Update 8-12 Vandaag nog even kooi verschoond en nog een keer gewogen, ze weegt 1127 gram. Verder laten we haar zoveel mogelijk met rust. Ze zit lekker in het hooi en ligt veel. Het viel mij op dat ze een slijmprop of iets had aan de achterkant (kan dit bij caafs?). Ik gok nog op een dag of 2 hooguit.
wat zijn ze beweegelijk die kleintjes. en al zo groot heb verdorie hele avond online geweest en gekeken. en je doet hem uit en ze zijn geboren. pfff. volgens mij mochten er geen verdere kijkers bij van der haha. Zo te zien een hele bruine en 2 zwart/witten of niet? want is natuurlijk zwart/wit camera haha.
Ik ben aan het stuiteren, helemaal happy en in de wolken met deze 3 baby's !:$ Ik heb nog nooit een nest gefokt of gehad. Het plan begon vorig jaar toen ik viel voor de Lunkarya. Ik had er al een maar algauw heb ik twee fokgeschikte dames uit Duitsland gehaald en een mooie beer uit Oostenrijk. Allemaal mooie lijnen, mooie bouw, kop en kleuren. Mijn doel is om hobbymatig een nestje raszuivere Lunks te fokken. Caviatsal Goodlife (CS Goodlife) was dus een feit! (website nog in aanbouw:$).
Koe was al op de cam te volgen hier op het forum sinds 2 weken. Vannacht is ze onder toeziend oog van een aantal meekijkers dan eindelijk bevallen! Hier een filmpje van de bevalling:
Alles ging voorspoedig, alleen het laatste jong bewoog nauwelijks en er zat nog een vlies omheen, Koe liet haar liggen in eerste instantie. We hebben dus even moeten helpen met vlies verwijderen om het koppie en op wrijven, daarna ging alles goed! Het is haar eerste nestje en ze doet het voortreffelijk!
Koe is een zwart witte Lunk, papa Plof is een choco-rood-wit Lunk. Jongen doen het goed, zijn speels en levendig. Jongen zijn te reserveren, maar we zijn er nog niet over uit welke we zelf houden (moeilijk!:icon_lol:).
Beer 1: 90 gram
Beer 2: 104 gram
Zeug 3: 94 gram
De jonkies en Koe zijn nog op de cam te zien. Ze zijn te reserveren (al moeten we zelf nog bedenken welke we aanhouden).
Seven
Geplaatst: 12-12-12 10:42
Gefeliciteerd met dit nestje.
Ergens draagd 1 van de dieren zo te zien slate blue of is het oog echt rood? Het zeugje lijkt slateblue goud wit Heeft het eerste beertje 2 vouworen?
Hoi Seven, Qua kleur ben ik er nog niet zo over uit of in ieder geval choco maar precies welke kleuren weet ik nog niet. Vouworen kijk ik later even na omdat ik ze nu nog erg verfrommeld vind haha.
Als je choco wil fokken zijn de jonkies niet geschikt(ouders misschien ook niet ligt eraan wat die in de lijnen hebben ), doordat er slate in zit. Ze zijn altijd een beetje verfrommeld inderdaad, altijd heel lief. Ik hoop juist op slate nog een aantal dagen wachten en dan hopelijk hier ook een nestje