Mag ik even voorstellen!? Mijn chihuahua pup van 8 weken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Re: Mag ik even voorstellen!? Mijn chihuahua pup van 8 weken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:05

Wat is de kleur eigenlijk? :o
of heeft dat geen naam? :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:07

Leuke ouders, maar zag ik nu goed dat moeder net een jaar oud is?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:15

is brown ook Blue tan???

Hihi, wat lijkt ze toch veel op Molly <3 maar je merkt wel dat Brown de brutaalste van het stel is!!

wat een super leuke foto's!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:27

@Diablo, mama is 1,5 jaar..

Ginaaaa, jaa ze zijn beide blue tan!
Ben zo benieuwd of ze zo blijven..
Brown is inderdaad het brutaalste haha
dat word nog wat:p
Waar blijft molly haar topic?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:29

ach, molly is de molligste :P

eerst nog mooie foto's maken!!! Vind het nog steeds zo vreemd dat ik een hondje heb :P heb jij dat ook??

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:30

duidelijk een "fokker"die een slaatje probeert te slaan uit de hype chihuahua......... de site spreekt mij al boekdelen..... (al beweer ik niet dat je daardoor ongezonde honden krijgt) maar met 8 weken het huis uit is te jong! (iig wel voor jouw pup)

als je hond oud genoeg is om het nest te verlaten heeft hij het echt niet koud zodat ie kleertjes aanmoet....

PS blue tan is geen officiele goedgekeurde kleur...dus duidelijk een mode fokker aka hobiest

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:33

studiemiep schreef:
duidelijk een "fokker"die een slaatje probeert te slaan uit de hype chihuahua......... de site spreekt mij al boekdelen..... (al beweer ik niet dat je daardoor ongezonde honden krijgt) maar met 8 weken het huis uit is te jong! (iig wel voor jouw pup)

als je hond oud genoeg is om het nest te verlaten heeft hij het echt niet koud zodat ie kleertjes aanmoet....

PS blue tan is geen officiele goedgekeurde kleur...dus duidelijk een mode fokker aka hobiest

Sorry, maar ben jij bij haar thuis geweest??? Ik ben nog nooit door zulke leuke en goed opgevoede chihuahua's ontvangen! Heb jij geappt met haar?? Ze vraagt nog steeds hoe het met Molly gaat (en met Brown).

Dit is een fokker die fokt op karakter

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:34

@Studiemiep, ik vind dat je erg snel oordeelt vanaf een site.
Goed gekeurd of niet interesseert mij vrij weinig.
Heb dagelijks contact met de fokker en heeft de hondjes
thuis en is gewoon een uit de hand gelopen hobby geworden.
Heb er een gezondheidsverklaring en garantie bij.
Dus vanwaar die felle reactie?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:38

Ik vind 1,5 jaar behoorlijk jong voor een nestje, dat stoort me wel een beetje. Pupje is verder leuk hoor.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:40

@Diablo, ik zou persoonlijk ook wat langer wachten
maar het mag vanaf de 3e loopsheid...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:43

dierenfan schreef:
erg leuke foto's en een enorm leuk hondje zeg! trillen kan heel goed door spanning komen en hoeft niet door de kou te komen hoor ;)

Vanwaar komt je pup als ik het vragen mag? Dit omdat ze nog maar 8 weken is en dat is voor een chi pup erg! vroeg om weg te gaan bij zijn/haar moeder en vind ze ook geen typische chihuahua kop hebben eigenlijk. Heb je de ouders of moeder en foto van de vader gezien? Is het met/zonder stamboom?

ik vind het ook erg vroeg, ben zelf fokker van chihuahua's en mijn puppies gaan pas bij 10 a 12 weken weg.

wel een super leuk chitje heb je TS een blauwe? als ik het goed zie op de foto.
en 1,5 jaar is veel te vroeg om te fokken met een chi die nog geen 2 kilo weegt.
bij een echte fokker met hart voor de hondjes fok je pas vanaf ze 3 jaar oud zijn en heb je maximaal 2 a 3 nesten in een leven van een teefje.
maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

ik vind de site ook boekdelen spreken.
maar als ts gelukkig is met het hondje en het hondje is helemaal gezond en heeft zijn/haar nodige entingen enz gehad is er toch niets aan de hand?
Laatst bijgewerkt door my_precious op 16-10-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:48

studiemiep schreef:

ik wil hier even op antwoorden, bij de chihuahua is elke kleur toegestaan behalve de merle kleur.
laat jezelf beter inlichten voor je een oordeel trekt.
blue/ fawn of tan is zeker wel een goedgekeurde kleur.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:49

ik zeg nergens dat het geen lieve/leuke hondjes zijn...

"garantie"...wat voor een garantie dan;-) (garantie en certificaten zijn juist dingen die een serieuze fokker niet aanbied omdat het nergens op slaat)

een goede fokker zal nooit een ongezonde/zieke hond meegeven die houd hij dan gewoon zelf! en bij problemen kan een pup altijd terug! (dat wil je als fokker ook..geen geleur met de door jouw gefokte pup)

mijn pup heb ik met 13 weken opgehaald :D en toen speelde meneer al in 20 cm sneeuw...koud..daar had ie nog nooit van gehoord :Y)

maar het ging mij er meer om dat de pup als ie het koud heeft te jong het nest heeft verlaten en dat is het punt...

