Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:47

GamblersCup schreef:
Het lijkt er op dat de rennen erg klein gaan worden als ze daar 24/7 in moeten zitten, maar dat komt omdat ik het zonder eindresultaat op foto's niet goed in kan schatten. Ik ben dus benieuwd naar het eindresultaat. Enig idee wanneer het af moet zijn? (of heb ik daar overheen gelezen?)

En ik weet direct dat het een goede keuze van me geweest is geen schuttingen te plaatsen met zo'n smalle tuin, dat werkt nog véél kleiner... ;)

De rennen zijn 1.40 m breed en 1.20 m diep dus dat wel mooi groot hoor, maar de foto heeft idd een vertekend beeld. Ik zal eens een hok inzetten en dan een foto maken ;)

Het eind doel is volgend weekend dus 23/24 juni wil ik het eigenlijk af hebben, maar weet niet of me dat gaat lukken. Maar we doen ons best :D

Het 1e frame is ook al in de grondverf gezet en gaat er morgenavond op als het goed is.

Trouwens over de schuttingen dut is het achterste gedeelte van men tuin en het smalste tipje men tuin is over het algemeen 15 m breed en 30 m diep. Zal hiervan ook een foto plaatsen dan lijkt het meteen anders ;)

KimD

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:59

Ook ik volg :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:05

Om even te laten zien hoe groot de rennen zijn showen Puck (hond) en Rambo dat heel graag ;)

Afbeelding

En vanuit het begin van de tuin gezien

Afbeelding

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:11

Dat worden dus echt puur de rennen; waar laat je het hok dan? Komt dat er ook bij? Wij hebben ook ooit een konijn opgevangen en die had gewoon een ren aan zijn hok vast (van 1,5 bij 2). Dat was zijn vaste hok en hij kon dan zelf beslissen of hij buiten of binnen wilden zitten. Als wij thuis waren dan breidden we het hok nog eens uit met een paar m2 ren.

Als je de mogelijkheid zou ik het hok bij de ren betrekken (wel bovenkant dichtmaken tegen evt wild), dat is voor je nijnen het allerfijnst :j

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:18

Dit wil ik ook wel even volgen. Kdenk dat dit echt wel mooi zal worden!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 10:23

De hokken kom in de rennen te staan. en ze staan op poten dus neemt niet tot nauwelijks beslag in. Via een trapje kunnen de konijnen als ze gewent zijn straks zelf beslissen of ze in of uit het hok willen. Aan de bovenkant van de schutting komt speciaal net zodat roofvogels er niet bij kunnen. S'nachts gaan de hokken wel dicht van 22.00 tot 6.00 dit i.v.m de nacht rovers zoals vossen, steenmarters etc.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:00

Effe off topic:Puck lijkt echt op onze hond (best wel eng)
Onntopic: je schiet al aardig op!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:02

Hoe groot zijn de hokken dan waar ze in komen ?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:24

Ziet er strak uit, ben heel benieuwd naar het resultaat!

Mocht je trouwens toch willen castreren kan dat onder plaatselijke verdoving, laat ik bij de oudere en risiconijntjes doen als laatste noodgreep, allicht nog is iets om over na te denken mocht je het willen. Ze gaan er ongetwijfeld prachtig bij zitten :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:40

WinSel schreef:

Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat deze alleen worden gesteld om vervolgens de TS te kunnen beletten op dingen die beter moeten.

Ts: Ziet er al super uit. Wat goed van je dat je ook opvangkonijnen een fijn huis biedt. (Dit omdat nog steeds veel mensen vergeten hoeveel leuke konijnen er zijn in de opvangcentra) Respect :j

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 08:27

annepaardoes schreef:
WinSel schreef:

Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat deze alleen worden gesteld om vervolgens de TS te kunnen beletten op dingen die beter moeten.

Ts: Ziet er al super uit. Wat goed van je dat je ook opvangkonijnen een fijn huis biedt. (Dit omdat nog steeds veel mensen vergeten hoeveel leuke konijnen er zijn in de opvangcentra) Respect :j

Thanx, ik vind konijnen erg leuk ze zijn ech super lief. Bij mij lopen ze ook regelmatig even los door de tuin en dan dan komen ze gewoon bij je zitten om geaaid te worden. Heerlijk :)

En de hokken zijn langer dan 1.10 m dat is de kleinste de grootste is 1.30m. Maar daar komt snel een foto van.

