mama abby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:23

Nathas schreef:
Ik sta ook niet doelloos achter vermeerderen.... dat heb ik ook nooit gezegt.... Maar niet alle nestjes zijn pretnestjes. Ookal zijn het geen raskonijnen... Sommige mensen willen b.v. meer konijnen maar dan wel van hun eigen (om b.v. een konijnenberg te maken ) En jij weet net zo goed als ik dat niet elk konijn met een ander kan dus is is het misschien voor die mensen wel mooier om een gezin samen te hebben ( mannen eventueel gecastreerd) Dus op zich heb j verschillende standpunen van vermeerderen en ik zeg alleen maar dat niet alles doelloos is ookal zijn het geen rassen.

Ze geeft toch duidelijk aan dat ze hobby kweker is en ik zie een rasloos konijn?
Daarbij is het zo dat konijnen familiebanden niet kennen dus het uitbreiden van een konijnenberg door nestjes geeft geen garantie dat je een stabiele groep krijgt. Ik heb ook dochters gehad met moeders en gecastreerde rammen, opgegeven moment maakte de dochters het leven zuur aan moeders en een ander waarbij ze bij in geboren waren. Zo erg dat hun wonden hadden met abcessen en dan hebben ze echt flink de ruimte.
Overigens ben ik er van overtuigd dat elk konijn te koppelen is, ik heb nog nooit een konijn niet kunnen koppelen, maar je moet wel het juiste dekseltje bij het potje zoeken. Soms moet je dan wel 7 of 10 verschillende konijnen als match voorstellen (en dan alleen gecastreerde ram + voedster), maar het is altijd gelukt, dat is een kwestie van net hoeveel moeite je erin wil steken. Ik match 500-600 konijnen per jaar en zo nu en dan zit er inderdaad een moeilijkere koppeling tussen, maar dat betekend niet dat ze niet te koppelen zijn.. ik vind altijd een juiste match.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:39

Faniek schreef:
Nathas schreef:
Ik sta ook niet doelloos achter vermeerderen.... dat heb ik ook nooit gezegt.... Maar niet alle nestjes zijn pretnestjes. Ookal zijn het geen raskonijnen... Sommige mensen willen b.v. meer konijnen maar dan wel van hun eigen (om b.v. een konijnenberg te maken ) En jij weet net zo goed als ik dat niet elk konijn met een ander kan dus is is het misschien voor die mensen wel mooier om een gezin samen te hebben ( mannen eventueel gecastreerd) Dus op zich heb j verschillende standpunen van vermeerderen en ik zeg alleen maar dat niet alles doelloos is ookal zijn het geen rassen.

Ze geeft toch duidelijk aan dat ze hobby kweker is en ik zie een rasloos konijn?
Daarbij is het zo dat konijnen familiebanden niet kennen dus het uitbreiden van een konijnenberg door nestjes geeft geen garantie dat je een stabiele groep krijgt. Ik heb ook dochters gehad met moeders en gecastreerde rammen, opgegeven moment maakte de dochters het leven zuur aan moeders en een ander waarbij ze bij in geboren waren. Zo erg dat hun wonden hadden met abcessen en dan hebben ze echt flink de ruimte.
Overigens ben ik er van overtuigd dat elk konijn te koppelen is, ik heb nog nooit een konijn niet kunnen koppelen, maar je moet wel het juiste dekseltje bij het potje zoeken. Soms moet je dan wel 7 of 10 verschillende konijnen als match voorstellen (en dan alleen gecastreerde ram + voedster), maar het is altijd gelukt, dat is een kwestie van net hoeveel moeite je erin wil steken. Ik match 500-600 konijnen per jaar en zo nu en dan zit er inderdaad een moeilijkere koppeling tussen, maar dat betekend niet dat ze niet te koppelen zijn.. ik vind altijd een juiste match.

