Voor de rest een leuk konijntje!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

lieveli schreef:Nu ben ik niet bepaald een konijnenfluisteraar maar zou dat 'rotkarakter' kunnen komen omdat ze, ik noem maar wat, geen soortgenootje heeft? Konijnen zijn groepsdieren. Ik voorspel een heel topic met nog meer feedback.
Hij viel aan, en beet.
Diaz schreef:lieveli schreef:Nu ben ik niet bepaald een konijnenfluisteraar maar zou dat 'rotkarakter' kunnen komen omdat ze, ik noem maar wat, geen soortgenootje heeft? Konijnen zijn groepsdieren. Ik voorspel een heel topic met nog meer feedback.
Nou nee hoor..
Ik heb ooit een konijn overgenomen van een vriendin van me..
Die heette Scooter, omdat dat beest gromdeHij viel aan, en beet.
Je moest letterlijk het voer door de tralies laten vallen..
Andere konijnen viel ze ook aan. Het was een drama-beest.. en op haar 8e hebben we haar los gelaten in de duinen op aanraden van de dierenarts..
.Cryssie schreef:Ik zal nu ook wel aanvallende eacties krijgen maargoed, ik ga het toch neerzetten.
Mijn konijn deed dit precies hetzelfde toen ze 6 maanden was. MAATJE zat ook in de kooi. Ze waren dus samen. Ik hoefde mijn hand maar in de kooi te doen en ze beet, gromde, krapte noem maar op. Ik ben naar de DA gegaan en heb haar gesteriliseerd. DA gaf me weinig kans qua gedrag. Het heeft gewerkt, want het is een schatje geworden naar mij en haar mannetje!
Wie weet dat een optie.
Even over het maatje wel of niet: Dit vrouwtje is nu een jaar alleen. Mannetje is vorig jaar overleden. Ze moet geen konijn meer om haar heen. Heb toen maar een knuffel erbij gezet, maar die wil je nu niet zien hoe die eruit ziet. Dus het zegt helemaal niets. Konijnen kunnen alleen.
Cryssie schreef:Ik zal nu ook wel aanvallende eacties krijgen maargoed, ik ga het toch neerzetten.
Mijn konijn deed dit precies hetzelfde toen ze 6 maanden was. MAATJE zat ook in de kooi. Ze waren dus samen. Ik hoefde mijn hand maar in de kooi te doen en ze beet, gromde, krapte noem maar op. Ik ben naar de DA gegaan en heb haar gesteriliseerd. DA gaf me weinig kans qua gedrag. Het heeft gewerkt, want het is een schatje geworden naar mij en haar mannetje!
Wie weet dat een optie.
Even over het maatje wel of niet: Dit vrouwtje is nu een jaar alleen. Mannetje is vorig jaar overleden. Ze moet geen konijn meer om haar heen. Heb toen maar een knuffel erbij gezet, maar die wil je nu niet zien hoe die eruit ziet. Dus het zegt helemaal niets. Konijnen kunnen alleen.
faithjee schreef:ik heb ook zoon konijn maar die dreigt alleen en spring heel hard tegen je aan, alleen ik ben bang als ik een konijn er bij doe dat ze hem echt aanvalt. dat doet ze namelijk ook bij me kat en hond
lieveli schreef:Nu ben ik niet bepaald een konijnenfluisteraar maar zou dat 'rotkarakter' kunnen komen omdat ze, ik noem maar wat, geen soortgenootje heeft? Konijnen zijn groepsdieren. Ik voorspel een heel topic met nog meer feedback.

Het konijntje bijt niet meer echt (nu kun je haar gewoon aaien) alleen met eten is ze nog te veel gefocust op het eten en wordt ze weer agressief. Maar het andere konijn corrigeerd haar.

cariena1 schreef:Ligt er niet aan dat ze geen soortgenootje heeft, wij hebben 2 Vlaamse reus voedsters bijelkaar in een heel groot hok met speelgoed, 1 van de zusjes is gewoon harstikke vals! Ook tijdens tentoonstellingen op de keurtafel! Dit is bij ons 2 x per jaar
gr CAriena
Maar kan wel.Nemurin schreef:Aaaah, juist.
Wel eerst advies inwinnen over koppelen etc. he? Konijnen kunnen elkaar behoorlijk verwonden.