Hoe een EHBO poes de dag door komt......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Hoe een EHBO poes de dag door komt......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:39

Ik speel computerspelletjes (zowel gewoon als online op FB), lees boeken die nog op mijn lijstje stonden, heb geprobeerd mezelf te leren haken, maar zelfs met hulp van vriendin die het al kon is dat nogal blijven liggen.
Ben inmiddels erg bedreven in het lakken van mijn nagels (en nog maar 1 keer nagellak in het beddengoed gekregen).
Ook help ik hier en daar mensen met het (her)schrijven van stukken en heb ik de scriptie van mijn broer gecontroleerd op fouten. Door de medicijnen heb ik alleen ook niet zo'n goed geheugen, dus echt lange teksten vind ik erg lastig om te redigeren op het moment.

De kat is hier vooral voor de hoognodige mentale steun, verder heb ik er niets aan. Hij is wel trouw, zeurt nooit over dat ik niet naar hem toe kom en het maakt hem ook niet uit of ik al gedoucht heb of niet. Best fijn. :+

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:45

oh das al helemaal balen, nog van harte gefeliciteerd *\o/* .
nou een tegenstander vond het grappig om en sliding in te zetten boven op mijn voet, en dat ging niet helemaal naar wens.
die pijn fase ben ik gelukkig deels uit, heb 2 weken geleden in amerika mijn voet gebroken maar is dinsdag pas gegipst, dus dat doet nu vooral nog zeer. maar hoe ben jij gevallen dan? welk bot heb je gebroken?

oh heb je nog speciale medicatie voor geschreven gekregen? voordeel aan amerika is dat ik mooi aan de vicodin zat, dus met mijn pijn is het altijd wel mee gevallen. ja, Bokt is bij mij ook aan 24/7 aan, boeken lezen kan ik me niet op concentreren dus ik ben maar met google sketchup aan de slag gegaan.

tv kijken mag ik helaas niet de hele dag, word mijn pa gek van... }>
computerspel doe ik inderdaad ook aan mee, maar gaat mij ook vervelen.
voor de rest zorg ik dat veel mensen langs komen om lekker te kletsen of een sigaretje mee te roken.

ben je alleen thuis dan? hoe doe je het met drinken enzo halen (lukt zo goed op krukken he).
haha ja klinkt bekend die van mij is daarbij goed in de bank inpikken, hij duwt me er serieus af!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:45

Wat een lieve foto's! Veel succes met je voet :(:)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:47

Wat leuk :D

Knappe poes hoor <3

Je ziet niet snel Rode poesen. :)

Heerlijk <3

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:49

Oooooohhh!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 23:02

Ja Dreamy, hier ook vriendlief zijn scriptie aan het nakijken op fouten :D Ook erg leuk om te doen moet ik zeggen !

Haken is mij ook niet te leren >;) := Handwerkjuffrouw vroeger op school was daar altijd enorm gefrustreerd over. Borduren wel, ook erg leuk, maar haken zit me op de een of andere manier gewoon niet in de vingers :+

@ Rossie : Ik heb niets geen medicatie voorgeschreven gekregen, ik had ook niet een geweldig fijne dokter. Die wilde me zo snel mogelijk weer weghebben, en zei op een gegeven moment ook doodleuk tegen me dat ik maar even van daar tot daar moest lopen. Ik keek hem aan, strak van het medicatie infuus : Ehhh lopen ? Ja, gewoon lopen was het antwoord...nou, dat lukte me dus echt niet, ging zowat neer van de pijn. Vervolgens werd hij ongeduldig en zei : '' Eh, schiet eens even op'' _-:( _-:( Ik ben ook nog zo gek geweest om 2 meter echt te lopen, waardoor ik vervolgens half in elkaar klapte van pijn en een tweede infuus nodig was tegen de pijn.
Komt een andere dokter aan , helemaal over de rooie, want het was niet de bedoeling dat ik mijn voet ging belasten, aangezien de foto's nog niet helemaal goed bekeken waren en er dus blijkbaar wel wat kapot was...Vandaar dat ik nu ook met de extreme pijn zit, ik heb het belast terwijl het dus echt wel gebroken was....

Achteraf kun je de dokter wel wat, snap ook nog steeds niet waarom ik niet bij de eerste stap al heb geweigerd. Maarja, op dat moment 8)7

Ik heb het bot bovenop de voet gebroken, weet zo de naam niet. Maar de eerste op de oppervlakte :o Ik ben te val gekomen van mijn 6 jarige ruin. Bij het opstappen was er ineens een enorm harde knal, en ik had net mijn been over het zadel gezwiept toen hij er galloperend en bokkend vandoor ging. Ik kon blijven zitten, maar ineens was het een draai van 180 graden, waar ik niet op berekend was. Nouja....Blijkbaar ben ik erg rot terecht gekomen, van de val zelf weet ik nog weinig. Vriendlief was er bij en zei dat ik volop op de voet terecht kwam die in een rare draai bleef steken. Vervolgens op mijn hoofd gevallen, vandaar dat ik er ook nog weinig van weet. Ben niet weggeweest, maar weet gewoon niets meer van de 5 minuten na de val, alleen wel dat de auto rit naar het ziekenhuis een flink rot eind was in mijn hoofd, en ik wist niet dat ik zo enorm kon vloeken :o

