Annelies Dash, het konijn met het slechtste karakter ooit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:11

Het rot karakter komt denk ik inderdaad doordat ze geen maatje heeft! Mijn konijntje heeft 1 week alleen gezeten voordat zijn maatje kwam! Die week was het een kreng van een konijn en nu is die zo lief dat ik hem niet meer kwijt wil!

Voor de rest een leuk konijntje! :D

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:18

arm dier chronisch diaree en alleen!
zou de wortels even weglaten, wat geef je verder nog aan voer behalve hooi?
Krijgt ze trouwens wel onbeperkt hooi?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:57

Misschien 1 wortel voeren? Ik weet niet of je gewone worteltjes voert of echt zo'n winterpeen maar die laatste is dus veel te groot. ;)
Als ze minder ander voer krijgt gaat ze haar buikje lekker volstoppen met hooi en dat is veel beter.

Ik weet niet wat voor brokjes ze 's ochtends krijgt, maar misschien daar ook wat minder van geven zodat ze meer hooi gaat eten. En inderdaad altijd onbeperkt hooi geven, lekker maagvullend. :j

Ik denk dat onder "chronische diarree" vooral gewoon natte mest mag worden verstaan omdat het voer voor haar niet klopt toevallig. Is met elk konijntje weer opnieuw uitvinden wat ze nodig hebben denk ik. Voor mijn eigen konijnen heb ik de afgelopen 8 jaar constant hun dieet aangepast als ze ineens te dik werden, of als ze hun hooi te veel lieten liggen, etc.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:03

lieveli schreef:
Nu ben ik niet bepaald een konijnenfluisteraar maar zou dat 'rotkarakter' kunnen komen omdat ze, ik noem maar wat, geen soortgenootje heeft? Konijnen zijn groepsdieren. Ik voorspel een heel topic met nog meer feedback.

Nou nee hoor..
Ik heb ooit een konijn overgenomen van een vriendin van me..
Die heette Scooter, omdat dat beest gromde :') Hij viel aan, en beet.
Je moest letterlijk het voer door de tralies laten vallen..

Andere konijnen viel ze ook aan. Het was een drama-beest.. en op haar 8e hebben we haar los gelaten in de duinen op aanraden van de dierenarts..

Somebitch

Re: Annelies Dash, het konijn met het slechtste karakter ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:04

Een tam konijn loslaten in de duinen? Arm dier.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:08

Mijn konijntjes waren overigens wel chagrijniger wanneer ze schijnzwanger waren (ja, sorry, toen ik hoorde dat ze leeg moesten waren ze er al te oud voor, en mijn moeder had er nog nooit van gehoord). Vooral de ene wou dan wel eens grommen als ze door een onbekende werd gevoerd, of zelfs als ze door ons werd gevoerd.

Het is dat ze verder zo'n tolerant karakter hadden dat er niks gebeurd is, maar ze worden dan gewoon extra territoriaal. :=

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:11

Ik zal nu ook wel aanvallende eacties krijgen maargoed, ik ga het toch neerzetten.

Mijn konijn deed dit precies hetzelfde toen ze 6 maanden was. MAATJE zat ook in de kooi. Ze waren dus samen. Ik hoefde mijn hand maar in de kooi te doen en ze beet, gromde, krapte noem maar op. Ik ben naar de DA gegaan en heb haar gesteriliseerd. DA gaf me weinig kans qua gedrag. Het heeft gewerkt, want het is een schatje geworden naar mij en haar mannetje!
Wie weet dat een optie.

Even over het maatje wel of niet: Dit vrouwtje is nu een jaar alleen. Mannetje is vorig jaar overleden. Ze moet geen konijn meer om haar heen. Heb toen maar een knuffel erbij gezet, maar die wil je nu niet zien hoe die eruit ziet. Dus het zegt helemaal niets. Konijnen kunnen alleen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:11

Diaz schreef:
lieveli schreef:
Nu ben ik niet bepaald een konijnenfluisteraar maar zou dat 'rotkarakter' kunnen komen omdat ze, ik noem maar wat, geen soortgenootje heeft? Konijnen zijn groepsdieren. Ik voorspel een heel topic met nog meer feedback.

