allemachtig !! wat zijn die groot euh kunnen die groot worden !!
Melisding
Geplaatst: 29-10-12 18:28
Wat grappig dat je slakken als huisdieren houdt. Ik ben erg benieuwd naar hoe groot ze gaan worden, dus ik blijf dit topic volgen ps: houd je wel de zout uit de buurt?
Hey brechtje jij ook op bokt haha. leuk om je zo te volgen met je slakjes. Zo leren we weer eens wat!
KimL86
Geplaatst: 29-10-12 18:31
Ik heb er ook 1 gehad. Echt grappig. Toen ik hem kreeg was hij per post verstuurd in een tictac doosje. Op het moment dat hij weg ging bij mij was zijn huisje 16 cm.
Volgens mij duurde het bij die van mij een jaar of 2 voordat hij echt volledig uitgegroeid was.
Anoniem
Geplaatst: 29-10-12 18:31
Leuk zolang ze een huisje hebben vindt ik alles prima
die zullen je maar ontsnappen als ze groot zijn bedenk ik me net brrrrrr
gewoon het spoor volgen...
AaronYve
Geplaatst: 29-10-12 18:40
MarlindeRooz schreef:
StonedRomy schreef:
gewoon het spoor volgen...
Brechtje_A
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 18:44
Wat leuk al die reacties!
Hier antwoorden op alle vragen =) - Ze worden 8 - 10 jaar oud. - Ze worden ongeveer 25 - 30 cm (lente huisje) Met lichaam dus nog veel langer . - Ze zijn pas volgroeid als ze dood gaan, ze blijven hun hele leven doorgroeien. - Ik hou ze warm met een warmtemaktje. Ze moeten ongeveer een temperatuur van 25 graden hebben. - Ze kunnen zich alleen voortplanten als ze met z'n tweeën zijn. Maar dan krijgen ze ook allebei eitjes. - Ze kunnen 500 - 700 gram zwaar worden
Nu ze nog klein zijn is het nog niet zo veel schoonmaakwerk . Pas als ze groter worden moet je wel elke dag even de ramen schoonmaken en de poep er uit halen. Je moet ze inderdaad niet te stevig vast pakken xD
Brechtje_A
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 18:44
MarlindeRooz schreef:
StonedRomy schreef:
@MarlindeRooz. Je kan de eitjes invriezen, koken of kapotknijpen. Klinkt heel cru, maar als je bedenkt dat ze met z'n tweeën 1200 eitjes per jaar leggen....
MarlindeRooz
Geplaatst: 29-10-12 18:48
BArts17 schreef:
@MarlindeRooz. Je kan de eitjes invriezen, koken of kapotknijpen. Klinkt heel cru, maar als je bedenkt dat ze met z'n tweeën 1200 eitjes per jaar leggen....
...dat zijn heeeel veel slakjes, kan je heel frankrijk mee voeden.
meganx
Geplaatst: 29-10-12 18:50
nu zien ze er nog schattig uit, maar van die echte reuze slakken eenmaal uitgegroeit. Dat vindt ik maar een beetje erg vies. Die wil ik niet tegenkomen ! Maar verder veel plezier met ze, ik blijf uit nieuwschierigheid je topic volgen
Roosje911
Geplaatst: 29-10-12 19:11
Ik ben ook heel nieuwschierig naár hoe ze groeien Ik volg dus ook
Brechtje_A
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 19:14
Hier de foto's waar ze 2,5 week oud waren =) Jaa! Ze zijn 2 mm gegroeid! Nog 25 cm te gaan Hallo! He's behind me, isn't she? (Ik moest zo lachen om deze foto ) Pff, wil je me nooit meer zo laten schrikken! Ach, broers en zussen, daar heb je ze voor I'm on the top of the world! Yeah!
Maar waarom is het leuk om ze te houden? Het lijkt mij nou niet echt fijn om s'avonds op de bank te zitten met een slijmerige slak op mn schoot Doe mij dan maar een poes of hond :p
Hihi, wat een aparte dieren om te houden. Ik vind slakken altijd wel mooi om te zien, maar zo groot als die van jou worden... Daar weet ik nog niet goed van wat ik er van vind hihi.