Aussie pups, welke van de 2 wordt het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Aussie pups, welke van de 2 wordt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:25

Ben ik zeker met je eens hoor maar vind dat je als fokker niet kan opleggen welke hond ze 'moeten" nemen. daar je vaak ziek zoals hierboven dat mensen toch teleurgesteld zijn. En dat is jammer. En karakter en dergelijke kan nog zo veranderen en is zo van invloed van wat na die 8 weken gebeurd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:29

Nee dat kunnen ze niet maar je behoud als fokker wel het recht een bepaalde hond niet aan beginners ea mensen mee te geven :D

Als ik een nest fok, kies ik zeker wel de mensen uit op wat ik zie van de pups sommige zijn echt te fel voor bepaalde mensen die moet je niet combineren dan word het sowieso een teleurstelling.
Daarnaast zou ik nooit iemand een pup laten kiezen op kleur karakter gaat voor en evt exterieur als iemand wil showen/fokken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:37

wij hebben tot nu toe (nou ja mijn ouders van voornamelijk) zelf uitgekozen. Onze hond hebben we ook zelf uitgekozen, was eigenlijk gelijk een (uiterlijk) klik. Heb wel gevraagd hoe ze qua karakter overkwam bij de fokker.
Nu bij een volgende pup zou ik waarschijnlijk dingen anders doen. Misschien veel meer vragen, nu weet ik dat ik trainen erg leuk vindt, wist ik toen nog niet. Gingen wel een puppiecursus doen maar verder hadden we zoiets we willen graag een boxer. Ik heb wel voorkeuren qua uiterlijk, zo draai ik me bijvoorbeeld nog een keer extra om als ik een bijna zwarte boxer zie, maar als een fokker tegen mij zou zeggen dat karakter is te pittig voor je dan zou ik daar echt wel naar luisteren. Ik zou dus zelf graag een combi willen. Liefst geen pup welke me niet aanspreekt en ik geen klik mee heb maar moet ook niet thuis zitten met een hond en we zijn beiden niet gelukkig. Nou ja in principe is bij mij de volgorde klik, karakter en dan kleur.

In dit geval zou ik juist blij zijn dat er twee pups zijn welke zouden passen en welke ook toegewezen worden door de fokker.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:37

spannend hoor, ik vind pup 2 ook echt super leuk om te zien

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:42

Ben ik niet met je eens. Mijn eerste hond (cairn terrier) was de brutaalste van het nest met 5 weken klom ze al over het hek. Toen ik dat hoorde vroeg ik de fokkers of ik die mocht hebben. Trainde toen al heel veel honden. Deze donder heb ik best veel mee te doen gehad, maar wat een super hond vooral haar direkte karakter moest je tegen kunnen, maar ze is tot op het laatst ondernemend geweest. Fokkers waren ook heel blij dat ik wist wat ik in huis haalde.
Mijn huidige Cairn heeft erg veel jachtinstinct en wil altijd heel zelfstandig zijn. Luisterd redelijk voor een cairn..... tja.... Luisteren vind ze gewoon niet nodig..... zucht. Maar in het bos en hei loopt ze gewoon los. Ze houd ons wel in de gaten. Maar er moet dan geen konijn wegschieten. Dan is ze weg. We blijven gewoon wachten tot ze terug komt of ze even kijkt waar we zijn. Echt weg is ze nog nooit geweest.
Maar ze heeft een verdomd rare karakter en ik zeg regelmatig tegen haar dat ze blij moet zijn dat ze bij ons is terecht gekomen. Want zo'n hond begrijpen moet je wel wat kunnen. Geen hond voor beginners :-) dus. Je zou er knettergek van worden.