Vriendlief is momenteel hier, maar als die er niet is is het idd zelf drinken halen...Dat is strompel strompel naar de koelkast en de kast met glazen, en heeeeeel snel weer naar de bank, want door mijn hersenschudding kan ik niet langer als een paar minuutjes staan :n Daarna wordt ik misselijk en duizelig en wil het risico niet lopen nog een been te breken :P

Pffff, wordt je zomaar van de bank geduwd, zover is het hier gelukkig nog niet :D

@ Channy : Nee, het schijnt best bijzonder te zijn, rode poezen. :j Ach, de kleur maakt ook niet uit, ze zijn gewoon geweldig , die dames hier :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:12

Wat een ellendig verhaal van die arts zeg! :(:) Sommige artsen zijn echt alleen maar arts geworden vanwege het vooruitzicht van een dik salaris, dat ze daarvoor mensen moeten HELPEN is deze types echt vreemd. :\

Borduren heb ik nog niet liggend geprobeerd. Heb hier nog wel iets liggen dat nog afgemaakt moet, misschien maar eens proberen.

Voor wat betreft het drinken: de eerste weken kon ik echt bijna niets en kreeg ik voor man de deur uitging een thermosfles thee of kan ranja bij mijn bed.

Mijn vorige Pers was een rode Freule, die kreeg het voor elkaar om mij uit mijn eigen tweepersoonsbed te duwen. :=

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 23:24

Hmmm ja, ik kreeg er een beetje een naar gevoel bij, ook omdat ik al niet echt een aansteller ben en mijn arts dus wel deed alsof ik me aanstelde :o

Poeh, hoe kreeg ze dat voor elkaar ? Jou uit bed duwen ? Gewoon elke keer een beetje drukken tegen je aan? (Krijg rare beelden voor me nu :D )

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:30

Die kat ging overdwars liggen en drukte dan met haar achterpootjes in mijn rug. Toen woonde ik nog alleen en zij sliep altijd bij mij op bed. En het gebeurde regelmatig dat ik op het randje wakker werd omdat ik zo wankel lag en zij dan languit naast mij lag. :+
Briljant beest was dat. Nu een jaar dood, maar mis haar nog steeds..

Artsen die hun patiënten zien als aanstellers.. Zo vreselijk. Ze zullen er heus wel tussen zitten, maar een beetje normaal denkend mens blijft ver weg bij artsen en/of ziekenhuizen, dus ga er maar vanuit dat we het menen, denk ik dan..

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:04

oh ik zou echt zo boos zijn geweest op die arts, en verteld dat hij zelf maar dat stuk ging lopen.
welk ziekenhuis was het dan? almelo? ik ben naar almelo geweest terwijl ik nooit echt een hoge pet van dat ziekehuis heb gehad. heb misschien een operatie nodig en laat me dan ook echt door verwijzen naar deventer ofzo. hoelang heb moet je gips? en mag je het belasten of totaal niet?

oke, zou heel graag zeggen dat ik snap welk bot je gebroken hebt, maar heb echt geen idee :o
ik heb mijn voetwortel gebroken (google is your best friend!)

auw... dat klinkt veel pijnlijker dan een voetbalwedstrijd :P. ja das irritant he, dan blijf je maar proberen om het te herinneren, maar je bent het gewoon kwijt in je geheugen. een tip, neem echt je rust! vooral met een hersenschudding!

nou dan redt je je al beter dan mij, heb al 2 glazen laten sneufelen omdat ik zo koppig ben! en inderdaad beter 1 been gebroken dan 2!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:18

Cheytjuh ik mag nog twee weken. dan gaan ze kijken hoe of wat. bij mij is het niet gebroken. maar achillespees onstekingen ze doen dan oprekken. eerst rechter kan dan linkerkant. ze rekken hem om de 1 a 2 weken op. ik heb nu roze gips ik heb onder tussen alle kleuren al gehad. :+

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 16:41

miss_kippie schreef:
Cheytjuh ik mag nog twee weken. dan gaan ze kijken hoe of wat. bij mij is het niet gebroken. maar achillespees onstekingen ze doen dan oprekken. eerst rechter kan dan linkerkant. ze rekken hem om de 1 a 2 weken op. ik heb nu roze gips ik heb onder tussen alle kleuren al gehad. :+

Auw, dat klinkt pijnlijk :(:) :(:) Nu van dat fluoriserende roze :D !? Dat is wel leuk ! :D Ze zouden eigenlijk nog glow in the dark gips uit moeten vinden, voor partners die 's nachts wel eens tegen je been aan willen schoppen bij het in bed duiken :o

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:55

ja roze nu ja je ogen doen der zeer van hahaha. maar ja blauw rood paars oranje is ook zo saaaaaaaaai dus nu maar een keer roze genomen.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:57

miss_kippie schreef:
ja roze nu ja je ogen doen der zeer van hahaha. maar ja blauw rood paars oranje is ook zo saaaaaaaaai dus nu maar een keer roze genomen.