Dit bedoel ik met het niet realistisch zijn dus... Kijk jij koppelt 500 tot 600 konijnen.... ( nu even over men eigen konijnen en dan hou ik er over op) Ik heb er 7 waarvan 3 man die ik niet laat castreren... en de damens zijn niet koppelbaar met elkaar wat je eigenlijk wilt zeggen is doe ze weg naar b.v een opvang waar ze wel aan de juiste gekoppeld worden of zoek een konijn voor hen waar ze wel aan gekoppeld kunnen worden.... of castreer je mannen en koppel hen daar aan. Maar goed daar gaat het topic niet over dus zal der over ophouden.

Ik vind dat als je hobbykweker bent van konijnen dat je niet percee rassen hoeft te hebben .... Combinaties zijn ook erg leuk (heb zelf kruising voskonijntjes/hollander (stamper rambo juultje en skippy)

Laptopmuis

Re: mama abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:03

Je moet eens weten hoeveel konijnen er gewoon gedumpt worden over de hek bij ons op de kinderboerderij.
Morgen komen er weer 9 konijnen. Ook een pretnestje van iemand. Nu is diegene erachter gekomen dat 11 konijnen toch erg veel werk is.
Dus moeder, vader en de jongen worden bij ons afgegeven.

Dan staat er nog iemand in de wachtrij met vader, moeder en drie jongen die ze wil afgegeven. Ze willen twee jongen houden (dus zijn er vijf). We gaan ze nog overtuigen dat ze beter de oudere kan laten castreren en zo een leuk koppeltje kan vormen.

Als je in een opvang werkt dan wéét je hoeveel konijnen er gewoon hupla gedumpt worden. Gisteren nog op een konijn gereageerd waar in de advertentie stond 'moet deze week weg omdat we op vakantie gaan, niet weg is pech'. Met andere woorden denk ik dat deze mevrouw haar konijn dus in een bos wilde dumpen ofzo? Of gewoon in de kooi wilde laten zitten als ze op vakantie gingen?
Hopelijk reageert ze nog terug...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:06

Oke dat ze over het hek gedumpt worden daar kan niets aan gedaan worden. Maar waarom in ontvangst nemen?

Ik zie wel eens advertentie's op internet. Konijnen opvang heeft plek.. dan werk je het ook wel een beetje in de hand.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:45

Nathas schreef:
Dit bedoel ik met het niet realistisch zijn dus... Kijk jij koppelt 500 tot 600 konijnen.... ( nu even over men eigen konijnen en dan hou ik er over op) Ik heb er 7 waarvan 3 man die ik niet laat castreren... en de damens zijn niet koppelbaar met elkaar wat je eigenlijk wilt zeggen is doe ze weg naar b.v een opvang waar ze wel aan de juiste gekoppeld worden of zoek een konijn voor hen waar ze wel aan gekoppeld kunnen worden.... of castreer je mannen en koppel hen daar aan. Maar goed daar gaat het topic niet over dus zal der over ophouden.

Ik vind dat als je hobbykweker bent van konijnen dat je niet percee rassen hoeft te hebben .... Combinaties zijn ook erg leuk (heb zelf kruising voskonijntjes/hollander (stamper rambo juultje en skippy)

Snap nog steeds niet wat niet realistisch is? Die 3 rammen zijn gewoon te castreren onder plaatselijke verdoving en de dames zijn gewoon te koppelen aan gecastreerde rammen? Het is niet onmogelijk en gewoon volkomen een realistische mogelijkheid.
Op het moment dat ik de ruimte zelf niet meer heb en onderling klikken de konijnen niet, herplaats ik ze bij mensen die wel de ruimte hebben en waar het wel mee klikt en dat is ook realistisch dat is in het belang van het dier denken. Ik krijg hier ook veel mensen die 2 vrouwtjes of 2 mannetjes gekocht hebben op advies en die gaan knokken om 1 van beide "om te ruilen"... Vaak is het dan wel even pijnlijk voor mensen, omdat je, je hecht aan dieren, maar deze mensen houden echt van de dieren en willen het beste voor alle partijen en op die manier gaan alle dieren er op vooruit.

