Devil: Onze nieuwe pup uit Spanje!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:09

Zijn kopje doet me inderdaad aan mijn vorige hond als pup denken en dat was een Ridgeback. Het goede kleurtje heeft hij ook maar dat kopje met die rimpel en die oren zijn echt Ridgeback-achtig.

Daar was ik dus ook als een blok voor gevallen als ik die had gezien, ben nog steeds dol op Ridgeback's <3

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Devil: Onze nieuwe pup uit Spanje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 16:44

Percy: Ik was hem net aan het uitlaten en kwam een man tegen die zei: Mooie ridgeback heb jij! :=

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:44

In Nederland en België gebeurt het wel eens door niet zulke bonafide fokkers dat ze de pups zonder ridge dumpen omdat het niet zo gunstig is om een teef te hebben die de ridge niet altijd doorfokt.

Misschien komt dat ook in Spanje voor en zijn er daarom twee pups bij die dierenarts beland. Zou best eens kunnen dat je een echte ridgeback zonder ridge hebt.

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Devil: Onze nieuwe pup uit Spanje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 18:00

Wat houdt dat in dan zonder ridge? Het is trouwens een reu :)

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:08

De Ridgeback is genoemd naar de ridge op de rug. Dat is die streep waar de haren tegen de richting in groeien. Die ridge moet vooraan twee gelijke kruinen hebben en van een bepaalde lengte zijn.

Soms worden er Ridgeback's geboren die deze kenmerkende streep niet hebben. In het nest waar onze Mhepo uit kwam waren er ook twee zonder ridge. Deze honden mogen niet aan shows deelnemen want de ridge, en dan ook nog een juiste ridge, is heel belangrijk in de fokkerij. Een teef die veel pups zonder ridge krijgt is daarom niet interessant voor de fokkerij.

Als het een Ridgeback is zou ik me wel goed inlezen over dit ras want het zijn bepaald geen gemakkelijke honden en er zijn een aantal dingen die je wel moet weten zodat je daar in de opvoeding rekening mee kan houden. Maar het zijn ook fantastische honden als je ze met beleid ogevoed hebt!

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Devil: Onze nieuwe pup uit Spanje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 19:06

Hij heeft inderdaad niet zo'n streep! De dierenarts vond hem ook veel van een ridgeback weghebben, behalve de streep dus..
Mijn vriend heeft een husky gehad, dus kan wel overweg met de 'moeilijkere' honden, maar ik ga toch wat informatie opzoeken :D

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:10

Ik geloof niet dat jullie er niet mee om zouden kunnen gaan maar Ridgeback's hebben een wat aparte gebruiksaanwijzing en het is altijd handig die te kennen :D
Als je meer info wil mag je altijd een pb sturen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Devil: Onze nieuwe pup uit Spanje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:13

aaaahh wat een lief snoetje! veel plezier ermee!