die zwemmen altijd zo op dezelfde plaats 's morgens als ze mij zien, net of ze naar mij zwaaien om eten te krijgen. En ze weten dat echt wel, want daarna doen ze dat niet meer. Dus je ziet, zelfs van een vis kan je wat affectie krijgen (al is het dan maar gewoon om hun eten te krijgen) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:28

De beestenboel was er voor de kids :Y)

We hebben een zoontje en een dochter, bijna 2 en 0 jaar

7 paarden
4 pony's
2 Vlaamse reuzen
3 katten
2 honden

Cavia's zijn uitgestorven sinds vorig jaar. Vijvervissen afscheid van genomen toen ik zwanger was, geen vijver meer

Op verlanglijst: scharrelkippen :D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:29

Caesar schreef:
Hmmm... bij ons valt het mee in variatie:

- 6 honden (5 mechelse en 1 duitse herder)
- 2 katten (bengalen)
- 1 paard (KWPN)

Ik vind dat ik er al een dagtaak aan heb. Snap niet waar sommige van jullie de tijd én het geld vandaan halen om zoveel dieren te onderhouden. Als ik al kijk wat mijn paard en die honden ons kosten...

Ja, daarom ook dat we zo hard werken en er nog van alles bij nemen om de kosten wat te dimmen, maar ja, er gaat toch nog een groot deel van ons loon naar onze hobby, allé, ik noem het een passie. En ja, mijn man klaagt daar ook wel dikwijls over!

heidiLOVER

Louise74 schreef:
Dat gaat helemaal goed komen bij jullie heidiLOVER, wat leuk om te lezen dat jouw vader degene bij jullie thuis is die de beestenboel mede in huis haalt.

Dat denk ik ook wel! Mijn moeder heeft alleen voor de hond gezorgd, maar daar stemt mijn vader net zo hard in mee.
Kan hij lekker lange rondjes mee lopen in het weekend, is hij soms uren weg :)

RenWaBl

Wij hebben ook best wat beestjes. :j
- 3 paarden, waarvan er 1 niet bij ons thuis staat -> 2x Fjord en 1x KWPN
- 2 konijnen -> 2x dwerg konijntjes
- 2 katten -> 2x Europese korthaar katers

Vroeger hebben we geiten, kippen, baardagamen, een hond en 2 koeien gehad. :D Maar al die ruimte is naar de paarden gegaan haha.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:30

Wij wonen in een hoekhuis en hebben ook aardig wat dieren thuis!
2 honden, ook een viszla :) en een kruising yorkshire x diamond terriër.
Een Maine coon en een zwarte huis tuin en keuken kat.
Een valkparkiet, een warmwateraquarium en ik heb op mijn kamer een koudwaterbakje.
Buiten hebben we nog een ren met 5 cavia's en een konijn, en een aardig groot kippenhok, maar die staat nu even leeg en daar komen van de zomer kwartels in.
En dan heb ik natuurlijk nog m'n paard, maar zei staat niet aan huis. /3

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:31

Mdr: Vrees dat als ik de ruimte had gehad, het bij ons niet veel anders was geweest. Ik geniet elke van ons beestenspul en heb nog liefde voor veeeeeeeel meer. Neem mij woorden over de vissen terug, want zelfs van de vissen krijg je liefde :j Jullie zijn goed bezig!

[***]: dat verhaal ken ik maar al te goed....voor de kinderen!!!

En er blijven maar dieren bij komen, vind het geweldig om te horen van een ieder!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:34

Iemand nog een tip hoe een grijze roodstaart zonder stress, is nml een echte stresskip, snel terug in de kooi te krijgen. Mevrouw is lekker aan de wandel, maar ik krijg straks kids te spelen. En die vinden zo'n grote snavel toch wel een beetje eng....Jammer genoeg stapt ze niet op de arm, maar gaat rond bedtijd zelf haar kooi in.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:38

och, ik ben de vissen in de vijver vergeten :o

ach, het is ook zo gek als je het maakt
natuurlijk kosten dieren veel maar bijvorrbeeld het hangbijkzwijntje(13 jaar) eet nog meer brokjes als de welsh a
schaapjes kosten in de zomer dan weer bijna niks en kippen leveren weer eitjes en kippevlees(haantjes) op
af en toe fok ik een nestje cavia's en dat levert dan weer een zak voer op

afspraak is wel dat er geminderd wordt
dus er komt geen hangbuikzwijntje meer als deze sterft, ze is nu 13 jaar
de schapen zijn ook al bejaard , net als de 3 honden van 13 en 2 x 11 jaar

ik wil dus terug naar 3 honden en verder kleinvee wat makkelijk door iedereen te voeren is , naast de 4 paarden dan

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:41

Ik woon nu sinds een jaar samen in een appartement. Zijn begonnen met 5 Chinchilla's en 2 gerbils. Nu een jaar later is de ouderdom sterfte te merken helaas, 2 chinchilla's en 2 katten en sinds kort een paardje erbij.

Heb ook nog regelmatig de hond van mijn moeder te logeren en in het ouderlijk huis staan nog 3 gigantische aquaria te draaien.

Mijn vriend zit stiekem te kijken naar een jong katje of hondje nu, maar daar willen we pas aan beginnen als de andere 2 katten er niet meer zijn en we groter wonen.

Overigen ben ik wel degene die de diertjes mee naar huis neemt :P Bij mijn ouderlijk huis was het altijd een grote dierenboel, 2 cavia's, 2 konijnen, 3 vogels, 3 katten, 1 hond en 5 aquaria.
Bij mijn schoonouders is er geen dier te bekennen op de zwerfkatten die oma voert na.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:44

1 Shetland Sheepdog
1 Chow Chow
1 amerikaanse akita
3 kippen
4 welsh pony's
1 arabier
1 merens
en uhm een heleboel vissen

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:45

En ik dacht dat het hier overbevolkt was :wow:

1 paard
3 pony's
11 katten + buiten nog 5 zwervers
2 honden
3 konijnen

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:48

Heerlijk zo'n topic, kan helpen om de partners over te halen om nog 1 diertje erbij te nemen. Kijk maar in dit topic zijn er mensen met veeeeeel meer dieren. ;)

Voor nu hebben wij er even genoeg, totdat dochterlief groot en wijs genoeg is voor een eigen pony (als ze het dan nog wilt) en papa is om te praten....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:49

Het valt op dit moment wel mee..

Mijn man en ik zijn beide dierengek.

We hebben op dit moment 2 chihuahua's
Jack en Mufasa:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn pony offcorse Diaz:
Afbeelding

En een slang , Jafar:
(nu al een stukkie grote)
Afbeelding

Dus op dit moment 1 dier meer dan gezinsleden ;)

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:05

Gezellig toch?: stuk natuur in huis :D
Soms zeg ik weleens tegen mijn man: was het niet eenvoudiger te beginnen met een 4-span paarden dan met kinderen? :P
Alle gekheid op een stokje: we hebben 2 kinderen en die vinden dieren ook erg gezellig en gelukkig zijn ze niet allergisch.
We zijn ooit 3 hoog begonnen met een nijntje, toen eengezinswoning met nijnen, caviaatjes, 2 hondjes, paard in pension, poes en katertje, ratjes, hamster.
En tegenwoordig wonen we vrijstaand en konden om die reden een pony erbij kopen en het andere paard aan huis houden. Owja en er is een poes bijgekomen.