Ik snap nog steeds niet dat je er achter staat om zomaar met konijnen met onbekende achtergrond te vermeerderen. Kruisingen kunnen erg leuk zijn, maar je weet niet wat voor problemen ze mee kunnen brengen zoals bijvoorbeeld een hartruis. Buitenom het feit dat er te veel konijnen in Nederland zijn. Overigens ben ik ook niet zo'n fan van alle rassen en ook de fokkers hoor, maar goed fokken begint naar mijn mening wel bij konijnen waar de achtergrond van bekend is en dat is nou eenmaal bij een rasdier beter bekend dan een willekeurige pluizenbol. Helaas weet ik ook hoe dramatisch het is bij veel raskonijnenfokkers zo hebben we vorig jaar achter 8 raszuivere getatoeëerde kleurdwergjes aan gehuppeld die rechtstreeks door de fokker zijn gedumpt. Die konden we traceren en heeft het geweten, helaas lossen de meeste raskonijnenfokkers het "overschot" anders op, maar anders bekeken zadelen ze er ook geen anderen mee op. Zij zijn er ook heel goed bewust van dat er een konijnenoverschot is. Maar het belangrijkste feit vind ik nog altijd de gezondheid van de dieren en ik moet zeggen dat gezond gebouwde raskonijnen gewoon veel gezonder zijn dan de rasloze... Alle konijnen waarbij ik bijvoorbeeld de tanden bij heb moeten laten trekken of de kiezen regelmatig geslepen moeten worden, tumoren/kanker of iets heel anders hebben zijn rasloze of operpopulaire doorgefokte raskonijnen.

@ Tiffany
Geen idee wat voor opvangen advertenties plaatsen met kom maar brengen, want over het algemeen zitten we erg vol. Maar er zijn ook allemaal van die ontpopte "opvangen" die het voor de handel doen dat is wat anders.
En als de konijnen niet in ontvangst worden genomen worden ze wel in het bos gezet, iemand moet toch de zorg voor die dieren op zich nemen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:02

Oke jij doet het uit liefde voor de dieren dat snap ik, maar waarom altijd maar die verantwoording willen nemen. Dat begrijp ik gewoonweg niet. Ik wil niet iedereen over een kam scheren hoor en ik weet ook niet hoe jullie opvang er uit ziet.

Maar als ik dan zo eerlijk mag zijn ik was pas terug nog bij een konijnen opvang om te kijken. En eventueel een te adopteren. Zo snel als ik naar binnen liep was ik ook weer buiten. Geen frisse lucht, geen ramen, kleine kooien en bijna elk konijn had snot.. en dan wel de hoofdprijs vragen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:07

Tjah we nemen inderdaad de verantwoording voor ander mensen hun "rotzooi". Puur uit dierenliefde, totale konijnenfreak.

Zoals ik aangaf zijn er helaas ook opvangen die niet zo netjes als opvang zijnde werken.
Hier worden alle rammen gecastreerd, alle konijnen ingeent en na gekeken door de dierenarts. Lekkere frisse lucht, wel ramen en konijnen die iets medisch hebben zitten apart. Op dit moment nog in flats, maar mochten wij gaan verhuizen waar kans op is wil ik met een rensysteem gaan werken. De flats zijn naar mijn mening te klein, ook al is het maar tijdelijke huisvesting tot ze herplaatst zijn. Bij mij kost het allemaal alleen maar geld, maar dat heb ik er voor over.. Ik ben nou eenmaal gek op die wipneusjes. En als ik dan vandaag weer kijk naar dat magere meisje dat gedumpt is met haar zwaar ontstoken oog (mogelijk moet die eruit) en nu bezig is met het bouwen van een nestje kan ik alleen maar duimen dat die bobbeltjes in haar buik haar darmen zijn.. Dan ben ik blij dat ik die verantwoording heb genomen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:27

Ik wil niemand kwetsen of tegen de schenen aanschoppen want ik wil geen rel uitlokken. En ja ik heb ook een konijn uit de opvang gehad en dat was het liefste konijn wat ik ooit heb gekend, net een hond haha.