Nou nee hoor..
Ik heb ooit een konijn overgenomen van een vriendin van me..
Die heette Scooter, omdat dat beest gromde :') Hij viel aan, en beet.
Je moest letterlijk het voer door de tralies laten vallen..

Andere konijnen viel ze ook aan. Het was een drama-beest.. en op haar 8e hebben we haar los gelaten in de duinen op aanraden van de dierenarts..

Wat een achterlijke dierenarts :D.

Cryssie schreef:
Ik zal nu ook wel aanvallende eacties krijgen maargoed, ik ga het toch neerzetten.

Mijn konijn deed dit precies hetzelfde toen ze 6 maanden was. MAATJE zat ook in de kooi. Ze waren dus samen. Ik hoefde mijn hand maar in de kooi te doen en ze beet, gromde, krapte noem maar op. Ik ben naar de DA gegaan en heb haar gesteriliseerd. DA gaf me weinig kans qua gedrag. Het heeft gewerkt, want het is een schatje geworden naar mij en haar mannetje!
Wie weet dat een optie.

Even over het maatje wel of niet: Dit vrouwtje is nu een jaar alleen. Mannetje is vorig jaar overleden. Ze moet geen konijn meer om haar heen. Heb toen maar een knuffel erbij gezet, maar die wil je nu niet zien hoe die eruit ziet. Dus het zegt helemaal niets. Konijnen kunnen alleen.

Een paard kan ook 24/7 op stal.

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:12

ik heb ook zoon konijn maar die dreigt alleen en spring heel hard tegen je aan, alleen ik ben bang als ik een konijn er bij doe dat ze hem echt aanvalt. dat doet ze namelijk ook bij me kat en hond

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:13

Citaat:

Wie zegt dat ze 24/7 in haar hok zit :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:13

Jammer dat je je niet goed hebt ingelezen.

Deze nijn heeft helemaal geen rotkarakter. Zij heeft waarschijnlijk gewoon een te kleine kooi (ben al geen fan van 'kooien' met tralies, mij te klein) en ze is hartstikke alleen.

Mijn voedster moest eens door ziekte ook in zo'n kooi, alleen. Zij was helemaal op mij gericht, heel tam, want het was mijn flessenkonijntje. En toen begon zij ook zo'n 'rotkarakter' te krijgen. Toen ze weer vriendjes had en een groot hok was het over.

Chronisch diaree heb ik ook nog nooit van gehoord. Ben daar wel benieuwd naar? Wat geef je haar allemaal? Probeer zoveel mogelijk hooi te geven en maar weinig biks. Veel groentes geven (dus niet alleen wortelen..), maar daar langzaam mee opbouwen.

Wat een rare uitspraak doe jij Cryssie? Hoe veel nijnen heb je bij haar geprobeerd? Hoe heb je gekoppeld? Typisch gevalletje dit van niet genoeg proberen en dan maar een knuffel erbij zetten. En dan zo'n loze uitspraak doen..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:14

Cryssie schreef:

Wie weet dat een optie.

Overigens sowieso een aanrader, je voedster laten castreren (dus niet alleen eierstokken maar ook de baarmoeder eruit meestal) voor ze zo'n 5 of 6 jaar oud worden. Ik hoorde van een docent (of was het nou mijn dierenarts, argh) dat rond de 3 jaar oud een optimale tijd is om het te laten doen, maar als ze krengerig zijn kan het natuurlijk ook al eerder. Ik zou wel eerst allerlei andere dingen proberen maar aangezien het toch aangeraden wordt...

Want na hun 5e of 6e levensjaar wordt de kans op baarmoedertumoren etc. vergroot tot wel 80%.

