Sneeuwtuin met vogels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Re: Sneeuwtuin met vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:49

Owww tarwezemelen hebben we voor de paarden, dus dat kan ik er in kieperen. Rozijnen ook nog liggen geloof ik. Nu nog eens op zoek naar geschikte bakjes, want koffiebekertjes smelten natuurlijk.

Thanks voor de tips :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:49

mijn tip....

Want ja ik heb er heel erg veel gemaakt. Thuis en op het werk met clienten.

Stop het vet in een bak en doe het in de magnatron en zet die even aan. Het vet word zachter en is uit eindelijk kneedbaar.

Gooi dan alle zaadjes, rozijnen, lijnzaad, zemelen,havermout of whatever er in. Kneed het er goed doorheen en gooi het in een vorm. Druk het aan en zet hem even in de koelkast of vriezer.

Door dat het vet minder dun word stolt het sneller. Plus als je de zaadjes er door heen doet als het vet vloerbaar is dat stijf het op terwijl al het voor op de bodem ligt en boven in bijna niks.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:56

Wat leuk!! Ik ben echt jaloers! Wil ook een tuin vol vogels hebben :D Wie weet volgend jaar :D Leuke foto's :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:58

Wat een goede tips en leuke reacties hier :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:59

Ja, ik ga ze meenemen voor op m'n werk, zal de ouwetje eens aan het werk zetten voor de vogels :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:22

wat een leuke foto's, ziet er gezellig uit zo zeg :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:29

druppeltje schreef:
Wauw leuke foto's. Hier krijg ik ze nooit mooi op de foto. Sinds gisteren heb ik ook een pindakaaspot buiten staan, ik ben benieuwd wat daar op afkomt.

Als je geluk hebt een specht, maar die komen niet in de echte bebouwing denk ik.
Ik smeer vaak klodders op een boom, daar zitten spechten en boomkruipertjes bij.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:37

Gezellig he, die vogeltjes in de tuin. Dat is ook zo ongeveer wat hier langs komt voor een hapje eten. Wij hebben ook verder geen aparte vogelsoorten, maar deze zijn ook leuk genoeg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:38

Cindyrella schreef:
Owww tarwezemelen hebben we voor de paarden, dus dat kan ik er in kieperen. Rozijnen ook nog liggen geloof ik. Nu nog eens op zoek naar geschikte bakjes, want koffiebekertjes smelten natuurlijk.

Thanks voor de tips :)

Nee hoor, plastic bekers kan prima, je laat het vet toch niet zo heet worden, dat werkt niet.

Je kunt idd al het mogelijke voeren maar niet alle vogels eten aan vetbollen dus een plankje met lekkers is ook een goede manier om andere vogels te trekken.

Brood, gekookte aardappelen, gekookte broccoli of bloemkool, fruit, schillen, alle soorten zaden, rozijnen, krenten, pindakaas, stukjes kaas of korstjes (zonder was natuurlijk), restjes vlees, ham, spekjes.
Bijna alles kun je wel voeren.

Van de week ging hier een vlaamse gaai er met een hele plak brood vandoor! Die had ik op een tak geprikt en hij heeft hem er in de vlucht vanaf getrokken! :oo

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:08

Wat super leuk, zou dat ook zo graag willen, maar is dat verstandig met katten in de tuin?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 20:14

Die van mij komen nu niet buiten :') Of iig amper, ze vinden er niets aan met dit weer. Maar ze jagen sowieso niet, daar zijn ze volgens mij te simpel voor :')

Maar je zou misschien ook iets hoog kunnen creëren, waar de katten er niet bij kunnen?

Iedereen bedankt voor de leuke reacties :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:19

minka schreef:
Wat super leuk, zou dat ook zo graag willen, maar is dat verstandig met katten in de tuin?

Ja hoor maakt niets uit, ik heb ook 3 katten en dat zijn ook nog echte jagers.

Gewoon zorgen dat je een open ruimte hebt (terras of grasveld) waar je de boel neerzet en dan liefst een plank op een paal die net iets hoger zit dan het 'springbereik' van een kat (zodat ze niet in één keer op het plankje kunnen springen). Op de grond voeren kan ook prima als de open ruimte groot genoeg is.

Onze katten komen geregeld met vogeltjes thuis maar die komen nooit bij de voederplek vandaan :n