Maar soms vraag ik bij mezelf af of het nut heeft. Al die dierenopvangs, alles maar willen redden terwijl een dier daar alleen maar meer onder lijd. Denk dan aan stress, langdurig pijnlijden (koste wat kost het dier beter maken), te kleine verblijven. En ja ik heb het allemaal met mijn eigen ogen gezien dus ik weet waar ik het over heb en nee het zal vast niet overal zo gaan.
Voorbeeldje:
Maar waarom perse een konijn met chronish snot willen herplaatsen? Je zadelt een ander op met een ongezond beest, waarvoor het konijn weet niet hoelang in een te klein verblijf bij de opvang zit. (en nu heb ik het over de opvang die ik heb gezien). Dan vind ik dan kan je het dier beter laten hemelen.

Zelfs bij opvangcentra's weet je niet wat voor lui je in huis haalt en kan het konijn na 3 weken weer over het hek bij de kinderboedrij vliegen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:39

Daarom moet je ook niet alle opvangen over 1 kam scheren, na bij 1 geweest te zijn :)
Als een dier langdurig zal pijnlijden of geen dierwaardig leven gaat hebben laat ik ze inslapen. Zo heb ik een paar maal een konijn laten inslapen die zijn kiezen schots en scheef had, die zou elke maand a 2 maanden onder narcose moeten om zijn kiezen te laten slijpen, dat vind ik enorm sneu voor de dieren. Koste wat het kost om een dier beter te maken is niet reëel, het moet dierwaardig blijven.

Een konijn met chronisch snot herplaatsen kan prima als die daar geen last van ondervind. Echter ik hou deze konijnen zelf in een groep en ruime ren en wanneer ze er dusdanig last van krijgen dat het niet dierwaardig is laat ik ze inslapen, het is niet zo dat ik tig behandelingen start.

Je weet nooit 100% wat voor mensen je in huis haalt, maar over het algemeen mensen die zich er niet goed genoeg in verdiepen komen niet bij een opvang. Een goede opvang zal toch behoorlijk hoge eisen stellen voor het overgaan op herplaatsing zoals informatie over verblijf, foto's van het verblijf, goed door informeren, contract opstellen, de kans dat zoiets gebeurd is dan dan te verwaarlozen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:40

Ik denk dat we ervan uit moeten gaan dat de meeste opvangcentra's hele duidelijke standpunten hebben betreffende dieren welke pijn lijden, en dat die standpunten altijd naar het dier gericht zijn. Mijn konijnen heb ik ook bij Faniek weg, en ik weet eigenlijk haast wel zeker dat zij dieren echt onnodig, langdurig, pijn laat lijden. Vind het dan ook best een pittige conclusie welke jij trekt Tiffany.

Betreffende je laatste zin; is inderdaad mogelijk. Echter is het type volk wat bij een opvang komt toch denk ik net een slag ander volk dan het volk wat impulsief bij een dierenwinkel een jong konijntje koopt. Maargoed, daarover weten opvangcentra's natuurlijk meer.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:53

Ja want bij opvangcentra's lopen natuurlijk mensen die onwijs verstand hebben van konijnen. Bot gezegd maar iedere boerenlul kan een opvang beginnen. En sorry hoor ik ben bij meerdere opvangen geweesd en ik vind standaard de verblijven gewoonweg te klein.

En een konijn met chronish snot kan de snot nog gewoon overbrengen dus dat is echt verstandig.