Overgens staan de eerste 4 frames in de grondvef en gaat het gaas er vanmiddag op

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:35

Denk dat mening konijn jaloers is. Niet veel zullen dit hebben. En een hok op pootjes, dan hebben ze daaronder een fijn schuilplekje voor zon en regen. Ben benieuwt hoe het eruit ziet als het klaar is.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:08

Ik denk ook dat menig konijntje er slechter bij zit ... is inderdaad weer typisch Bokt .... :roll:
TS, ik vind dat je een prachtig stekkie aan het maken bent voor je konijnen en volg het met interesse !

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:13

Gaaf! :D Hou je deze konijntjes of zijn het allemaal herplaatsers? Buiten dat oudje dan ;)

En trek je trouwens maar niks aan van Bokt, als je zoveel konijntjes opvangt weet je echt wel wat je doet gok ik zo... En heb je ook al alles gedaan wat je kon ;)

Veel succes ermee!

Edit: leuke verdekt opgestelde kat hebben jullie :D
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 15-06-12 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:14

Wauw wat een grote tuin hebben jullie :wow: Mooi hoor! Ben nog steeds erg nieuwsgierig naar het eindresultaat van de rennen :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 09:48

Ik hou alle konijnen, Bij mij mogen ze oud worden om het zo maar te zeggen. Ik heb er het geld de middelen en de kennis voor. Dus waarom dan ook niet ;)

Als het goed is heb ik na het weekend weer update foto's het enige wat ik kan zeggen is dat alleen de frames er op moeten en dan is het zo goed als klaar zodra de 1e er opstaan laat ik het meteen zien ;) En ik ben idd ook van mening dat niet ieder konijn zo;n tehuis heeft als bij mij. Elke dag schoon water vers hooi en brok en dan en fijn warm hok in de winter en een mooie grote buiten ren in de zomer ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:17

@ Keeva en Magrathea
Bokt is een forum met een groot aantal gebruikers, nu schuif je al deze gebruikers en jullie zelf ook over 1 kam, want jullie zitten ook op dat forum. Ik vind dat jammer, want buiten de wandelgangen hoor je ook bokt pff gezeur altijd. Zijn een aantal gebruikers die dingen wel op een andere manier kunnen formuleren, maar om dat dan typisch bokt te noemen vind ik not done tegenover alle gebruikers en het forum op zichzelf.
Oftewel trek je niks aan van bokt? Trek je niks aan van die aantal gebruikers die trouwens in deze niet eens zoveel verkeerd zeggen lijkt me.

Ik ben super benieuwd naar het eindresultaat, ik vind het er gaaf uit zien! Wellicht kan ik wat met de ideeen voor de opvangkonijntjes straks, dan wil ik ook rennen maken met hokjes op poten erin zodat ze meer ruimte hebben tot ze herplaatst zijn :j

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:09

Faniek, je hebt gelijk, niet iedereen over 1 kam scheren. Ik zal het anders zeggen : waarom een ander zo afkatten, heeft toch geen enkele zin, laat elkaar in je waarde ? Ik vind het een mooie oplossing voor de konijnen zo, maar ik ben van nature dan ook best positief ingesteld :D
Laatst bijgewerkt door Keeva op 15-06-12 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:11

Mensen, die vraag was helemaal geen "afkatten". Misschien was het wel gewoon oprechte interesse.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:13

Ga dit ook volgen. Leuk !!!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:16

Vind het er leuk uitzien! Leuk dat je dit voor je konijnen over hebt! Zie je niet vaak!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:19

super ruig,,

ik ben ook bezig met het bedenken en maken van konijnen rennen..
ik heb 6 konijnen waaronder 2 voedsters en 4 rammen,, die zullen dus ook allemaal apart gezet moeten worden ..

.. wel grappig.. dat jij je rammen ook niet wilt castreren.. ik ook niet namelijk

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:23

Leuk zeg, ben ook heel benieuwd als het af is!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:28

Okee laat ik het dan anders verwoorden: trek je niks aan van zeurend Bokt :j
Ik zeg namelijk zelf ook wel eens iets waarvan ik achteraf denk 'hopelijk nam ze dat niet te serieus want dat was wel een beetje zeurderig' :o

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:31

Ik volg even, ben erg benieuwd, en ik denk dat ze er mooi bijzitten als het af is! :)