Zal ook wel een fokfout zijn geweest ooit vroeger. -O-
Laatst bijgewerkt door Nummus op 09-09-12 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:14

faithjee schreef:
ik heb ook zoon konijn maar die dreigt alleen en spring heel hard tegen je aan, alleen ik ben bang als ik een konijn er bij doe dat ze hem echt aanvalt. dat doet ze namelijk ook bij me kat en hond

Daar was ik ook bang voor met mijn konijn, maar ben naar de opvang gegaan en daar een maatje uitgekozen die zij ook zag zitten. ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:15

Ho Geryon, volgens mij ken je mij en mijn konijn niet. Suggereer niet dat ik niets geprobeerd heb!!! Niet iedere konijn is hetzelfde net als een mens!!!!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:18

Cryssie schreef:
Citaat:

Wie zegt dat ze 24/7 in haar hok zit :)

Niemand. Ik niet jij niet. Ik reageer alleen op wat kan. Wat kan is niet per definitie goed.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:19

lieveli schreef:

Hier hetzelfde, alleen dan is het konijntje bont ;)

Ze heeft eerst een paar maanden alleen gezeten... Want we wilden een geschikt maatje voor haar zoeken (asiel in, asiel uit...) wat moesten we doen? Dominantie in combi met angst... Zou een ander konijn bij haar wel goed gaan want die komt in "haar huis" natuurlijk.... Uiteindelijk een iets groter gecastreerd mannetje meegenomen met een super rustig karakter :) Het konijntje bijt niet meer echt (nu kun je haar gewoon aaien) alleen met eten is ze nog te veel gefocust op het eten en wordt ze weer agressief. Maar het andere konijn corrigeerd haar.

Ook als ze los mogen op de bank, piste en poepte ze eerst alles onder. Maar dat doet ze met hem erbij opeens ook niet meer. Ze is een stuk liever geworden en komt nu ook gewoon bij je zitten en knuffelen als het andere konijn ook bij je is. Terwijl ze eerst alleen maar wegliep voor je.

Voordeel van het asiel: ze koppelen daar (eerste keer samen wordt daar afgekeken met iemand die er verstand van heeft) je krijgt tips mee en als het niet gaat, dan kun je het konijn terug brengen. Dat is ook de reden waarom wij naar het asiel zijn gegaan..

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:28

Heb het er nog eens over gehad met mama, en ze zei dat als nijn dan toch zo nodig een maatje nodig heeft, ze dat maatje op een ander kan zoeken.. maar als ik ze wil meenemen op kot, met als plan een haaskonijn erbij te zetten, dan zegr ze nee het is mijn nijn...
:roll:

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:30

Eeeeeeh...
Ik weet niet wat dit haaskonijn idee is, of wat een haaskonijn is, maar zou je niet liever een gewoon konijn nemen?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:31

Een haaskonijn is gewoon een nijn dat lijkt op een haas. een vriendin van me kweekt ze op karakter :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:32

Aaaah, juist. :+
Wel eerst advies inwinnen over koppelen etc. he? Konijnen kunnen elkaar behoorlijk verwonden.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:34

Ligt er niet aan dat ze geen soortgenootje heeft, wij hebben 2 Vlaamse reus voedsters bijelkaar in een heel groot hok met speelgoed, 1 van de zusjes is gewoon harstikke vals! Ook tijdens tentoonstellingen op de keurtafel! Dit is bij ons 2 x per jaar

gr CAriena

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:36

cariena1 schreef:
Ligt er niet aan dat ze geen soortgenootje heeft, wij hebben 2 Vlaamse reus voedsters bijelkaar in een heel groot hok met speelgoed, 1 van de zusjes is gewoon harstikke vals! Ook tijdens tentoonstellingen op de keurtafel! Dit is bij ons 2 x per jaar

gr CAriena

Ligt er dus niet PER SE aan. ;) Maar kan wel.
Je weet het niet tot je dingen probeert.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:40

Nemurin schreef:
Aaaah, juist. :+
Wel eerst advies inwinnen over koppelen etc. he? Konijnen kunnen elkaar behoorlijk verwonden.

als ik die 2de nijn in huis haal, gaat die vriendin me helpen, elke keer als ze een nijn verkoopt zegt ze dat die mensen eerst meerdere keren moeten komen kijken of het dier wel geschikt is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:43

Fijn dat ze dat wil doen! :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:32

www.asielgoofy.nl staat een bult info over konijnen.
En elke dag 2 wortels? Hier krijgen ze soms wortels te grote van een postzegel en nog hebben er soms wat diaree daarna. Je kan beter kleine stukjes verschillende groente geven, zoals witlof, takje peterselie enze.
http://www.bunnybunch.nl/ nog zo'n handige site, staat ook wat voor groente je konijn mag.