Maargoed hier is niet de plaatst voor deze disscussie, wel vind ik dat sommige bokkers eens moeten ophouden met dat gedram over wel of niet fokken. Iemand bepaald dat altijd zelf nog wel en voorlichten kan ja natuurlijk, maar je kan niet, omdat iemand graag alle afdankers in huis neemt iemand iets verbieden. En die babynijnen kunnen nog beter geplaatst worden dan de konijnen in de opvang.

Garanties heb je niet in het leven.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:58

Laptopmuis schreef:
Een vrouwtje laten dekken is sowieso gevaarlijk voor het konijn. Er kan zoveel mis gaan met de voedster maar ook met de jongen.

Tsja, een mannetje laten dekken gaat ook zo moeilijk he.. :')

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:04

Wat jij zegt heb ik al een aantal keer aangegeven hier, het is moeilijk de goede eruit te pikken, omdat elke gek het mag beginnen. Ik nodig je bij deze uit om bij mij te komen kijken.

Wie zegt dat de konijnen met snot bij konijnen in zitten zonder snot? Je bent wel erg snel met conclusies trekken.

Ze moeten het ook zelf weten, maar ik mag er wel wat van zeggen, we wonen in een vrij land om dergelijke dingen te doen met de dieren, maar ook in een vrij land om een mening te geven dus bij deze :D
Nogmaals het ging mij vooral om de grote medische problemen bij konijnen waar je de achtergrond niet van weet!
Er zitten ook babykonijnen in de opvang, dus ik zie het probleem niet? Ik krijg hier ook mensen die hun babykonijntjes niet kwijt raken of ze afstand mogen doen. Terwijl gemiddeld bij mij konijnen niet langer een maand vanaf het moment dat ze herplaatst mogen worden in de opvang zitten.. dus ook die conclusie zou ik niet trekken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:06

ShauniBef schreef:
Laptopmuis schreef:
Een vrouwtje laten dekken is sowieso gevaarlijk voor het konijn. Er kan zoveel mis gaan met de voedster maar ook met de jongen.

Tsja, een mannetje laten dekken gaat ook zo moeilijk he.. :')

:= misschien kan dat wle ik de toekomst.

maar mensen laat iedereen in de waarde.
de een wil een nestje konijnen de andere nest poesjes en dan weer een een nestje hondjes of paardjes.
laat ieder lekker voor zich zelf weten.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:09

Tiffany schreef:
Ja want bij opvangcentra's lopen natuurlijk mensen die onwijs verstand hebben van konijnen. Bot gezegd maar iedere boerenlul kan een opvang beginnen. En sorry hoor ik ben bij meerdere opvangen geweesd en ik vind standaard de verblijven gewoonweg te klein.

En een konijn met chronish snot kan de snot nog gewoon overbrengen dus dat is echt verstandig.

Maargoed hier is niet de plaatst voor deze disscussie, wel vind ik dat sommige bokkers eens moeten ophouden met dat gedram over wel of niet fokken. Iemand bepaald dat altijd zelf nog wel en voorlichten kan ja natuurlijk, maar je kan niet, omdat iemand graag alle afdankers in huis neemt iemand iets verbieden. En die babynijnen kunnen nog beter geplaatst worden dan de konijnen in de opvang.

Garanties heb je niet in het leven.

Kijk, en daar gaat het mis. Want ow; een babynijn is o-zo-leuk-lief-en-schattig, maar na een half jaar/jaar kijken de kids er toch ineens niet meer naar om, of is er geen tijd meer voor, of staat het dier simpelweg in de weg. Zoals al eerder werd aangegeven; het konijn staat niet voor niets op plaats 1 van het meest ondergewaardeerde dier. Zoveel dieren uit pretnestjes komen in opvangcentra's, dat is haast niet te overzien. Waarom kan dat niet worden begrepen?