@my precious je hebt gelijkt :o had niet goed gelezen! je ziet heel veel merles...op marktplaats

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:57

geen probleem studiemiep haha nu weet je het in ieder geval, weer wat geleerd toch.. en ook ik weet niet alles hoor.

mijn pupjes en mijn teefje die ik nu nog heb, spelen ook gewoon in de sneeuw en komen ook zonder jasjes buiten enz enz.
het is algemeen bekend dat een chihuahua het snel koud heeft dat weet bijna iedereen..
maar als je een hond welk ras dan ook opvoed als een baby of kind, is het logisch dat ze het nog sneller koud hebben..
ik heb ook jasjes en tasjes omdat ik doe kocht in het begin maar eigenlijk nooit gebruikt.
die van mij krijgt alleen een jasje als het echt vriest van fleece met bont, maar puur omdat ze gewoon klein is en heel teer.

@TS heeft de pup alle entingen en ontwormingen gehad, en wat voor garantie heb je gekregen als ik vragen mag, mag ook per pb hoor.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 10:42

Brownie moet nog 2 entingen en heeft alle ontwormingen gehad. Mijn doel van deze fotoshoot is gewoon trots mijn pup te laten zien. Vind het gewoon vervelend dat er dan zo gereageerd word... Brownie is gezond (tot nu toe zijn er geen bijzonderheden).
En waarom spreekt de site boekdelen? De fokker van de site heb ik dagelijks contact mee en als er 1 goed is voor de honden dan is zij het wel. Garantie doet ze bij iedere hond omdat ze het niet op haar geweten wilt hebben dat er onverwachts iets kan zijn.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:52

Maar een fokker die al fokt met een 1,5 jarig vrouwtje kan toch nooit een goedbedoelde fokker zijn. Zeker niet als ze haar pups met 8 weken het nest laat verlaten. Sorry maar ik zie hier gewoon een broodfokker in, zeker adhv de website.

Ik vind chi hele leuke hondjes, die van jou is zeker heel leuk. Maar jammer dat je niet meer hebt verdiept in het verschil tussen een goede fokker die het beste voor heeft mijn zijn hondjes en een broodfokker.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:57

ht is ook nooit goed bij jullie, kijk je bij MP, dan heb je te maken met een broodfokker, pup zonder garantie = broodfokker, pup met garantie = broodfokker.

Enne ik heb mij wel degelijk verdiept in chi's!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 10:58

Maar je vind het een broodfokker omdat ze
met 1,5 fokt en Brown met 8 weken weg mocht?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:01

In ieder geval geen fokker die het welzijn van de dieren voorop heeft staan.

Leuk hondje, jammer van de kleertjes.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:05

Net zoals wat Silence zegt het is duidelijk een fokker die niet het welzijn van haar dieren voorop stelt. Maar dat kan je als koper toch ook zelf wel verzinnen. Wie fokt er met een vrouwtje van 1,5 jaar en wie laat de pups nu verlaten met 8 weken. Sorry maar dit is gewoon niet goed. En daarom zeg ik dat mensen zich te weinig verdiepen in het verschil tussen een goede fokker en een brood- cq. slechte fokker.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:09

Lijden mams en pup ervan? Ik heb hier een pup in huis dat heerlijk vrolijk is, hartstikke gezond en prima op eigen benen kan staan. Ook mams zag er zeer gezond uit.

Maarja, wat kunnen wij merr van de situatie weten dan jullie vanachter de computer

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:10

Het is natuurlijk ook niet fijn om toe te moeten geven. Dat je qua fokker niet de goede keuze hebt gemaakt ;)

Dat jouw pup toevallig gezond is wil niet zegen dat het dan maar goedgekeurd moet worden.
Je houd zo wel de incorrecte fok in stand.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:13

Er valt niks toetegeven ;)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 11:16

Zoals Gina al zei zijn de pups zeer vrolijk en actief.
Moeder zag er ook goed uit. Jammer dat er zo snel een
oordeel achter een computer word gemaakt.
En pup is al gekocht, dus bespaar je de moeite...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:18

Dat de pups met 8 weken weggaan, kan ik me wel overheen zetten. Sommigen zijn er wel aan toe en dan hoeft dat geen probleem te zijn.

Maar de leeftijd van de teef....ze is nu (bijna) anderhalf, dus ze gedekt toen ze 15-16 maanden was, ik vind dat jong. En toen al voor de derde keer loops? Dat geloof ik ook niet zo.....

Ik snap dat je je hondje wil laten zien en het is ook echt een schatje. Ik verheerlijk stambomen niet, maar ik vind wél dat je een beetje selectief moet zoeken en ik zou nooit een hondje kopen waarvan de moeder nog zo jong is.