:D heb ik ook!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:06

ook al word veel gebruikt die kleur. zelf mannen nemen die kleur. als ik over twee weken nog langer moet dan neem ik kerstgips groen met kerstmannen die heb ik ook nog niet gehad :+

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:09

Nou, als het er hier 6 weken om moet zitten wil ik ook een blits kleurtje hoor, anders is het ook zo saai ;)

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:23

Awwwwwhhh wat super schattig <3
Sterkte met je been !

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:39

Geweldig!!! Zo wil ik ook wel een gebroken pootje hoor! :P

Beterschap!!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:46

Shettepret schreef:
Geweldig!!! Zo wil ik ook wel een gebroken pootje hoor! :P

Beterschap!!

Nou, ruilen ? Krijg je mijn gebroken pootje en de EHBO poes te leen, mag ik dan een gezond pootje van jou :D ?

Allemaal bedankt voor het beterschap wensen , erg lief !

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:53

Deal!
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis en mag morgen waarschijnlijk naar huis.
Die moet natuurlijk rustig aan doen dus dan doen we dat samen met EHBO poes :D

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:05

Chey lekker hè zo'n kat bij je. Geeft altijd een prettig gevoel als je niet "lekker" bent. Katten en ook andere dieren voelen het echt aan dat je dat nodig hebt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:18

Leuk zo'n hulp poes, alleen jammer dat ze niet begrijpt dat op een zeer been liggen niet zo'n goed idee is... :D
Maar wat een rare arts was dat. Had zeker haast om naar huis te komen. >;)

In ieder geval: beterschap voor je zere been, en een aai voor de EHBO poes.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:31

@ Franka75 : Jou mormels zien er ook super uit, ook heerlijk gezellig

hahahaha wat heb jij een humor zeg en die dokter mag zich geen arts noemen, wat een halve zool ligt zeker in scheiding (humeur)
ff klachtje indienen?
kijk je wel uit met die hersenschudding kan je lang last van hebben een half verduisterde kamer is daar goed voor hoop dat het een lichte is voor je. Had een keer mn enkel zwaar gekneusd en toen moest ik ineens met links opstaan en dat was dus volkomen onmogelijk. Het had niet persoonlijk met paarden te maken maar leiep op duindigt rond en daar lag een stoepje richting racebaan schots en scheef en ik ren naar beneden , BAF rolde helemaal af met mn lijf en had een poot als een struisvogel. En toen ik verbonden was werd ik door een wesp gestoken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:33

Btw rode poezen zijn heel bijzonder ze worden pas de laatste jaren meer geboren maar ze zijn vanwege de natuur gewoon zwakker om dat ze eigenlijk in de natuur bijna niet voorkomen. en kunnen ook nog vaak niet zwanger worden . net als driekleuren of meerkleuren er niet of bijna niet in mannetjes zijn.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 01:49

@ Shettie : Oh, verder alles goed met je moeder nu ? Behalve dat ze uit het ziekenhuis komt :(:) Ik zal het eens aan mijn mormeltje voorstellen of ze een tijdje bij jullie wil logeren ter steun ;)

@ ALikes : Ja, het voelt gewoon een stuk minder alleen op de momenten dat er verder ook niemand in huis is :j

@ Rossie : Idd in Almelo geweest, en nee, ook geen goede ervaringen mee, niet bij mezelf en ook niet verder bij verscheidene mensen die ik ken of familie :n De dokter die mij heeft behandelt heeft ook bij moeder van vriendlief ook al een grote fout gemaakt een dikke 10 jaar terug kwamen we achteraf achter, had ook iets gebroken en had haar ook geforceerd om er gewoon op te staan. Vreemd hoor dat zo'n iemand nog steeds dit werk mag uitoefenen, ik ga wel een klacht indienen, vooral ook omdat ik pas extreme pijn heb gekregen na het moeten belasten.

Tussen scheepvoet en middenvoetbeentjes was het kapot, hoera voor Google ;)

@ Franka : Mijn hersenschudding is aardig zwaar, hier ook de kamer inderdaad half verduisterd anders ben ik constant misselijk van de hoofdpijn :j 5 minuten achter de pc en niet meer, veel willen slapen, moe zijn, en vooral bij rechtop zitten en staan moeten overgeven...In combinatie met mijn gebroken pootje echt zwaar klote :o

Och jeetje, tijdens het verbinden ook nog gestoken worden, dan baal je ook wel als een stekker :P

Rode poezen bijzonder, ah ! Nouja, die van mij heb ik laten helpen dus kunnen ook geen kinders meer krijgen. Gelukkig zijn ze niet zwakker, in ieder geval niet gemerkt tot op heden, daar dan wel weer geluk mee gehad !