Wat ik trouwens ook erg krom beredeneerd vind uit je post is dit:
Citaat:
Iemand bepaald dat altijd zelf nog wel en voorlichten kan ja natuurlijk, maar je kan niet, omdat iemand graag alle afdankers in huis neemt iemand iets verbieden

Waarom zijn er zoveel afdankers? en waarom zijn er zoveel mensen welke deze afdankers toch een plek van geborgenheid willen geven? Juist; omdat er dus nog steeds een legioen aan mensen is welke de oorzaak zijn van deze afdankers. En niet andersom.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:12

Faniek schreef:
Wie zegt dat de konijnen met snot bij konijnen in zitten zonder snot? Je bent wel erg snel met conclusies trekken.

.

Dat komt zo over uit je bericht, ipv dat je mij neerzet dat ik snel conclusies trek kun je je berichten wat duidelijker neerzetten. En ik mag hopen dat je mensen goed voorlicht over het hele snot verhaal want dat is een heel vervelend virus.

Echter geloof ik best dat jou opvang goed is, ik heb al op je site gekeken daar hoor je mij verder toch niet over? Het is enkel je ogen sluiten omdat jij het goed doet de rest van de opvangen het ook doen.

Van mij mag er een strenger beleid komen betreft opvangen. Al vind ik het nog steeds nutteloos, het is dweilen met de kraan open en mensen nog makkelijker met hun beslissing het dier weg te doen te helpen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:12

vrouwke schreef:
maar mensen laat iedereen in de waarde.
de een wil een nestje konijnen de andere nest poesjes en dan weer een een nestje hondjes of paardjes.
laat ieder lekker voor zich zelf weten.

Het 'negatieve' aan het zogenaamde fokken (vermeerderen) van dieren is - daargelaten dat iedereen zelf de beslissing kan nemen een pretnestje te nemen of niet - is dat de dieren er de dupe van worden. De mens fokt maar raak met diersoorten, maar ziet de gevolgen voor de dieren niet. Dat is toch een kwalijke zaak, of niet? :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:14

millennium schreef:
Waarom zijn er zoveel afdankers? en waarom zijn er zoveel mensen welke deze afdankers toch een plek van geborgenheid willen geven? Juist; omdat er dus nog steeds een legioen aan mensen is welke de oorzaak zijn van deze afdankers. En niet andersom.

Als mensen ze niet bij pretnestfokkers halen doen ze dat wel bij de serieuze fokker of de dierenwinkel of het tuincentrum. Impulsaankopen kunnen altijd.

Oja en bij dierenwinkels ga ik uit van een dierenwinkel die zijn nesten bij de fokker opkoopt, tuincentra hetzelfde beetje onduidelijk neergezet zo.

Maar de opvang geeft de gelegenheid.
Laatst bijgewerkt door Tiffany op 28-06-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:15

Wij hebben een poosje terug een cavia gekocht in een dierenwinkel.
Beestje was nog jong een week of 5,6 denk ik.
Afijn paar week later, lagen er 2 jonkies in het hok.
Dus gekochte cavia bezwangerd in de winkel.
Hoorde van een vriendje van mijn zoon, dat zij daar ook eens 1 gekocht hadden die ook zwanger was.
Maar je mag de jonkies terug brengen hoor zei hij.
Ik zei nee dus daar werk ik niet aan mee.
Zij dat jonge grut expres zwanger verkopen, en dan weer leuke makke cavia's uit een gezin gratis weer terug krijgen.
Ik dacht het niet.
Heb er dus 1 gehouden, en 1 weggegeven aan een vriendin van mijn dochter.
Niet alle pretnestjes belanden in de opvang trouwens, ik denk dat de meeste hun best doen een leuk huisje te vinden.
Heb zelf ook drie nestjes katten gehad, die hebben allemaal een leuke baas gekregen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:17

Tiffany schreef:
millennium schreef:

Als mensen ze niet bij pretnestfokkers halen doen ze dat wel bij de serieuze fokker of de dierenwinkel of het tuincentrum. Impulsaankopen kunnen altijd.

Oja en bij dierenwinkels ga ik uit van een dierenwinkel die zijn nesten bij de fokker opkoopt, tuincentra hetzelfde beetje onduidelijk neergezet zo.

