En waarom zou je er niet aan denken om ze naar een dierenwinkel te brengen? (mijn vriend heeft hem onderhand al niet meer hoor) Oke, je weet niet waar het terecht komt. Heb je gelijk in. Maar het betekent niet dat als je je ratjes verkoopt via een rattery dat ze een goed huis krijgen, in tegendeel ik denk dat veel mensen het onderschatten, het ratten houden.
Ik heb vaak genoeg nee verkocht aan mensen, jochies die wel even een huis diertje kwamen kopen. Dan was ik misschien geen goede verkoopster, maar wij deden het beste wat we konden doen. De dieren zaten in ruime, goede hokken met genoeg speelgoed om ze te kunnen stimuleren. Ik heb vaak genoeg beestjes terug genomen, en ja ook weer beestjes voor niks veel herplaatst waar ik ze zelf heen heb gebracht. Wij hebben nooit klachten gehad en mochten ze er wel zijn geweest, zijn ze welkom
Ik kom vaak genoeg in dierenwinkels, en ja, soms zitten ze er echt bij om van te huilen. Maar ik ben ook op genoeg plekken geweest waar ze er prima bij zaten. Vind het gewoon jammer dat mensen dierenwinkels als ''slecht'' bestempelen. (ik wil niet zeggen dat jij er ook zo over denken, maar dat gevoel heb ik wel een beetje n.a. van je post
)Want het kan ook anders, en dat weet ik maar al te goed. Kregen vaak genoeg complimenten. Ik respecteer je mening, als jij er zo over denkt. Iedereen heeft het recht een mening te hebben. Maar ik vind het gewoon zo jammer dat er soms zo over word gedacht.
Ik hield namenlijk alles bij in een logboek, gaf nooit 2 van het zelfde geslacht mee ( het zal vast perongeluk eens zijn gebeurt) Wij fokte geen nestjes, geslachten werden uit elkaar gehouden. Het werd 2 keer per week schoongemaakt en wij gaven altijd folders mee aan de mensen die een knaagdier aanschafte (dat is trouwens ook verplicht)
Dan vind ik eerder dat het houden van honden en katten in dierenwinkels afgeschaft moet worden, er zit er zo een bij mij in de buurt, en daar moet ik niet aan denken om een dier te kopen 
Ben benieuwd naar je topic!
edit, stukje toegevoegd