Cairns zijn gewoon niet te vergelijken met een ausie, maar ik denk dat de fokker er niet naast zit als ze mensen binnen krijgen voor de pups.
Ik zie ook vaak in een oogopslag of mensen bij hun paarden of honden horen. En vaak is het triest.......
Ik fok zelf niet, maar ik zou mijn pups ook niet zomaar aan jan en alleman verkopen.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:44

WAUW wat een prachtige pup!!! <3 <3

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:07

Als mensen totaal niet passen dan zou ik als fokker ook nee zeggen. dat is ook iets heel anders. Maar een nest pups daar is werkelijk nog niet zo heel veel van te zeggen qua karakter, felheid enz. Dat kan alle kanten op. Voor mij zijn pups tot 7 a 8 weken vrij gelijk en de rest is afhankelijk van het verdere proces bij de nieuwe eigenaren. Dus of pup 1 of 2 beter past kan je als fokker helemaal niet zeggen zeker niet daar je de mensen niet kent. En daar kom je nog vaak voor verrassingen te staan later. Dus zijn mensen geschikt voor jou pups dan zou ik toch zeker die meegeven waar ze de meeste klik mee hebben.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:20

wat een leukerds!!
ik ben zelf erg fan van de blue merle kleur dus als die naar me toe zou trekken
zou die ook zeker mijn voorkeur hebben! maar Sean is ook een dotje om te zien hoor ! schitterend
ik had zelf bij mijn labrador de eerste keuze gelukkig ;) dit lijkt me toch lastig!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:58

Wat een schatjes! Ik heb ook 2 aussies, red merle dames. Ik heb ze wel zelf uit mogen kiezen ( hond 1 had ik eerste keus nest en bij de tweede hond tweede keus) en ben blij dat "mijn fokker" dat zo doet. Ik heb de twee honden die ik echt graag wilde! Als ze had gevonden dat het karakter echt niet bij me had gepast had ze het wel gezegd Bij mijn eerste 2 honden ( belgische herders) die ik vroeger had koos de fokker ook.... Ze gaf de dominanste omdat wij dat wel aankonden. We konden het zeker aan, maar hebben wel haar hele leven echt de baas over haar moeten zijn. Hond 2 was een neuroot... Ik was gek op beide honden, ze zijn 12 1/2 en 15 1/2 geworden en mis ze nog elke dag, maar ik zou het niet meer overdoen. Als de hond die ik aangewezen kreeg niet 100 % mijn keuze zou zijn zou ik het niet meer doen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 20:06

Thnx voor jullie reacties!
Ik open zo een nieuw topic, want......... We hebben net bericht gehad van de fokkers!!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:14

Ohh wat een geweldige pups zeg! Ze zijn allebei super mooi.

Patoucha: wat ik dan niet snap is waarom je die hond hebt genomen? Als je echt het gevoel hebt dat dat niet de pup is die je wilt, dan zeg je toch nee en ga je naar een ander op zoek?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:37

Nynke1 schreef:
Ohh wat een geweldige pups zeg! Ze zijn allebei super mooi.

Patoucha: wat ik dan niet snap is waarom je die hond hebt genomen? Als je echt het gevoel hebt dat dat niet de pup is die je wilt, dan zeg je toch nee en ga je naar een ander op zoek?

We hebben ook zeker weer wat geleerd en hebben intussen 2 superleuke honden erbij. Wel zelf uitgezocht!
De fout die wij hebben gemaakt is dat we niet hebben gezien dat de hond zo'n neuroot is. Het was een drukke pup, maar zo gek ook weer niet. We zochten ook wel een pup met wat karakter, maar niet nerveus. Het gaat trouwens om een flatcoat. Het begon allemaal toen we hem ruim een week hadden en benchtraining gingen doen. Hij bleef doorgaan, net zolang tot hij zichzelf beschadigde. We kregen het niet geleerd. Toen besloten om hem in de keuken op te sluiten. Dat accepteerde hij wel, alleen echt alles van plastic ging kapot. Dit doet hij nog steeds. Hij eet werkelijk waar alles op. Sokken, paddenstoelen, stenen enz enz. Dat is ook de rede dat hij niet alleen buiten mag. Veel en lang lopen gaat ook al niet met hem. Hij heeft artrose aan zn elleboog en kan niet lang lopen. Dit alles bij elkaar maakt het echt niet leuk.