Maar de opvang geeft de gelegenheid.

Impulsaankopen kunnen inderdaad altijd, daar heb je gelijk in. Maar zijn veel nijnen bij dierenwinkels ook geen 'rasloze' nijnen, welke voortkomen uit zogenaamde pretnesten?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:21

Vaak wel, soms ook niet. Niet iedere dierenwinkel over een kam scheren ;). Maar dan nog. Dan gaan ze wel naar de serieuze fokker. Zolang er vraag naar is, wordt er geleverd. Simpel toch. Maar dat is hetzelfde als bij honden, katten, en paarden. Overal is overschot aan op het moment. En dan er talloze paarden naar de slacht gaan omdat er geen markt voor is daar hoor je niemand over. Dat is nou eenmaal normaal want die worden gegeten en dat is geen taboe. Terwijl konijn wordt ook gegeten... :+ oke flauw.

Maar dat bedoel ik. Wie zegt dat het goed is om een konijnenopvang te beginnen. Behalve voor je gevoel.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:29

Tiffany schreef:
Faniek schreef:

.

Dat komt zo over uit je bericht, ipv dat je mij neerzet dat ik snel conclusies trek kun je je berichten wat duidelijker neerzetten. En ik mag hopen dat je mensen goed voorlicht over het hele snot verhaal want dat is een heel vervelend virus.

Echter geloof ik best dat jou opvang goed is, ik heb al op je site gekeken daar hoor je mij verder toch niet over? Het is enkel je ogen sluiten omdat jij het goed doet de rest van de opvangen het ook doen.

Van mij mag er een strenger beleid komen betreft opvangen. Al vind ik het nog steeds nutteloos, het is dweilen met de kraan open en mensen nog makkelijker met hun beslissing het dier weg te doen te helpen.

Dan moet ik alles tot in de puntjes verwoorden, gaat het een uitgebreid verhaal worden, je kan er wel vanuit gaan met mijn kennis en kunde dat ik dat soort dingen niet doe.

Nu moet ik ook zeggen dat ik zeer zeldzaam konijntjes met chronische snot tegen op door direct met de juiste antibiotica te behandelen mits ik al konijntjes met snot in de opvang krijg, want dat is sowieso heel sporadisch.

Daarom zeg ik al een aantal keer helaas kan elke "gek" een opvang beginnen. Net zoals elk "gek" een mannetje en vrouwtje bij elkaar kan zetten.
Maar daar gaat het helemaal niet over, het gaat mij niet om dat er al zoveel konijnen in de opvang zitten, maar nogmaals het medische aspect. En dan komt het konijnenoverschot wat er uberhaupt is of ze nou in een opvang zitten of niet. Idem met helaas inderdaad bijna alle dieren, maar dat komt door het egoïsme van de mens.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:31

Ik weet niet wat jou kennis en kunde is, gezien je site zal dat er wel zijn ja, maar hoeveel "gekken" beginnen "even" een opvang?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:34

Dat kan je wel uit mijn berichten opmaken zoals eerder gepost lijkt mij. Daarbij ben ik paraveterinair opgeleid wat je ook kan opmaken uit mijn site.
Maar ik zal voortaan alles precies gedetailleerd neer zetten.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:38

Faniek schreef:
Dat kan je wel uit mijn berichten opmaken zoals eerder gepost lijkt mij. Daarbij ben ik paraveterinair opgeleid wat je ook kan opmaken uit mijn site.
Maar ik zal voortaan alles precies gedetailleerd neer zetten.

Oke dat is erg nuttige informatie, en daar maak je bij mij echt geen indruk mee. Want dat zegt ook geen fluit hoe je voor je dieren zorgt. En ik heb niet ieder lettertje van je site gelezen ik heb alleen gekeken hoe je konijnen erbij zaten. En dan heb je het over egoisme maar je zet wel twee paarden op de wereld.

:evaw:

Maar ik kap er mee de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet..