Nathas schreef:Ik sta ook niet doelloos achter vermeerderen.... dat heb ik ook nooit gezegt.... Maar niet alle nestjes zijn pretnestjes. Ookal zijn het geen raskonijnen... Sommige mensen willen b.v. meer konijnen maar dan wel van hun eigen (om b.v. een konijnenberg te maken ) En jij weet net zo goed als ik dat niet elk konijn met een ander kan dus is is het misschien voor die mensen wel mooier om een gezin samen te hebben ( mannen eventueel gecastreerd) Dus op zich heb j verschillende standpunen van vermeerderen en ik zeg alleen maar dat niet alles doelloos is ookal zijn het geen rassen.
Ze geeft toch duidelijk aan dat ze hobby kweker is en ik zie een rasloos konijn?
Daarbij is het zo dat konijnen familiebanden niet kennen dus het uitbreiden van een konijnenberg door nestjes geeft geen garantie dat je een stabiele groep krijgt. Ik heb ook dochters gehad met moeders en gecastreerde rammen, opgegeven moment maakte de dochters het leven zuur aan moeders en een ander waarbij ze bij in geboren waren. Zo erg dat hun wonden hadden met abcessen en dan hebben ze echt flink de ruimte.
Overigens ben ik er van overtuigd dat elk konijn te koppelen is, ik heb nog nooit een konijn niet kunnen koppelen, maar je moet wel het juiste dekseltje bij het potje zoeken. Soms moet je dan wel 7 of 10 verschillende konijnen als match voorstellen (en dan alleen gecastreerde ram + voedster), maar het is altijd gelukt, dat is een kwestie van net hoeveel moeite je erin wil steken. Ik match 500-600 konijnen per jaar en zo nu en dan zit er inderdaad een moeilijkere koppeling tussen, maar dat betekend niet dat ze niet te koppelen zijn.. ik vind altijd een juiste match.

misschien kan dat wle ik de toekomst.
. Maar dan nog. Dan gaan ze wel naar de serieuze fokker. Zolang er vraag naar is, wordt er geleverd. Simpel toch. Maar dat is hetzelfde als bij honden, katten, en paarden. Overal is overschot aan op het moment. En dan er talloze paarden naar de slacht gaan omdat er geen markt voor is daar hoor je niemand over. Dat is nou eenmaal normaal want die worden gegeten en dat is geen taboe. Terwijl konijn wordt ook gegeten...
oke flauw.